Renault Clio Sport

12 fotografiíRenault Clio

Tohle jméno bylo vždy synonymem rychlosti, přesnosti a zábavy za volantem. Je evolucí posunuté Clio Sport stále takové?

Diskuze

53 komentářů

    pe3k

    Zdravim!

    ako vzdy pekne video a recenzia, len by ma este zaujimalo porovnanie s mini cooper-om?? S alebo JCW??

    michalis

    podivej se na http://www.sme.sk tam tyhle 2 auta mely na test.celkem zajimavy vysledek.pro ne bylo clio lepsi jak cooper JWC.A jedna z veci ktera me dostala byla ze razeni u clia(mysli se chod razdici paky),je daleko lepsi jak u mini…tak nevim.

    pe3k

    heh teraz si ma trocha pobavil.. http://www.sme.sk :)) nejak som si zvykol na testy aut v CZ… autosalon-prima auto.cz autoweb.cz a nejak tak na SR ani nic nepozeram :))

    SkylineGT-R

    Nahodou auto.sme.sk je celkom dobry web, nepodcenovat. Teda nie vzdy, ale niektore videa sa im vydaria. Chvala je trochu smiesny ale zas jazdi rely a vie co hovori. Niekedy tam daju autam aj poriadne zabrat.

    michalis

    NEJDE NEZ souhlasit. na sme.sk se mi tsty aut moc libi a vubec veskere videa ktere toci jsou dobre…mozna ze nedosahuji takovych kvalit jako treba zde,ale jsou moc dobre!!!

    krosnic

    Tak recenze opět fajn, podobné výroky a závěry jako u britských kolegů, což je podle mě známka kvality…Na tohle auto jsem se tu těšil. Jen trošku těžkopádnější jazyk a dlouhá souvětí – někdy je těžké se v tom vyznat…:) Nicméně si myslím, že za ty peníze je to dobrá koupě – Fiesta ST v základu stála ve své době 530tis. A to nemluvím o tom, kolik bude stát Clio za dva tři roky ojeté…;)

    S paketem Cup by stálo za hřích…

    PS: ikdyž teď koukám, Golf GTI MK.V (2005) stojí 350tis…:) ale to není tak surový náčiní…a ještě, Fiesta ST se dá pořídit za něco málo přes 200tis. to já jen ať je nás víc..:)

    Hot Hatches forever…

    Johny.Rico

    Vy prostě tyhle testy na tyto vozy dělat umíte.

    Komentáře velmi dobré, zvuk motoru, který bych vždy rád a všude slyšel (i u dieselů) tu byl v dostatečné míře a užitý skvěle. Srovnání s Meganem mě zprvu také překvapilo, ale argumenty jsou jasné a zdá se pravdivé, ikdyž jsem nejel ani s jedním.

    Super práce s ukázkou toho, jak funguje akustický signál, když už se o něm zmíníte (pro přeřazení). Ovšem záběr na interier žádný, ikdyž pravda, tohle jde vidět z fotek. Dobře jste vyřešili kameru nad výfukem, moc se mi to líbí (škoda že to tak nebylo u 740i že…). No, moje klasická výtka – mohl být aspoň uveden náznak spotřeby v režimu "prohánění se po okreskách velmi dravě". Mě by to třeba zajímalo a tohle bych se měl dozvědět od vás, tak se prosím nestyďte tento údaj uvádět.

    Jinak výborná práce, jsem zvědav na další ostré vozítka, které jste psali. Good job guys!!!

    Medik

    Vlastním toto auto před faceliftem a spotřeba je následující: Lážo plážo okreska za 9-10(což ale moc často nepodnikam – od toho jsou Fabie HTP), dálnice díky zpřevodování za necelých dvánáct a když si člověk hraje, tak se do těch dvanácti taky vejde…dlouhodobá průměrná spotřeba 11,3 hovoří za vše. Řekl bych, že faceliftovaná verze na tom bude úplně stejně, čísla udávaná Renaultem jsou vysloveně pro pobavení. Jinak taky chválim recenzi..

    Johny.Rico

    Díky moc, tak nějak jsem si to přesně představoval. Díky moc, opravdu.

    A doufám, že je s tím autem opravdu zábava, jak říkají. Ikdyž to, jak se musí točit je teda extremné, opravdu. V Jaké barvě ho máš a co máš za křesla tam?

    krosnic

    Čágos Mediku,

    tak to docelá zírám na tu spotřebu…já jezdím s Fiestou ST po dálnici 7,5-9,5l (120/150km/hod) město cca 9-10l (klidná jízda), divočina cca 12l…Jinak pokud se budeš někdy nudit, můžeme je protáhnout 🙂

    Medik

    To krosnic: To můžeme, odkud jsi?….Kdyžtak na sebe napiš mail/icq#.

    krosnic

    To Medik: takže mail: krosnic@seznam.cz Bydlím převážně na Praze 10, občas Brno 🙂 pisni mail a určitě něco dohoukáme…

    milan

    Tak jsem si otevrel podkapitolu prostor a vybava,ovsem k tomuto tematu jsem tam objevil pramalo,nebojim se rict ze nic! Dokud Renault nenabidne odpovidajici pozici za volantem pak diky ale nechci. Priserna sedadla s operadly do puli zad,kratke sedaky celkova ergonomie posazu je sto let za opicemi.

    stormer

    s takovým cliem jen ve zlute a s cupovým podvozkem jezdím občas… a musím říct že autor asi nepochopil úplně podstatu auta, surový hothatch nidky přece nenabídne využitelný komfort pro denní ježdění, a megane coupe je uplne jine auto, shoduji se mozna tak cenou… a ani to poradne ne… a co se tyce pedalu, tvarovani plynového umožnuje meziplyny jedna báseň … jenže to se nesmíte bát a opravdu brzdit, tohle auto je o tom vymáčknout z něj vše, tak se k nemu musí ridic chovat, kdyz chce si opravdu užít… souhlasím s denní použitelností, ale to je prostě oběť za tu zábavu… alespoň pro mě 😀

    Vavris

    nerad bych plácl blbost, ale autor před tím srovnáním s méganem řekl cosi o specifičnosti českého trhu – totiž že je zde minimum kupců ochotných dát víc jak půl mega za "jednorázový" ostrý a surový hatchback. Já to srovnání pochopil tím způsobem, že pro typického českého Jendu, co si chce honit triko v rychlém hatchbacku, ale zároveň ho asi nebude ždímat nadoraz, je mégane nejspíš přitažlivější volba.. Ale že by o něm pochyboval autor si nemyslím 🙂

    Jinak, chválím opět test. Pan Trojna má neuvěřietlnou schopnost dávkovat informace takovým způsobem, že z tohoto jediného testu se dozvím a halvně zapamatuju víc, než kdybych načetl sto stran textu. Skvělé!

    SkylineGT-R

    To srovnani s Meganom je absolutne nepochopitelne. Snazili ste sa to sice vysvetlit, ale tym ste to len zhorsili. Uvazovat tymto uzasnym sposobom, vsetkym nam poradite Octaviu 1.6 TDI a hothatche vlastne nemaju v CR zmysel, lebo su to predrazene neprakticke hracky – gratulujem k objavu roka. Nemozem uverit ze sa toto docitam na autowebe. Ludia, ktori uvazuju nad Cliom Sport, by ani vo sne nenapadlo nasadnut do Meganu TCe, a to ani po vasom uplne zbytocnom mentorovani. Ovela uzitocnejsie by bolo porovnanie s Corsou OPC alebo Cooperom S.

    Naviac v teste hothatchu ani jeden rychly prejazd zakrutou nic, hlavne ze o tej nestabilite na brzdach tak pekne hovorite a s velkymi limuzinami driftujete na letisku. Emocie su prec.

    Lance

    Tak s tím musím souhlasit. S BMW 7 jste driftoval o sto šest a s ostrým Cliem ani náznak jízdy na hraně. Přitom řídit umíte, tak proč ten ostych.

    Test byl i tak výborný a ten zvuk motoru jak jedete za kamerou je super.

    Díky těším se na další auta.

    sTiLL

    Suhlas, chybala mi v tom teste nejaka kazka schopnosti toho auta, nejaku tu vylomeninu si recenzent mohol dovolit, skoda. Takto je to za 2.

    MinO

    Inak, ak tuzite po ukazke, ako tvrdo sa s tym autom da jazdit, tak si pozrite posledny novy top gear (season 14, episode 4). Je to masaker, co nakoniec s tym autom Clarkson spravi, holt, to uz mi pride dost hrubianske, netaktne 🙂

    Honza Zapletal

    Akorát že tam jezdil s Twingem Sport Cup, tady se testovalo Clio Sport. Jinak za zacházení a utopení Twinga by si zasloužili kopnout do zadnice.

    MinO

    Asi tak, obcas sa JC sprava naozaj hlupo

    Lookyn

    top gear nesleduju, ale tenhle díl sem si teda našel… to je nějakej test omg, když poškrábe, omlátí a pak utopí nový Twingo? tohle je fakt demence… ještě jak ten test skončí a lidi ve studiu tleskaj… to fakt nepobírám…

    Ondřej

    V pátek jsem si vyzvednul nové Clio Sport-po faceliftu a mám na tento test dost připomínek.Nechápu jaké rozložení pedálu by si pan redaktor přál, aby uměl dát meziplyn.Já meziplyny dávám naprosto s přehledem, pan Trojan je asi moc zhýčkaný BMW.Pedály jsou prostě rozloženy dobře.Dále nechápu, co mu vadí na zvuku motoru. Je úchvatný. Kdykoliv držím auto ve 3tis, auto nádherně bručí, a když ho vytočím, řve na celé okolí:).Pan Trojan byl vůbec první redaktor, který auto spíše zkritizoval, než chválil.Což mě dost udivuje, neboť všechny recenze auta hrály v prospěch auta.A vzhled auta?Auto jsem si koupil v bílé barvě a kdykoliv s ním zaparakuju na nějakém parkovišti, hned je kolem něj chlum lidí.Auto vypadá nádherně ze všech stran.Četl jsem taky názor, že posaz za volantem není úplně nej.Je to pravda, mohl by být o 10 čísel menší, ale není to nic hrozného a jestli někomu příjdou příplatková Recara za blbé sedačky, ať si jde dát mašli a jezdí dál ve vytuněném HTP.Sedadla jsou dokonalá, opravdu dokonalá.Spotřeba odpovídá tomu, co popisoval kolega.A interiér je hodně solidní.Asi to časem bude trochu vrzat, ale koho to u tohle auta zajímá?Do kufru se mi po sklopení sedadel vešly 4 letní pneu, což je luxus..A srovnávat auto, s Méganem je naprostý úlet.To je jako srovnávat Ferrari F430 a Aston Martin DB9..Kdybyste se někdo chtěl na něco zeptat, klidně napište mail:)

    sti

    no aspon, ze sam uznas, ze v BMW jsou pedaly rozlozeny dokonale. a jestli sis v patek vyzvedl auto a uz ho nezajete vytacis, tak jsi prase:) ale predpokladam, ze jsi mlade a proto i ten lak karoserie:) s cliem sport jsem take jezdil a ten zvuk je takovy nejaky dost obyc do momentu, nez ho zacnes vytacet az nahoru. a jen tak mimochodem spatnyho rozlozeni pedalu jsem si vsiml taky. je otazkou, jak meziplyny provadis. natoc, hod na youtube a sem link.

    krosnic

    posaz o 10cm níž? No už jen z tohohle je vidět, že si opravdu mlaďoch 🙂 Samozřejmě nic proti cliu – podle mě ideální auto na naučení se dobře řídit. A o tom vytáčení nezajetého motoru má kolega pravdu. Do 1500km bys neměl motoru moc nakládat (rozuměj vytáčet k omezovači, atd.)

    Honza Zapletal

    Máš normální nebo CUP podvozek? Nezkoušels oba před koupí?

    Ondřej

    mám obyčejný podvozek..Nezkoušel, ale..Zajdi na moje.auto.cz jestli tam chodíš, jestli ne, tak mi napiš na mail ondrej.buba@kstrobot.cz a můžem to rozebrat:)..

    Ondřej

    Mlaďoch jsem, ale to neznamená, že točím motor do nejvyšších otáček. Napsal jsem, že když motor vytočím, neznamená že ho vytáčím do 7100 otáček:D, jsem mladý, ale nejsem imbecil.Celkem dost aut už mi prošlo rukou, takže nejsem žádný amatér.Vím, že motor mám správně motor zajíždět do 1500 km, a podle toho se taky chovám.Jezdím svižně, a občas se kouknu k 5000, popř. 5200. myslím, že tohle je hranice, která je snesitelná a ze které se dá usoudit jako motor zní, když jej vytočím, nevím proč všichni hned chytáte za slovo a myslíte si, že ho drtím do limitu..Co se týče posezu, stojím si za svým, že by mohl být nižší, nevím co je na tom tak špatného.Shodl jsem se na tomhle názoru s více lidma a testech tohle také zmiňují, takže si to nevymýšlím.A pokud kolega řídil starší clio, ten zvuk je trochu jiný.Měl jsem možnost řídit starší Clio při testovací jízdě a zvuk není totožný.Neříkám, že je radikálně jiný, ale liší se..

    sti

    Slyšel jsi motory Typer-Rů zpoza volantu? ten myslim, ze je preci jen jadrnejsi. Ale nic proti Cliu.

    Ondřej

    jj slyšel.Jel jsem jak ve starém erku tak i v novém..Asi jo, zvuk je jadernější, je to ještě o trochu víc pila no..

    Ondřej

    Sakra já tam nasekal gramatických chyb, až se stydím:D..Ale jde tady hlavně o auto..Doufám:)

    Ondřej

    K těm meziplynům.Řídil jsem BMW 320si, a tomuhle říkám dokonale rozložení pedálů.Ale v Cliu je to rozložení, jak jsem napsal, dobré.Netvrdil jsem, že je lepší než v BMW.Jinak, jelikož nemám nijak velké chodilo, meziplyny provádím tak, že chodidlo natočím do levé polohy a levou stranou chodidla mačkám brzdu, zatímco pravou plyn.Nevím, jestli existuje více způsobů dávání meziplynů.

    krosnic

    Však v pohodě, mě jen zarazila ta hodnota – 10cm je vážně moc 🙂 A jinak je fajn vědět, že víš jak zajet kárku – to je totiž čím dál víc důležitý při dnešním způsobu výroby…Jinak zvuk u 2.0l atmosféry se dá moc pěkně poladit kitem sání (K&N např…) 😉 Každopádně ke kárce blahopřeju!

    Ondřej

    Díkes..Já nechtěl, aby to vyznělo agresivně, ale vadí mi, když mě hned někdo odsuzuje a škatulkuje do pozérů, mezi které se já řadit nechci.O kitu jsem zatím nijak neuvažoval, mám jej pár dní a ten zvuk mě fakt baví, od pátku jezdím bez rádia:D:D..Jako, když to srovnám s Mondeem ST, tak na ten zvuk nikdy nezapomenu.Měl jsem ho 4 měsíce a ten zvuk slyším do dnes.Rvalo mi to srdce, když jsem ho musel dát pryč.

    Vojta

    nejsi sám 🙁

    krosnic

    hmm…Mondeo zní moc pěkně – i předchozí verze s 2,5l V6 měla moc hezkej sound. Nicméně – kdyby ses nudil tak pisni na krosnic@seznam.cz a můžeme někdy protáhnout hothatche..:) (já Fiesta ST).

    Vojta

    My jsme mneli to poslední ST 220, to melo dokonce 3 litr

    krosnic

    To je moc pěknej stroj – jen se mně nelíbí volant, ale jinak super a nedoceněný auto…Jen ta spotřeba co…:) Za kolik jste jezdili?

    Vojta

    Nevím to přesně, to bude vědět brácha přesně, ale těch 14 litrů při té standartní jízdě. Jenom taková zajímavost, v12 od astonu jsou 2 spojené v6 z st220.

    Ondřej

    S Mondeem se jezdilo..Za 9-10 litrů když jsem jezdil hodně hodně pomalu.Jinak těch 12 litrů a když jsem to honil, tak kolem 15 no..

    Stormer

    no tady půlka pisatelů ani neví jak ty pedály vypadají, takže nemohou soudit jak tam jdou dávat meziplyny… jak jsem již zmiňoval výše, plynový pedál je k tomu tvarovaný a pokud si někde najdete fotku rozložení pedálů, nebo kdyby se poštěstilo vyzkoušet si.. nebudete tady tvrdit, že rozložení pedálů je špatné… myslím že je plně srovnatelné s BMW … jinak gratulace k nové hračce… bílé jsem ještě neviděl 🙂

    sti

    i škodovky mají lepší rozložení pedálů, než Renault. navíc ta absence citu v nich… sorry, ale dílenským zpracováním a ergonomií je Renault stále pozadu.

    Ondřej

    No je celkem důležité, aby ses správně vyjadřoval.Brzdný pedál je luxusní.Brzdy se nádherně dávkují a o Brembech nemá cenu hovořit.Jezdil jsem celkem se třemi Škodovkami, takže to můžu hodnotit.Měl by ses pořádně zamyslet nad tím co říkáš.Jestli opravdu tvrdíš, že Fábie mají lepší rozložení než Clio RS, tak píšeš rychleji než myslíš, ale je to Tvůj názor, ok..Další věc je ta, že všichni řeší dílenské zpracování a ergonomií v novém Cliu a vůbec nepochopili, že o to v tom autě vůbec nejde.Je to Hot Hatch, jako služebák to rozhodně sloužit nikomu nebude.A nevím, jestli jsi jel v nových Renaultech.Moje máma má nového Mégana, já mám nové RS a můžu říct, že Renault se v tomhle hodně zlepšil.Myslím, že mílovými kroky,takže s Tvým názorem nesouhlasím.

    sti

    pedal plynu v cliu je utopen pod brzdou. takze pokud nejedes absolutne nesmyslne rychle, plyn je proste hluboko a daleko od brzdy. navic ta spojka, jak v testu zaznelo, ma vazne spatny feedback. takze zcela vazne rikam, ze treba v octavii nebo yetim jsou z tohohle pohledu pedaly rozlozeny lepe:) ve fabii jsem uz dlouho nesedel, nevim.

    Ondřej

    Jako třeba, Scout má fakt rozložené pedály luxusně.Až jsem čuměl:D..Máš pravdu, že plyn je utopený.Ale podle mě to není na škodu.Když jedeš ostře, šlapeš aji ostřeji na brzdu a v ten moment je pedál na stejné úrovni jako plyn..

    sti

    no s timhle cliem jsem jel. a musel bys jet jedine na okruhu, abys takhle nastavene pedaly ocenil. na beznych silnicich, i kdyz si je budes opravdu pekne uzivat, ti nastaveni v cliu prijde proste spatne. a ted prosim cloveka, ktery si ho poridil, aby to nebral osobne, jako utok na nej. clio si uzivej jak to jde a bud stastnej, ze v tvym veku ho muzes mit, protoze myslim, ze v Cechach budes jeden z mala. to jen ze se tu na to tema rozjela debata…

    Ondřej

    Nemám s tím problém:-)..Jsem rád, že jsi s tím jel a můžeš to soudit.Já s tímhle Cliem dávám meziplyny bez problému, a nezmění na tom nic jestli jsou dobře nebo špatně rozložené no:).A neříkám to, abych Tobě nebo ostatním něco dokazoval, abych si léčil svoje ego a tvrdil jak mám pravdu..Prostě, Tvůj názor, že pedály jsou špatné beru.Vyzkoušels to, zkusil a můžeš hodnotit:)..Já meziplyny dávat umím a při pomalejší jízdě a tím bych to zakončil:-)..

    sti

    je možné, že na to má samozřejmě vliv i volba obuvy. takže jezdiš v kanadách, abys došlápl na plyn? .) ne, nemusis odpovidat, to jen rypu:) jestli ti to vyhovuje, tim lepe pro tebe. tak stastny kilometry a pozor na namrzly cesty.

    Ondřej

    no jo, jen si rýpni:D:D..Před dvěma lety jsem si koupil pumy-torro rosso.Jsou to celkem šlehy.V životě jsem je neviděl na žádné noze, kromě té mojí:)..S kanadama jsi schopný sešlápnout všechny pedály najednou, ovšem to nevím jaký má význam:D..Díky za přání.O cestách vím, je to nechutné..btw, Ty jezdíš s STI?

    sti

    tak, sti 09.

    Ondřej

    a spokojenost?Abych Ti vrátil rýpnutí, nové STI není zrovna nejlépe hodnoceno:D:D..

    Stormer

    😀 no tímto příspěvkem si se vyjádřil myslím dostatečně odborně 😀 😀 😀

    Ondřej

    Díky za gratulaci.Kdyby jsi chtěl vidět fota, na moje.auto nějaké mám.Ale nejsou moc kvalitní. Zítra bych chtěl rozšířit arsenál fotek:)..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist