Renault Espace 2.0 dCi AT

16 fotografiíRenault Espace

Na sklonku života má tenhle rodinný autobus pořád co nabídnout. Hodně ale záleží na převodovce a zvoleném motoru. A také na tom, co od auta čekáte.

Diskuze

34 komentářů

    Mirek

    Nevím, jak to přesně myslíte s tím tempomatem, ale já ve svém Renaultu Clio Grandtour mohu nastavovat rychlost jakou chci, tedy i liché i sudé hodnoty..

    TR

    Tento test se mi skutečně nezamlouvá. Přední křesla mi naopak příjdou nejpohodlnější, jaké si moje pozadí zkusilo. Srovnával bych je se sedadly ve Volvech. S délkou sedáku nemám při svých 187cm žádný problém, naopak zadní sedadla jsou relativně nízko uložená a nepodpírají stehna… Nejsem zastánce digitálních ukazatelů, ale periferně je navigace i tachometr vidět parádně – testér hledá problémy tam kde nejsou. Opomenutý je také bezkonkurenční výhled vpřed, bez omezujících A sloupků, 2l kofolu také nedáte do každých dveří a střešní rozpojovací spoiler funguje, jako nosník na rakev. Na druhou stranu se auto velmi pomalu vytápí… při klidné rovinnaté jízdě může vyhřátí trvat i 20 minut. Test nic moc

    Michal M.

    Všem kromě žáků se omlouvám se za následující tón a vlastně i okrajové téma vzhledem k Renaultu, ale je to seriál na pokračování, jehož první díl se jmenoval C5, druhý DS4 a třetí je nyní na obrazovkách.

    Espace je fajn, a že není z Německa, to všichni víme už téměř tři desetiletí. Že si žák musí svítit po autě mobilem, to je ve světle nového vozu, funkční baterie a elektroinstalace vozidla, docela záhada. Tedy pro ty s hlavou na krku co používají rozum. Stejně tak je zvláštní, jak je tester ochoten první zkušenost, která jak víme rozhoduje, získávat doslova potmě. To je pak založeno na silný první dojem. Dost zajímavý střípek do mozaiky celého projektu, až začínám být přesvědčen, že možná všechny rezenze žáků byly psány na základě zkušeností získaných výhradně za tmy.

    Možná by každému žákovi stačilo podívat se při dotyku s doposud nepoznaným do manuálu nebo jiného studijního materiálu, případně jít pro radu ke znalým jiných než supermainstremových zdaleka nejlepších superaut. Ale duchem nezralý studentík raději tlačí hlava nehlava svou levorukou ergonomii a sedací anomálie své postavy aby z toho vytlačil odstavec za pětikorunu navíc. A my mu to žereme, tedy čteme.

    Hmm… dokonce nezapomněl pro něj téměř povinné píchnutí do Citroenu. Je vidět, že jsme se mu dostali pod kůži a červíček hlodá a hlodá. To, že takové zbytečné rýpnutí se ze všeho nejvíc jeví jako projev pohnutého rozumu a nedoceněného ega, to už je mu jedno. Dobře mu tak a nevymlouvejme mu to, vůbec bych se nedivil, kdyby ke svému vlastnímu autu nosil kšiltovku směrem dozadu. Přesně tak, jak to my ostatní u těhle echt baworů nesnášíme.

    vzteklej pes

    Koukám, že diskuse je zase plná expertů na francouzské vozy! 😀

    MilanSK

    Ahoj,

    mam Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDI Manual. Ano, je to podvozkovo meksie ako \“zvysok\“ aut a trochu viac to bucha pri prejazde priecnych nerovnosti. Ale poviem vam jedno. Kupil som ho nove v akcii za 20tis EUR, ma vsetko co rodinne auto potrebuje. Pozeral som Sharan ci SMax. Su to dobre auta, lepsie ako C4, ale zdaleka nie lepsie o 10tis E pri rovnakej vybave a motorizacii.

    Vyber auta je vec priorit a tie sa zarovnaju az vtedy, ked idete naozaj realne zaplatit za nejake auto. Chcel som velmi SMax, ale za cenu jazdeneho (60-70tis km) SMaxu mam nove auto. A to si (pri existencii rodiny s dvomi detmi) rychlo uvedomite co je lepsia volba.

    To ze Citroen ma volant s pevnym stredom, digitalne budiky v strede (podobne ako Espace), to su faktory, na ktore sa da velmi jednoducho zvyknut, mne to po roku absolutne nevadi. Ale neverim ze to dokazu byt predajne argumenty Fordu na to, aby za svoj Smax pytal o 10tis eur viac len preto ze ma budiky pred vodicom a \“normalny\“ volant. Ano, je toho viac, co je na Smaxe lepsie, ale nie toho viac o jednu Fabiu (rozumej o 10tis EUR). A to je pre mna podstatne.

    beranek

    Představovat si Dalibora v jeho M3ce s kšiltovkou dozadu může jen někdo, kdo má z vlastního vlastnictví některého z automobilových skvostů trojice Renault-Citroen-Peugeot solidní komplex méněcennosti, takže červíček tedy asi hlodá spíš u Vás, co jste si to koupil za auto a pravda o jeho vlastnostech se nelíbí, tak útočitě lacině na \“kšiltovky u echt baworů\“?

    Jak se říká, jaké má kdo auto, může něco napovědět. A koupit si francouzské auto, to je jako o sobě říct \“řízení mě nebaví\“. Není to tak dávno, co jsem musel absolvovat za volantem služební cestu v C4 1.6 HDi a ten interiér, to byla prostě katastrofa. Volant, kterému se nepohybuje střed, tenký věnec, který klouže v ruce, sedačky, které neměly žádné boční vedení a digitální budíky – fůůůj!

    Píchnout si do Citroenu tedy považuji z hlediska ergonomie za pochopitelné, protože o té Francouzi jaktěživ neslyšeli. Chápu, že Vás to trápí, ale tak to jste si měl koupit pořádné auto a ne auto francouzské!

    Tomas

    No to se vám povedlo, reagovat na rýpavou odpověď dalším rýpnutím. Jestliže frantíci neumí dělat sportovně založená auta, co je teda podle vás tohle?
    http://www.renaultclub.cz/renault_megane_sport_2.html
    A o ergonomii jste neslyšel spíš vy. Pokud teda za ergonomii nepovažujete pouze to, že všechna auta mají ovladače umístěné stejně. Ergonomie je od tom, jak se veci ovladají nejpohodlneji a tam frantíci premýšlejí daleko víc než němci. To můžu posoudit docela dobře, ve francouzských autech jezdím už 10 let soukromě, zatímco sluzebne jezdím takřka výhradně v německých. V Passatu mě bolí záda celkem pravidelně, v Espacu vůbec. Je to dáno právě polohou řidiče za volantem, jen je potreba akceptovat fakt, že primárním účelem auta není závodění po verejné silnici, ale doprava odněkud někam.
    Pak by sice recenze nebyly tak čtivé, ale aspoň by mely nějakou informační hodnotu.

    Mikey

    Autorova eskapáda s baterkou je skutečně trochu směšná nicméně, vaše rýpnutí do autora a řeči o \“kšiltovkách dozadu,\“ snad ani nemá cenu komentovat.

    O tom, že jízdní komfort bude na velmi slušné úrovni, o tom není sporu, ale ergonomií se Francouzi skutečně pyšnit nemohou.
    Podívejte se do nějakého německého (snad kromě Astry), nebo japonského hatchbacku, tak má vypadat ergonomie. Soudobá korejská produkce poslouží stejně.

    Michal M.

    Ano, mám mindrák z toho, že si pro pohodlí a bezpečnost na cestách MUSÍM kupovat nové Citroeny. Stačí vám takové doznání? Peníze si tisknu, takže mi je jedno, jakou hodnotu za ně dostávám. K Citroenu ode mne s manželkou odešlo v posledních dvou letech za dvě auta 1,7 mil. Kč, to je přeci takové nic, plácnutí do vody, které ani nestálo za úvahu. Jsem zkrátka zamindrákovanej blbeček, který nezná hodnotu věcí.
    Jsem hlupák, že v šestiválcový C5 překonávám velmi velmi rychle cca 50 tis. km ročně, zatímco manželka si užívá pohodlí, prostoru a obdivných pohledů v novém Berlingu XTR. A to zvláště, pokud máme v garáži další dvě sportovní klasiky a pár motorek k tomu. Proč já blázen vlastně neparkuju C5 pro masírku a nestrávím ty desítky tisíc kilometrů za hranou zákona ve stísněném sportáku, který tak miluju?

    Myslím, že pochybovat o tom, že vývoj auta u jiných než německých značek probíhá jinak než v Německu, je velmi lichá myšlenka. Probíhá úplně stejné, jen se v jeho výsledku odráží zcela jiné priority. Věřím, a měli byste taky, že kdyby to ti francouzi chtěli navrhnout a postavit jinak, třeba německy, tak by to udělali. Oni ale zkrátka nechtějí, a pokud to nechápete vy, stejně jako celá řada testerů, tak je prostě ignorujte. Pro nic jiného mezi rozumnými lidmi totiž není prostor, pokud tedy nechtějí ukazovat na vlastní neschopnost orientovat se, jak se točí svět.

    Michal M.

    Víte, jsem rád, že dokážu přemýšlet a všímat si možná víc než jiní slov. Ta totiž vyjadřují nejvíc. A vaše slova \“tak má vypadat ergonomie\“ vyjadřují vlastně přesně to samé, na co stále dokola upozorňujeme zejména žáka a odkazujeme přitom do jeho vlastních řad na příklad Honzy Koubka – jste snad Bůh, že máte patent určovat, co má jak vypadat? Je snad vaše a žákovo hodnocení tím jediným správným, nastavuje vaše tělesná schránka, estetika nebo třeba hloubka peněženky měřítka pro všechny ostatní? Rezolutně říkám NE!
    Pokud žák eskaluje a hraje si se čtenáři takhle nevraživě a hloupě, když pro příklad sáhne o třídu níž a o generaci dál, hlavně aby pošpinil, pak se nelze divit, že příměr o kšiltovkách padne taky. Mimochodem, i kdyby ten příměr neseděl na osobnost žáka, myslím, že nebudu sám, kdo si za ním stoprocentně stojí. Pro mne tahle komunita například vyřadila z volby nové BMW, byť ta auta jinak obdivuju.

    Michal M.

    Víte, jsem rád, že dokážu přemýšlet a všímat si možná víc než jiní slov. Ta totiž vyjadřují nejvíc. A vaše slova \“tak má vypadat ergonomie\“ vyjadřují vlastně přesně to samé, na co stále dokola upozorňujeme zejména žáka a odkazujeme přitom do jeho vlastních řad na příklad Honzy Koubka – jste snad Bůh, že máte patent určovat, co má jak vypadat? Je snad vaše a žákovo hodnocení tím jediným správným, nastavuje vaše tělesná schránka, estetika nebo třeba hloubka peněženky měřítka pro všechny ostatní? Rezolutně říkám NE!
    Pokud žák eskaluje a hraje si se čtenáři takhle nevraživě a hloupě, když pro příklad sáhne o třídu níž a o generaci dál, hlavně aby pošpinil, pak se nelze divit, že příměr o kšiltovkách padne taky. Mimochodem, i kdyby ten příměr neseděl na osobnost žáka, myslím, že nebudu sám, kdo si za ním stoprocentně stojí. Pro mne tahle komunita například vyřadila z volby nové BMW, byť ta auta jinak obdivuju.

    Dalibor Žák, autoweb

    Snažil jsem se být objektivní, jak to jen šlo. Ale stejně mám z některých čtenářů pocit, že si ten článek nepřečtou celý a jen komentují negativní hodnocení detailů. Copak jsme někde napsal, že je Espace celkově špatné auto? Ano, k ergonomii mám výhrady, ale (jak píšu výše), zvyknete si na to. Taky jsem si zvykl. To, že mi vyhovují německy tvrdé sedačky s lepším vedením, neznamená, že vám zrovna nemusí vyhovovat francouzsky měkké s mizerným bočním vedením.

    Michal M.

    Máte pravdu, že se Vaše články lepší. Ale uznejte, že jistá míra protekcionismu v nich stále je. Zvažte, zda třeba moje příspěvky mají opravdu ambice jen špinit nebo se snaží posunout i AW mezi média, kam budeme chodit raději nežli jinam. Myslím, že prvotním zájmem motoristického novináře by mělo být vytvořit komunitu lidí, kteří si přijdou odpočinout k tématu, které je zajímá, kterým žijí… a to pro mne auta jednoznačně jsou. Máte velkou výsadu zprostředkovat zážitky z mnoha a mnoha vozů, ale ta výsada je i obrovským závazkem. Závazkem být objektivní, protože od toho se bude odvíjet čtenost a přízeň věnovaná námi pro AW, od naší přízně kvantifikované počítadlem přístupů ochota reklamních partnerů inzerovat a ochota zastoupení půjčovat vám auta. A odtud je přeci nedaleko k Vašemu osobnímu štěstí a hmotnému zajištění Vaší rodiny. Já přispívám proto, že mi záleží na tom, abych na AW mohl chodit, a znám celou řadu lidí, kteří s tím projektem velmi sympatizují. Pojďme se tedy vzájemně pochopit a připusťme, že i v autech se odráží národní naturel stejně jako třeba ve víně a sýrech, které máme tak rádi. Nedokážu si představit, že bych popíjel skvělé Chateu du Pupe a pomlouval u toho Francouze. Hlavně si ale uvědomuju, že pro nic, co jako lidé děláme, nejsou v našich končinách, snad kromě Desatera a etiky, žádná pravidla stanovena. Téhle svobody si vážím ze všeho nejvíc.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Strašlivě se mýlíte. My tu nejsme od toho, abychom byli zcela objektivní. Zamyslete se nad významem slova objektivita. Až příliš mnoho lidí pokládá za \“objektivitu\“ stav, kdy má autor stejný názor jako oni. Tak to není. Jediné, co lze o autech objektivně napsat, jsou čísla, udávaná výrobcem.

    Jenže kvůli nim tu Autoweb není. Autoweb byl vždy místem pro názory svých redaktorů, a ty jsou zcela nevyhnutelně subjektivní. Honza Koubek, jehož jméno jste použil o pár komentářů výš, je nejlepším důkazem, že takový přístup může fungovat. Právě tato subjektivita vytváří komunitu, o které mluvíte. A při tom naštve celou řadu lidí, to je jasné.

    Pravdu máte v tom, že objektivita – stav, kdy se vše alibisticky oboduje, očísluje, aby nakonec každé auto dostalo dvojku (podle zákona velkých čísel) – vede ke spoustě čtenářů, inzerentů i dobrých vztahů s výrobci, včetně těch, kteří dělají špatná auta. Všichni jsou spokojení. Nadšený však není nikdo a není divu. Vydavatel je bohatý. Novináři jsou hmotně zajištění… ale jak se asi cítí, když se koukají ráno do zrcadla? Jsou na sebe pyšní?

    S tím naturelem máte pravdu. Ale není právě on jen dalším důvodem cítit k francouzským autům nedůvěru? Přeci jen rozvinuté umění stávkovat a pěstovat víno za peníze z dotací není nejlepší kvalifikací ke stavbě skvělých osobních vozů (berte prosím jako nadsázku). Máme samozřejmě i spoustu objektivních důvodů se statistikami spolehlivosti v čele. Následuje nefunkční výbava aut a nezřídka i jejich neskrývaná neláska k vlastnímu řidiči. Francouzská auta jsou pohodlná, což je zejména u MPV důležité. Mají i jiné přednosti, třeba nízkou cenu a tu a tam i nějaké to originální technické řešení. Espace je navzdory pár chybám jedním z povedenějších produktů země galského kohouta. Však také vyšel z testu velmi dobře. Čtyři hvězdičky jsou zatraceně vysoké hodnocení.

    Já zkrátka vážně nechápu, co udělal kolega Dalibor špatně.

    Michal M.

    Nemýlím se naopak vůbec, opět jste tímto výrokem popřel subjektivní charakter každého (podtrhuji) názoru. Pan Žák neprovedl vlastně nic, jen to, že nazdory hlasitým diskusím pod francouzskými vozy se nedokáže přiblížit nadhledu, ano, to je to správné slovo, Honzy Koubka. Nechci pana Koubka protěžovat, zkrátka jen se mi dobře čte a poslouchá a jemu to věřím. Protože k autu přistupuje podle toho, k čemu je určeno, a ne podle toho, jaký názor má na auto jako věc se čtyřmi koly nahrán v hlavě, zvlášť, když se ten program jmenuje \“sportovní vůz německé výroby\“.
    Objektivitou nerozumím absolutní pravdu, tohle není matematika, ale nezaujatý, nepodjatý názor na věc, který nebude nikomu nic podsouvat. Pokud toho není novinář schopen, ať tedy jen kostatuje, co zažil svými smysly a nehodnotí. Takový nehodnotící popis by v některých případech vyšel i pro Autoweb ve výsledku mnohem lépe, než jak je tomu nyní. Mohu uvést i další příklad takové práce – Frantu Fialu z Autosalonu, to se prostě skvěle poslouchá a dívá.
    Ale k autům – měli jsme služební Passat V6 syncro – rok a půl, z toho 3/4 roku v servisu, pak šel, záruka nezáruka, ztráta neztráta. S Citroeny mám najeto cca 350 tis. km a jezdím prakticky jen na pravidelné kontroly do servisu, kde mi telefon zvednou i v neděli. Když byste si vlezl na linku do Škodovky a provázel výrobu auta na západní a východní nebo Český trh, velmi byste se divil, proč se důležité díly a agregáty do auta na západ berou z jiných krabic než do těch na východ a ČR. Jistě to není tím, že by páteční směna neměla šéfa, jak si u DS4 pomyslel pan Žák. Já si auta, včetně nových, kupuji zásadně na západ od nás a vím proč. Proto mohu být i s francouzem na výsost spokojený. A tak by bylo dobré negeneralizovat zbytečně a raději se pídit, proč tomu tak je. A nebo ještě lépe otevřít oči a zjistit, že nespokojených je spousta napříč značkami.

    dhs1

    Naprostný souhlas s Michal M. Vidím to uplně stejně, že na západ se dodávají kvalitnější auta než třeba na východ nebo k nám. Já mám Renaulty jen z německa a nikdy jsem němel zásadní problém. A to je mám v plné výbavě. Stačí se podívat na ceny u nás kde např. Lagunu koupíte za 430tis. a v německu začíná na cenovce 590tis. Proč tomu asi tak je?A to není jenom o autech,ale i o potravinách atd…

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Jenže vy mi pořád tvrdíte, že Honza Koubek má pravdu, kdežto pan Dalibor Žák nemá. Tak to není. Z toho co píšete pouze vyplývá, že Honza se vám čte dobře, a Dalibor nikoli. To je jistě věc vašich preferencí, máte na ni právo, ale není to důvod zlobit se na Dalibora.

    Nehodnotící popisy rádi přenecháme kolegovi Fialovi a jiným, pokud o ně stojí. Ať si výhody, které z vytváření takových popisů plynou, ve zdraví užijí.

    Spojení \“nepodjatý názor\“ nedává mnoho smyslu a \“nezaujatý\“ tady nikdo není, myslím, že to patří k Autowebu. A nikdo vám přeci naše podjaté názory nepodsouvá, Dalibor jen napsal, co si myslí.

    Nechci tu příliš operovat Honzou Koubkem, pokud snad má zájem, měl by se k věci vyjádřit sám. Já však z jeho článků nějaké velké pochopení pro francouzské stroje necítím. Zkusmo jsem proběhl jeho testy na Autowebu (moc francouzských aut netestoval, je to náhoda?) a drtivá většina z nich je psaná zdvořilým, ale jistě ne nadšeným tónem. Kritika není tak ostrá a závěry nejsou konfliktní, ovšem článkům dominují zpravidla tři shovívavé hvězdičky a skryté poselství, že tohle by nikdo z nás rozhodně nechtěl. Nic jiného netvrdí ani Dalibor ve svém článku.

    Francouzské auto si můžete koupit, jsou mnohem lepší než se říká, ale nejsou ani zdaleka nejlepší. To si myslím já, a pokud je mi známo, i většina kolegů.

    Mimochodem čestnými výjimkami z výše zmíněného pravidla jsou auta od přírody obratná, nebo vyloženě rychlá, a konečně MPV. Auta všech tří kategorií hodnotí Honza Koubek obvykle s tím, že jde o podařené stroje (byť v případě MPV opět s tím, že by je nechtěl). A hádejte co – Dalibor dal Renaultu Espace čtyři hvězdičky. Já žádnou nekonzistentnost nevidím, my si tu všichni myslíme to samé…

    Co se týče kvality aut, můžete mít vy i kolega pod vaším komentářem pravdu. Laguna z Německa je možná mnohem lepší než ta naše. Jenže my hodnotíme auta, která nám půjčují importéři, nikoli ta, která se půjčují v Německu. Zákazníci jsou na tom stejně. Nám ani zákazníkům nic jiného nezbývá. A ta francouzská z toho bohužel zpravidla nevychází dobře. Je to naše chyba?

    Martin Plaštiak

    P.S.: Narážka na šéfa páteční směny možná patřila mě, poslední test DS4 jsem psal já. Než mě obviníte ze zaujatosti pro německé vozy, věztě, že vlastním jediné auto, a to Citroën (i když nejsem fanda značky a C1 jsem si koupil jen proto, že jde o převlečenou Toyotu).

    Milan

    Pokud mám mluvit za sebe, já jsem se již dokázal smířit s tím, že v Česku se pozitivního hodnocení jakéhokoliv francouzského auta nedočkám, to se občas musím kouknout na zahraniční weby, a tím zdaleka nemyslím jen ty francouzské, ty totiž dokáží často být ke \“svým\“ autům i kritičtí, čehož se v Česku v souvislosti se Škodou taktéž nedočkám. Vadí mně ale hlavně to, že ať si přečtu jakýkoliv článek na Autowebu, který se týká auta z kteréhokoliv koutu světa, vždy si přečtu narážku na to, že Francouzská auta mají špatná sedadla, že jsou nespolehlivá, ošklivá a kdovíco ještě, anebo že ta německá, speciálně od VW group, jsou nejspolehlivější, mají nejlepší techniku, design atd. Nejenže jsou to dle mého názoru lži, nebo názory se kterými se určitě neztotožňuji, ale proč bych si to měl přečíst v testu anglického, japonského nebo indického vozu?? Tohle mě štve a vidím to jako zbytečnou žákovskou provokaci vůči čtenáři, který se chce dozvědět něco nového například o nové Hondě, ale znovu se dozví spíš to, že francouzská auta jsou hrozná a německá ta nejlepší. Přesně to je ten rozdíl mezi žáky a Honzou Koubkem, jak jste sám zmínil, on dokáže vyjádřit svůj názor zdvořile a nekonfliktně, navíc se vyvaruje zbytečných narážek na francouzská auta a jejich majitele. Výsledný dojem je tedy mnohem lepší a profesionálnější.

    Michal M.

    Pane Pleštiaku, pokud Vám nic neříká spojení \“nepodjatý názor\“, pak jste se právě odcizil rozumným lidem a naopak přimknul k loutkám. Pokud si neuvědomujete, že mít mediální sílu znamená více než cokoli jiné závazek, pak jste se sám nazval bulvárem. Jinými slovy jste znovu zopakoval svoje předchozí vyjádření a já už chápu, že další snaha moje a jiných čtenářů, kteří by váš web rádi navštěvovali, je zcela zbytečná. Kvůli Vašemu podvědomí, které snad cítí něco jiné než ruce z principu odporu píší, se na AW budu ještě chvíli dívat. Moc šancí vám ale nedávám, pokud nedokážete pochopit, že máte práci jen proto, že konečnému spotřebiteli, tedy i mně, můžete něco nabídnout. Dokážete-li to s Vaším názorem, pak štastný nový rok!

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Snažil jsem se jen říct, že právě vy prostě možná nejste tím člověkem, kterému zrovna já mám co nabídnout. Bez urážky, ne ve zlém.

    Přijměte mé ujištění, že až budou mít mí nadřízení pocit, že už nemám co nabídnou vůbec nikomu, propustí mě.

    Loutkou se jistě necítím, ale rozumný nejsem.

    Slovo bulvár dobře vystihuje to, co si představuji jako náplň Autowebu. Jsme tu pro zábavu, přestože informace jsou také důležité. Existují i jiné definice bulváru, s nimiž už se tolik ztotožnit nemohu, ale každopádně jsem vždy zábavu stavěl na roveň informačnímu obsahu.

    Nezlobte se, ale nevěřím v hodnotný nepodjatý názor. Jako odborný termín má podjatost své pevně vytyčené hranice, které naneštěstí nelze aplikovat na naši situaci. V reálném životě jsme podjatí všichni, alespoň my s vlastním názorem určitě. Váš \“nepodjatý názor\“ je jako pivo bez alkoholu. Za jistých okolností může dávat smysl, ale není s ním zdaleka tolik legrace. A především postrádá původní smysl svého bytí.

    Michal M.

    Fajn, jsem rád, že jste konečně po dlouhé době vyložili karty na stůl. Já jako řidič v mladším středním věku, dost vášnivý a s cca 900 tis. km najetými se zajímám nikoli o automobilní bulvár, ale o auta, o to, jaká jsou, ne jaká se zdají být bulváru. Bulvár není mým šálkem kávy a nejzazší hranice, kam jsem ochoten při trávení svého volného času zajít, je bulvár v podání Tiffa nebo Jeremyho, či jim podobných. Oni to totiž mají zažité, vyježděné a v garážích koupené (= znají hodnotu věci) a bulvár pro ně není cíl, ale forma odlehčení. Pokud jste viděli skvělý Eastwoodův film Gran Torino, tak ve scéně u toho taliánskýho holiče jsou tihle pánové jako Clint, který přes dlaždičskou mluvu si s přítelem padá do náruče, a český bulvár jako hmongský chlapec, který ač říká to samé je \“na ránu\“. Nechtěl jsem si to připustit, zejména kvůli vážnějším tématům typu poradny pana doktora Berana či stylu pana Koubka. Ale bohužel, sám přiznáváte, že opak je pravdou. Máte o čtenáře a příznivce míň, pokud mluvím za sebe. Bylo by také dobré to napsat čitelně hned na titulní stránku – Autoweb – nezávazný automobilní bulvár! aby se ti, kteří se neodváží či nechtějí zeptat jako já, mohli hned rozhodnout. Forma, ať již jakákoli, pro mne nesmí smazat tu pravou povahu informace, kterou mám dostat, taková informace je pak na nic a já se cítím být podveden, protože cena je můj čas, který jsem takovým nesmyslům věnoval. Honzovi Koubkovi či panu doktoru Beranovi přeji, aby je potkal lepší projekt, který bude lépe odpovídat jejich poctivému naturelu.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Jen poznámka na úvod: Mluvím za sebe, nikoli jménem autowebu, jak mi vkládáte do úst. O pár elaborátů výš jsem to naznačoval.

    Bulvár v podání \“Tiffa a Jeremyho\“ je tuším i naší vizí, přestože přinejmenším mě by skromnost nedovolila se s nimi srovnávat. Opět se tedy ptám (a zatím jsem se to nedozvěděl) – kde děláme chybu? Že se neprovoláváme nejserióznějším médiem na trhu? Od toho jsou tu jiní a rozhodně nejsou zábavní. A nevím, proč nás házíte do jednoho pytle s \“českým bulvárem\“, když ještě včera jste podle vlastního vyjádření neměl tušení, že jsme \“bulvár\“. Pokud pro vás bylo to zjištění tak překvapivé, pravděpodobně se jako typicky český bulvár (Blesk) nechováme, nemám pravdu?

    Máte pocit, že je pro nás má forma vyšší hodnotu než informace? Pokud ano, proč jste nás nepřestal číst už dávno? A pokud ne, kde je problém?

    Co se mě týče, mohu vám jen popřát štěstí v dalším životě prostém mých článků. Za kolegy mluvit nemohu.

    Na přečtenou (nebo jak se to říká)
    Martin Plaštiak

    Michal M.

    Martin Pleštiak, 8.1., 5:35: \“Slovo bulvár dobře vystihuje to, co si představuji jako náplň Autowebu. Jsme tu pro zábavu, přestože informace jsou také důležité. Existují i jiné definice bulváru, s nimiž už se tolik ztotožnit nemohu, ale každopádně jsem vždy zábavu stavěl na roveň informačnímu obsahu. Nezlobte se, ale nevěřím v hodnotný nepodjatý názor.\“

    Ano, Blesk – to je ta definice, s níž se nemohu ztotožnit. Když se řekne bulvár a Autoweb, vidím v dálce (daleko, předaleko) Jeremyho Clarksona. Sám jste ho za bulvárního novináře označil. Kde je chyba?

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Mimochodem přímo v tom úryvku je napsáno, že jsem zábavu vždy stavěl na roveň informacím. Tedy nikoli nad, jak mi neustále vnucujete.

    Michal M.

    titul a podtitul AW: \“Autoweb – auta až na prvním místě\“. Je zbytečné se dál na to téma bavit, k bulváru jste se přimkl sám, zábavu jste nad (!) informace vyzdvihl také sám – viz moje citace 16:42. Zkrátka forma ve vašem případě předbíhá obsah – to je typické pro tento svět a proto jsem se rozhodl na poli, které mne má bavit, se s tím poprat. Toť vše. To co chybí jsem označil \“nadhledem\“, zatímco bulvár, zvláště v českém pojetí je spíše takovým \“podhledem\“, jestli mi rozumíte. Už se dál o tom nechci bavit, myslím, že čtenáři už z naší diskuse dostali dost informací.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Pravděpodobně víc, než kolik chtěli vědět 😀 já bych se přesto ještě jednou ohradil proti tomu vyzdvihování jednoho nad druhé. To jste si vymyslel sám. Nepsal jsem co je důležitější. Ani jednou. Napsal jsem pouze, že jsme tu pro zábavu, což je pravda. Za bulvár se nestydím – můžu být bulvární a nebýt blbec, to nejsou synonyma, jak naznačujete.

    Michal M.

    Hmm, opět Vás musím citovat, možná tomu rozumím po svém, ale číst ještě umím: \“Jsme tu pro zábavu, přestože informace jsou také důležité.\“ Myslím, že plichtu nemůžete na takových slovech nikdy uhrát.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    A kde tam vidíte, že forma je důležitější než informace? Nebo jsem blázen já?

    Michal M.

    Pane Pleštiaku, pokud jste zábavu ve Vašem podání označil bulvárem, což není sporné, pak je to každému jasné. Normálně bych nechápal, proč debatu stáčíte do polohy \“blázen x normální\“. Až mám z toho celého dojem, že také, v narážce na Vaše poznatky o výrobě DS4, pracujete jen v pátek. A to není nic pro mne, taková páteční směna, takže debatu končím. Klidně si další nesmyslnou poznámkou vemte poslední slovo, chápu, že tady jste doma v bulvárově.

    Michal M.

    Pane Pleštiaku, pokud jste zábavu ve Vašem podání označil bulvárem, což není sporné, pak je to každému jasné. Normálně bych nechápal, proč debatu stáčíte do polohy \“blázen x normální\“. Až mám z toho celého dojem, že také, v narážce na Vaše poznatky o výrobě DS4, pracujete jen v pátek. A to není nic pro mne, taková páteční směna, takže debatu končím. Klidně si další nesmyslnou poznámkou vemte poslední slovo, chápu, že tady jste doma v bulvárově.

    Michal M.

    Pane Pleštiaku, pokud jste zábavu ve Vašem podání označil bulvárem, což není sporné, pak je to každému jasné. Normálně bych nechápal, proč debatu stáčíte do polohy \“blázen x normální\“. Až mám z toho celého dojem, že také, v narážce na Vaše poznatky o výrobě DS4, pracujete jen v pátek. A to není nic pro mne, taková páteční směna, takže debatu končím. Klidně si další nesmyslnou poznámkou vemte poslední slovo, chápu, že tady jste doma v bulvárově.

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Máte pravdu, musím se ještě jednou vyjádřit, přestože i já jsem chtěl naši diskuzi dávno ukončit.

    1) Nejsem Pleštiak – pokládal jsem to za překlep, ale oslovil jste mě tak už podruhé. Děkuji vám, že čtete Autoweb pozorně.
    2) Jako blázen si připadám, když mi neustále vkládáte do úst slova, která tam nikdy nebyla.
    3) Já se za své výroky nestydím a nesnažím se uhrát plichtu, jak jste napsal. Nikdy jsem se nebránil označení slovem bulvár a úkolem a filozofií Autowebu je podle mého především bavit své čtenáře. Naopak se bráním ztotožňování s tím, co nazýváte \“českým bulvárem\“. Nenapsal jsem český bulvár, ale jen bulvár. Také jsem napsal, že některé definice toho slova se mi líbí, jiné nikoli. A vy sám jste připustil, že některé formy bulváru vám nevadí.
    4) Fakt, že pokládam Autoweb za zdroj zábavy, neříká nic o tom, kolik informací lze na jeho stránkách najít. Informace lze podat zábavnou formou, a právě o to se snažíme.
    5)Vaše argumentace je od začátku špatná – snažíte se mě přesvědčit, že si myslím něco, co si jednoduše nemyslím. Ještě jednou: My tu jsme především pro čtenáře, kteří se chtějí bavit. Proč by to však mělo mít vliv na to, zda se něco dozví?
    6) Vy i několik vašich kolegů jste opakovaně přiznali, že francouzská auta pro český trh bývají špatně vyrobená. Proč vám tedy tolik vadí poznámka o tom, že naftový Citroën DS4 byl nejspíš vyrobený v pátek? To auto byl beznadějný střep, který nejel ani z poloviny tak dobře jako dřív testovaná dé es čtyřka. Jak si vysvětlujete nekonzistenci vy? Protože jste ji dokonce sám připustil.

    Ještě jednou vám tedy popřeji spokojené čtení na jiných serverech a budu se těšit na setkání v některé z dalších diskuzí zde.

    S úctou
    Martin Plaštiak

    kuk

    re re re re re re re…běžte se dohadovat jinam,když se nedokážete držet toho ,proč se takové reporty dělají.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist