Renault Fluence ZE – Crash test Euro NCAP

Elektromobil Renault Fluence získal v nárazových zkouškách jen čtyři hvězdičky za ochranu posádky.

Sedan Renault Fluence ZE s čistě elektrickým pohonem si z nárazových testů neodnáší zrovna tak dobré vysvědčení, se kterým by se chtěl vytahovat. Elektromobil doplatil na slabou ochranu při čelním nárazu, kdy se airbag řidiče nenafoukl dostatečně a hlava se udeřila o volant. To má figurína z toho, že jezdí elektromobilem… Dalším rizikem jsou tvrdé kontury na palubní desce a sloupku řízení, které hrozí zraněním pro kolena a nohy cestujících vpředu.

Kabina Renaultu Fluence ZE sice zůstala po čelním nárazu stabilní, ale A-sloupek se posunul o 43 mm a došlo i k pohybu volantu – o 35 mm proti řidiči a o 7 mm nahoru. Pohnul se i pedál brzdy – o 94 mm proti noze řidiče, což je kritické zejména proto, že většina lidí těsně před nárazem stojí na brzdě. Nikterak dobře nedopadl ani boční náraz na sloup v rychlosti 30 km/h – hrudník řidiče vykázal velmi vysoké zatížení. Ochrana krční páteře při nárazu zezadu je pak jen průměrná.

Ochrana dětí je už ale poměrně slušná a nehrozí žádné velké riziko. Tady Renault Fluence spadá mezi nejlépe hodnocená auta. Ochrana chodců je ale podprůměrná a situaci už nezachrání ani sériové ESP, připomínače bezpečnostních pásů či standardně dodávaný omezovač rychlosti.

25.11.2011 6:10| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist