Renault Clio RS 200: nové technické informace

Nová generace ikonického hot-hatche je lehčí, rychlejší a bohužel také složitější. Bude to ještě pořád zábava?

Současný Renault Clio R.S. si získal srdce řidičů kvůli lehkému zpátečnictví, které z něj dělalo bezprostřední řidičské náčiní, v dnešní době tolik vzácné. Takže je pochopitelné, že všichni napjatě očekáváme přesné technické specifikace nového modelu. Skutečně se naplňují zvěsti o použitém pohonu.

O ten se stará turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1,6 litru produkující 200 koní výkonu a 240 Nm točivého momentu, který je díky přeplňování dostupný v celé škále mezi 1750 a 5500 otáčkami. S těmito výkony se nové Clio RS rozpohybuje na stovku za 6,7 sekundy, o dvě desetiny rychleji než současný model. Svoji zásluhu na tom má i nižší hmotnost, která se ustálila na hodnotě 1204 kg. Podstatně se vylepšila i hospodárnost, nový Renaultsport spotřebuje o dva litry na sto kilometrů méně (nyní 6,4 l/100 km), stejně tak vypustí o 46 gramů oxidu uhličitého méně (nyní 144 g/km).Jedinou převodovkou v nabídce je šestistupňová dvouspojková převodovka s funkcí podřazení o více stupňů, což je mimo segment supersportů unikát. Elektroničtí trpaslíci budou zasahovat do řízení ještě prostřednictvím elektronicky řízeného diferenciálu a systému launch control, které jsou k dispozici již v základní výbavě. Nastavení ESP, odezvy plynu a řízení lze potom měnit ve třech jízdních režimech Normal, Sport a Race, přičemž poslední z nich plně deaktivuje stabilizaci a protiprokulz.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

DOPORUČUJEME: Renault Clio R.S. Angel & Demon

Od rychlé nákupní tašky se očekává skvělý podvozek, což by měly zaručit hydraulické dorazy tlumičů inspirované rallye závoďáky. Kola jsou na výběr v rozměrech 17, nebo 18 palců, a obouvají pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Pod předními koly se potom skrývají uvnitř kotouče o průměru 320 mm.Exteriérové doplňky tvoří tradiční spoiler uvnitř předního nárazníku, vzadu potom difuzor s dvojicí koncovek výfuku. Uvnitř očekávejte sportovní sedačky a trochu té komfortní výbavy, jako třeba bezklíčové startování, konektivitu Bluetooth a USB, navigaci TomTom Live včetně sedmipalcové dotykové obrazovky, na které je možné v reálném čase promítat telemetrii stejně jako ve větším Renaultu Mégane RS.

Samozřejmostí bude i příplatkový okruhový paket Cup, který obsahuje o 15 % tužší podvozek snížený o 3 mm, rychlejší převod řízení a 18“ kola v matně černé barvě s pneumatikami Dunlop Sport Maxx. Ceny nového Clia RS by měl výrobce zveřejnit do dvou týdnů. Objednávat nová auta bude možné od dubna s tím, že první dodávky dorazí k majitelům v červnu.

18.2.2013 10:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist