Renault Espace také prošel faceliftem

Omlazovací kúra se nedotkla jen detailů na exteriéru a interiéru tohoto oblíbeného MPV, ale týká se i motorů, především tedy jejich spotřeby a emisí.

Velké MPV ​Renault Espace už válčí na trhu hodně dlouho. Vlastně se dá spolu s Chryslerem Voyager považovat za zakladatele této kategorie rodinných přepravníků. Už je to totiž dlouhých osmadvacet let, co vyjel první Espace a dodnes se jich vyrobilo hodně přes milion.

Omlazovací procedury se nyní týkaly ale především motorů, které mají nižší spotřebu a tím pádem i emise CO2, které jsou zlé, špatné, ošklivé ááno a vraždí maminky s kočárky. To papírové a normované snížení ale bude mít výhodu zejména pro peněženky zákazníků v některých zemích – třeba v domácí Francii, kdy se sníží daňová zátěž.

Dieselový motor 2.0 dCi o výkonech 130, 150 a 175 koní má teď o 0,8 litru na 100 km nižší spotřebu a protože vypouští jen 150 g/km CO2, Francouzi zaplatí ročně o 550 eur na daních méně. A to už je znát. Přeplňovaný benzínový dvoulitr má také nižší spotřebu – o 0,3 litru na 100 km.Dále se toho ale moc nemění. Renault zapracoval na drobnostech, takže třeba na sedadlech najdete odolnější látku, která se neopotřebovává častým čištěním a snese velkou zátěž, takže nemusíte neustále caparty napomínat, že vzadu skáčou po sedadlech.

Renault nechal o omlazeném MPV Espace promluvit i Alaina Prosta, mistra světa v F1. Ten se samozřejmě rozplýval nadšením a nezapomněl se povinně zmínit i o sportovnosti. Jen by nás zajímalo, jaké smluvní podmínky si za vyřčení jednoho slovíčka „sportovní“ ve svém prohlášení domluvil…

26.6.2012 8:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist