Renault Fluence (od 2009)

Cenově dostupný francouzský sedan patří k mladým ojetinám, v autobazarech se ale už objevuje. Zájemce láká zdařilým designem i dobrou výbavou.

​RADOSTI
Prostorný interiér, velký zavazadelník, kvalitně zpracovaná palubní deska, pohodlná sedadla, bohatá výbava.

STAROSTI
Ergonomie ovládacích prvků, nevalná pověst značky, levně působící vnitřní plasty dveří (pod oknem), se současným příchodem nových konkurentů očekávaný rychlejší pokles hodnoty ojetých vozů Fluence.

Sedan Fluence byl představen na podzim 2009, do prodeje ale přišel až v únoru následujícího roku. Výroba probíhá v turecké továrně Renault. Původně šlo o vůz pro vybrané trhy zahrnující i východní Evropu, od roku 2011 se ale nabízí také na západních trzích.

Automobil využívá techniku známou z modelu Mégane třetí generace. Podvozek má konstrukčně shodný s verzí Generation, pouze byl pro sedan naladěn. Také v interiéru odhalíte prvky známé z jiných renaultů.Narážíme tím na nelogické rozložení ovladačů tempomatu, když se tlačítko k aktivaci nachází na středovém tunelu u loketní opěrky a další ovladače tempomatu na volantu. To ale není jediná výtka k ergonomii.


Páčky pod volantem jsou totiž dál, než bývá zvykem, a tak není obsluha třeba směrových světel zpočátku nijak příjemná. Většina motoristů si jistě zvyknete, řidiči s krátkými prsty ale mohou mít problémy. Zde je na místě poznamenat, že páčka směrových světel je od volantu dál, než páčka ovládající stěrače.

Pochvalu si zaslouží hodnotně působící palubní deska, která je částečně z měkčeného plastu s příjemnou povrchovou úpravou. To jsou vlastnosti, jež chybí vnitřním plastovým obkladům pod okny dveří. Vypadají opravdu levně a podobně je na tom i madlo parkovací brzdy.Nabídka vnitřního prostoru je na první pohled velice dobrá. Avšak podrobnější prohlídka interiéru odhalí určité limity v zadní části vozu, kde mohou mít urostlejší cestující málo místa v oblasti hlavy.

Zavazadelník automobilu je na sedan dobře přístupný, objemem 496 litrů určitě neurazí (zadní sedadla lze sklopit a zavazadelník tak rozšířit). Levné řešení pantů víka ale trochu omezuje využitelnost, s čímž je nutné při nakládání počítat.


Nabídka pohonných jednotek čítá dva zážehové agregáty a dva turbodiesely se vstřikováním common rail. Jejich výkon byl v roce 2011 navýšen. Zatímco benzinový dvoulitr potkáte jen výjimečně, jednotka 1.6 16V není žádnou vzácností (nejprve měla výkon 78, později 81 kW).Většinou pracuje spolehlivě. Existuje zde ale určité riziko výskytu pískotu palivového čerpadla. „Tento motor také občas potkají potíže s časováním ventilů,“ doplňuje Martin Seidl, manažer skladových zásob Auto ESA. Pozorní buďte při výběru turbodieselu.

Všechny vznětové jednotky nesou označení 1.5 dCi, neliší se však jen výkony. Slabší verze o výkonu 63 či 66 kW používají vstřikovače Delphi, které často odcházejí. Lze je ale repasovat. Jeden takový vstřik se dá zakoupit zhruba za 6000 Kč.


Pokud se však obrátíte na specializovaný servis a smíříte se s tím, že chvíli nebudete jezdit, mohou být náklady na opravu nižší. Silnější provedení o výkonu 78 či 81 kW má vstřikovače Siemens, které platí za výrazně spolehlivější. Pokud ale odejdou, náklady na opravu budou daleko vyšší. Siemens totiž díly potřebné k repasování nedodává.Přeplňované vznětové patnáctistovky někdy potká i problém s vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem, a to také není nic levného. Známé jsou i potíže s ložisky na klice. „Z důvodu rizika přidírání na klice se doporučuje zkrátit interval výměny motorového oleje na 15 000 kilometrů,“ radí Seidl.

Majitelé modelu Fluence se často obracejí na servis kvůli pískání brzd, můžete se setkat i s pískajícím posilovačem řízení při motoru na volnoběh. Zástupce Auto ESA varuje i před dalšími možnými problémy: „Často zlobí klimatizace, zkorodovaný bývá výměník klimatizace a úchyty hadic. Výjimkou není drnčení bočních skel.“

Ve zpětném zrcátku
2009 – na podzim představení modelu v jediné karosářské verzi sedan.
2010 – v únoru vůz uveden na trh se zážehovým motorem 1.6 16V/78 kW a turbodiesely 1.5 dCi/63 kW a 1.5 dCi/78 kW.
2011 – motor 1.6 16V nyní o výkonu 81 kW, nový zážehový motor 2.0 16V/103 kW, turbodiesely 1.5 dCi nyní o výkonech 66 a 81 kW.
2012 – na jaře představen elektromobil Fluence ZE (EV) o výkonu 70 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérový test Euro NCAP model Fluence zatím neabsolvoval.

Milan Jirouš

25.11.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist