Renault Fluence 1.5 dCi Privilege

Pokud chcete co nejvíc prostoru a výbavy do čtyř set tisíc, kupujte, ale opravdové limuzíny u Renaultu pořád ještě neprodávají.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

RADOSTI za tak málo peněz spousta prostoru, pohodlí i výbavy

STAROSTI nejistý podvozek, hlučný motor, nižší kvalita zvenku i uvnitř

Kvalita se ukrývá v detailech. Rozšířený omyl však tuto jednoduchou pravdu interpretuje tak, že stačí zapracovat na pěti, šesti jednotlivostech a bezvadný celek je na světě. Zaměřte se na slovo bezvadný. Ačkoli není synonymem pro kvalitu, pokud kupujete dobré auto, bezvadnost byste chtít mohli. Renault Fluence bezvadný není a nemá být. Renault Fluence přetéká kompromisy, jak ostatně napovídá jeho sympatická cenovka. Laciný sedan není ani opravdová limuzína, ani „opravdová limuzína“. Pokud ho za ni považujete, nedočtete se na dalších řádcích nic, co byste chtěli slyšet.Kompromisy najdete už u prodejce, do očí bijící je například přední nárazník, jehož barva zjevně neladí se zbytkem auta. Na funkci to samozřejmě vliv nemá. O interiéru jste si mohli přečíst už před týdnem v testu Méganu kombi, je téměř stejný. Slovo téměř však zřídka bývá důležitější než dnes, Fluence dostal analogové přístroje a manuální ruční brzdu. Budíky vypadají i díky nevýrazné žluté barvě lacině, ale dojem z auta neohrožují. Naopak manuální brzda kabině prospěla, když s sebou přinesla jiné ovládání navigace. Dálkový ovladač je mnohem kvalitnější než parodie na téma iDrive v Méganu s elektonickou brzdou a orientace v jednoduchém menu je s ním snažší, byť váš vkus možná dojde k jinému závěru.

Skutečně důležitá je spousta místa na zadních sedadlech auta. Módně skloněná střecha trochu omezuje prostor nad hlavou, ale většina cestujících by se tu měla cítit příjemně. Sluší se upozornit také na výdechy klimatizace vzadu, i když třeba sedan Opel Astra Classic je má také. Zadní sedadla budou jistě často – a dobře – sloužit jako odkladiště věcí, které se nevejdou do velkého kufru (pro sedan typicky hůř přístupného). Fluence vůbec celkově působí jako klasický náklaďák pro chataře.

Dojem posiluje podvozek, který je vše jen ne dynamicky nadaný. Konzervativní karosářská varianta s konzervativním interiérem si žádá konzervativní naladění, ale u Renaultu si moli dát trochu víc záležet. V dálniční rychlosti budete jistotu hledat marně a dokonce i pod sto kilometry za hodinu se Fluence překvapivě rychle dostane do úzkých. Na jiném než rovném povrchu podvozek snadno ztrácí kontrolu nad pohyby karoserie. Budete proto jezdit vždy pomalu a podle předpisů a všimnete si, že auto je vlastně dost pohodlné.Do minulého testu (Mégane 1.5 dCi EDC) jsem napsal, že dvouspojková převodovka neubírá malému dieselu na síle, byť papírové hodnoty říkají něco jiného. Zároveň jsem upozornil na přeci jen horší výkony auta. Nespustila se přímo bouře, ale některé komentáře svalovaly vinu právě na převodovku. Mýlily se. Teprve manuální převodovka testovacího Renaultu Fluence totiž ukazuje, jak slabý malý diesel je. Do dvou tisíc nejede vůbec a ani nad nimi žádné zázraky nepředvede. Čtyřválec 1.5 dCi je překvapivě ochotný k vytáčení (na diesel), ale ani to nezakryje fakt, že 1360 kilogramů sedanu segmentu C je právě tak jeho rozumné maximum.Dobře, se 110 koni motor na průměr třídy stačí, ale nesmíte si od něj slibovat nic víc. Na mohutné vlně točivého mementu vás nepovozí. Opět mohu jen zopakovat, že k charakteru auta se právě taková jednotka výborně hodí. Zákazníci ocení její nízkou spotřebu kolem pěti litrů na sto kilometrů a s hlučnější povahou, kterou motor projeví ve vysokých otáčkách, se jistě nejak smíří.Vzhůru do showroomu
Dost záleží co si vlastně od své opravdové limuzíny slibujete, ale ježdění na zahrádku, případně poznávací výlety po kraji zvládne Renault Fluence k vaší plné spokojenosti. Díky navigaci a slušné výbavě za velmi sympatické peníze je dobrou nabídkou pro všechny konzervativce, kterým auta nic, ale opravdu nic neříkají. Znám takových spoustu. Z každého úhlu vybízí Renault Fluence ještě k jedné úvaze – je totiž výbornou příležitostí k osobnímu růstu řekněme z Dacie Logan. Stojí o padesát procent víc a je nejméně o padesát procent lepší ve všech ohledech.

Pokud nepotřebujete růst, zapomeňte na Renault a pořiďte si auto o třídu menší. Pokud máte víc než čtyři sta tisíc, určitě zajděte do Opelu nebo do Škody, jejich laciné modely také stojí za úvahu. Nyní předpokládejme, že místo navíc, diesel i navigaci potřebujete a nemáte víc než čtyři sta tisíc. Pak vám nic jiného než Fluence nezbývá. Můžete mít radost třeba z toho, že diesel 1.5 dCi, který jeho léta kvalifikují coby levnou alternativu k modernějším motorům konkurence, nijak fatálně nezaostává kultivovaností a je velmi úsporný. Nebo se potěště pohodlným podvozkem. Každopádně je však Fluence auto laciné, nikoli bezvadné.

Martin Plaštiak

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1461
Vrtání x zdvih (mm)76 x 80,5
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 280 mm
Brzdy vzadukotoučové, 260 mm
Pneumatiky vpředu205/60 R16
Pneumatiky vzadu205/60 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81/110 ve 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)240 Nm ve 2000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)81
0-100 km/h (s)11,0
Nejvyšší rychlost (km/h)185
Spotřeba paliva (l/100 km)4,6
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4618
Šířka (mm)1809
Výška (mm)1479
Rozvor náprav (mm)2702
Provozní hmotnost (kg)1360
Celková hmotnost (kg)1785
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)650
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)496
Ceny
Základní cena modelu299 900 Kč
Základní cena test. verze391 900 Kč
Cena testovaného vozu401 900 Kč
18.2.2011 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist