Renault Clio RS 200: nové technické informace

Nová generace ikonického hot-hatche je lehčí, rychlejší a bohužel také složitější. Bude to ještě pořád zábava?

Současný Renault Clio R.S. si získal srdce řidičů kvůli lehkému zpátečnictví, které z něj dělalo bezprostřední řidičské náčiní, v dnešní době tolik vzácné. Takže je pochopitelné, že všichni napjatě očekáváme přesné technické specifikace nového modelu. Skutečně se naplňují zvěsti o použitém pohonu.

O ten se stará turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 1,6 litru produkující 200 koní výkonu a 240 Nm točivého momentu, který je díky přeplňování dostupný v celé škále mezi 1750 a 5500 otáčkami. S těmito výkony se nové Clio RS rozpohybuje na stovku za 6,7 sekundy, o dvě desetiny rychleji než současný model. Svoji zásluhu na tom má i nižší hmotnost, která se ustálila na hodnotě 1204 kg. Podstatně se vylepšila i hospodárnost, nový Renaultsport spotřebuje o dva litry na sto kilometrů méně (nyní 6,4 l/100 km), stejně tak vypustí o 46 gramů oxidu uhličitého méně (nyní 144 g/km).Jedinou převodovkou v nabídce je šestistupňová dvouspojková převodovka s funkcí podřazení o více stupňů, což je mimo segment supersportů unikát. Elektroničtí trpaslíci budou zasahovat do řízení ještě prostřednictvím elektronicky řízeného diferenciálu a systému launch control, které jsou k dispozici již v základní výbavě. Nastavení ESP, odezvy plynu a řízení lze potom měnit ve třech jízdních režimech Normal, Sport a Race, přičemž poslední z nich plně deaktivuje stabilizaci a protiprokulz.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

DOPORUČUJEME: Renault Clio R.S. Angel & Demon

Od rychlé nákupní tašky se očekává skvělý podvozek, což by měly zaručit hydraulické dorazy tlumičů inspirované rallye závoďáky. Kola jsou na výběr v rozměrech 17, nebo 18 palců, a obouvají pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Pod předními koly se potom skrývají uvnitř kotouče o průměru 320 mm.Exteriérové doplňky tvoří tradiční spoiler uvnitř předního nárazníku, vzadu potom difuzor s dvojicí koncovek výfuku. Uvnitř očekávejte sportovní sedačky a trochu té komfortní výbavy, jako třeba bezklíčové startování, konektivitu Bluetooth a USB, navigaci TomTom Live včetně sedmipalcové dotykové obrazovky, na které je možné v reálném čase promítat telemetrii stejně jako ve větším Renaultu Mégane RS.

Samozřejmostí bude i příplatkový okruhový paket Cup, který obsahuje o 15 % tužší podvozek snížený o 3 mm, rychlejší převod řízení a 18“ kola v matně černé barvě s pneumatikami Dunlop Sport Maxx. Ceny nového Clia RS by měl výrobce zveřejnit do dvou týdnů. Objednávat nová auta bude možné od dubna s tím, že první dodávky dorazí k majitelům v červnu.

18.2.2013 10:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist