autoweb.cz > Renault > Renault Fluence > Renault Fluence 1.5 dCi Privilege
Renault Fluence 1.5 dCi Privilege
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
RADOSTI za tak málo peněz spousta prostoru, pohodlí i výbavy
STAROSTI nejistý podvozek, hlučný motor, nižší kvalita zvenku i uvnitř
Kvalita se ukrývá v detailech. Rozšířený omyl však tuto jednoduchou pravdu interpretuje tak, že stačí zapracovat na pěti, šesti jednotlivostech a bezvadný celek je na světě. Zaměřte se na slovo bezvadný. Ačkoli není synonymem pro kvalitu, pokud kupujete dobré auto, bezvadnost byste chtít mohli. Renault Fluence bezvadný není a nemá být. Renault Fluence přetéká kompromisy, jak ostatně napovídá jeho sympatická cenovka. Laciný sedan není ani opravdová limuzína, ani „opravdová limuzína“. Pokud ho za ni považujete, nedočtete se na dalších řádcích nic, co byste chtěli slyšet.Kompromisy najdete už u prodejce, do očí bijící je například přední nárazník, jehož barva zjevně neladí se zbytkem auta. Na funkci to samozřejmě vliv nemá. O interiéru jste si mohli přečíst už před týdnem v testu Méganu kombi, je téměř stejný. Slovo téměř však zřídka bývá důležitější než dnes, Fluence dostal analogové přístroje a manuální ruční brzdu. Budíky vypadají i díky nevýrazné žluté barvě lacině, ale dojem z auta neohrožují. Naopak manuální brzda kabině prospěla, když s sebou přinesla jiné ovládání navigace. Dálkový ovladač je mnohem kvalitnější než parodie na téma iDrive v Méganu s elektonickou brzdou a orientace v jednoduchém menu je s ním snažší, byť váš vkus možná dojde k jinému závěru.
Skutečně důležitá je spousta místa na zadních sedadlech auta. Módně skloněná střecha trochu omezuje prostor nad hlavou, ale většina cestujících by se tu měla cítit příjemně. Sluší se upozornit také na výdechy klimatizace vzadu, i když třeba sedan Opel Astra Classic je má také. Zadní sedadla budou jistě často – a dobře – sloužit jako odkladiště věcí, které se nevejdou do velkého kufru (pro sedan typicky hůř přístupného). Fluence vůbec celkově působí jako klasický náklaďák pro chataře.
Dojem posiluje podvozek, který je vše jen ne dynamicky nadaný. Konzervativní karosářská varianta s konzervativním interiérem si žádá konzervativní naladění, ale u Renaultu si moli dát trochu víc záležet. V dálniční rychlosti budete jistotu hledat marně a dokonce i pod sto kilometry za hodinu se Fluence překvapivě rychle dostane do úzkých. Na jiném než rovném povrchu podvozek snadno ztrácí kontrolu nad pohyby karoserie. Budete proto jezdit vždy pomalu a podle předpisů a všimnete si, že auto je vlastně dost pohodlné.Do minulého testu (Mégane 1.5 dCi EDC) jsem napsal, že dvouspojková převodovka neubírá malému dieselu na síle, byť papírové hodnoty říkají něco jiného. Zároveň jsem upozornil na přeci jen horší výkony auta. Nespustila se přímo bouře, ale některé komentáře svalovaly vinu právě na převodovku. Mýlily se. Teprve manuální převodovka testovacího Renaultu Fluence totiž ukazuje, jak slabý malý diesel je. Do dvou tisíc nejede vůbec a ani nad nimi žádné zázraky nepředvede. Čtyřválec 1.5 dCi je překvapivě ochotný k vytáčení (na diesel), ale ani to nezakryje fakt, že 1360 kilogramů sedanu segmentu C je právě tak jeho rozumné maximum.Dobře, se 110 koni motor na průměr třídy stačí, ale nesmíte si od něj slibovat nic víc. Na mohutné vlně točivého mementu vás nepovozí. Opět mohu jen zopakovat, že k charakteru auta se právě taková jednotka výborně hodí. Zákazníci ocení její nízkou spotřebu kolem pěti litrů na sto kilometrů a s hlučnější povahou, kterou motor projeví ve vysokých otáčkách, se jistě nejak smíří.Vzhůru do showroomu
Dost záleží co si vlastně od své opravdové limuzíny slibujete, ale ježdění na zahrádku, případně poznávací výlety po kraji zvládne Renault Fluence k vaší plné spokojenosti. Díky navigaci a slušné výbavě za velmi sympatické peníze je dobrou nabídkou pro všechny konzervativce, kterým auta nic, ale opravdu nic neříkají. Znám takových spoustu. Z každého úhlu vybízí Renault Fluence ještě k jedné úvaze – je totiž výbornou příležitostí k osobnímu růstu řekněme z Dacie Logan. Stojí o padesát procent víc a je nejméně o padesát procent lepší ve všech ohledech.
Pokud nepotřebujete růst, zapomeňte na Renault a pořiďte si auto o třídu menší. Pokud máte víc než čtyři sta tisíc, určitě zajděte do Opelu nebo do Škody, jejich laciné modely také stojí za úvahu. Nyní předpokládejme, že místo navíc, diesel i navigaci potřebujete a nemáte víc než čtyři sta tisíc. Pak vám nic jiného než Fluence nezbývá. Můžete mít radost třeba z toho, že diesel 1.5 dCi, který jeho léta kvalifikují coby levnou alternativu k modernějším motorům konkurence, nijak fatálně nezaostává kultivovaností a je velmi úsporný. Nebo se potěště pohodlným podvozkem. Každopádně je však Fluence auto laciné, nikoli bezvadné.
Martin Plaštiak
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1461 |
Vrtání x zdvih (mm) | 76 x 80,5 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením, 280 mm |
Brzdy vzadu | kotoučové, 260 mm |
Pneumatiky vpředu | 205/60 R16 |
Pneumatiky vzadu | 205/60 R16 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 81/110 ve 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 240 Nm ve 2000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 81 |
0-100 km/h (s) | 11,0 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 185 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,6 |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4618 |
Šířka (mm) | 1809 |
Výška (mm) | 1479 |
Rozvor náprav (mm) | 2702 |
Provozní hmotnost (kg) | 1360 |
Celková hmotnost (kg) | 1785 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 650 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 496 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 299 900 Kč |
Základní cena test. verze | 391 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 401 900 Kč |