Renault Clio (od 2005)

Poslední generace Renaultu Clio není na trhu dlouho. V autobazarech se však už začíná objevovat.

Renault představil nové Clio v roce 2005. Na trh se dostalo v zápětí a to v provedení tří a pětidveřový hatchback. Z počátku bylo k dispozici se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory.

Rok 2006 přinesl sportovně pojatou verzi Clio Sport (na některých trzích pod označením RS) s motorem 2.0 16V/145 kW. O rok později výrobce uvedl malý přeplňovaný agregát 1.2 T/74 kW, který se nastěhoval pod kapoty běžných tří a pětidveřových provedení.

Kombi pod označením Grandtour dostalo slovo v roce 2008. Následující rok prošla modelová řada faceliftem. Ten vzhled Clia značně oživil.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz v roce 2005. Za ochranu posádky při nárazu získal plný počet hvězd – tedy pět. Bezpečnost dětí v autosedačce byla hodnocena čtyřmi hvězdičkami z pěti možných, což je také pěkný výsledek.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Za volantem

Interiér automobilu přináší určité zklamání. Sice nabídne ve třídě malých vozů dostatečný prostor pro posádku, ale použité materiály nepotěší. Palubní deska totiž vypadá poměrně lacině.

Řidiče určitě překvapí neobvykle malé páčky pod volantem. Jejich ovladatelnost to nesnižuje, na vzhled si však musíte zvyknout.

Sedadla jsou pohodlná. Zavazadelník hatchbacku přepraví náklad o objemu 288 litrů v základním uspořádání. Kombi odveze při stejné konfiguraci 440 litrů.

Jízdní vlastnosti vozu nejsou vůbec špatné. Clio těží z jistého chování v zatáčkách, přitom naladění podvozku zajistí dostatečný komfort posádce. Potěší i u Renaultu tradičně ostré brzdy. Milé překvapení představuje přesné řazení.

Základní pohonná jednotka 1.2 16V/48 kW mnoho temperamentu nepobrala, proto doporučujeme spíše její silnější provedení o výkonu 55 kW. Výrazně lepší svezení ale nabídne čtrnáctistovka nebo přeplňovaná dvanáctistovka.

Turbodiesely 1.5 dCi jsou velmi úsporné, ale také značně poruchovější než zážehové motory. Nejčastěji je trápí vadné vstřikovače.

Časté závady

Nezřídka se vyskytují vůle v čepech a silentblocích přední nápravy. Setkat se však můžete i s vůlemi na zavěšení zadní nápravy. Překvapit by vás neměly ani drobné závady elektrické výbavy.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2 16V/48 a 55 KW, 1.2 T/74 kW, 1.4 16V/72 kW, 1.6 16V/85 kW, 2.0 16V/102 kW a 2.0 16V/145 kW.
Dieselové motory: 1.5 dCi/50, 63 a 78 kW.

KLADY
velmi úsporné turbodiesely 1.5 dCi
přesné řazení
vnitřní prostornost
dobré jízdní vlastnosti

ZÁPORY
nižší odolnost vůči opotřebení
nevalná povrchová úprava některých plastů
slabý motor 1.2 16V/48 kW

Milan Jirouš

4.7.2009 12:02| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist