Renault Clio – jízdní dojmy a ceny

Vyzkoušeli jsme nové Clio s nejrůznějšími stupni výbav a se všemi motory s výjimkou slabší verze dvanáctistovky.

Třetí generace Renaultu Clio oproti předchůdci značně povyrostla a také ve srovnání s konkurencí patří mezi největší zástupce segmentu. Nové Clio je 3986 mm dlouhé, 1707 mm široké a 1496 mm vysoké. Je zřejmé, že Clio díky rozvoru dlouhému 2575 mm (na úrovni druhé generace Octavie) nabízí prostorný interiér. Objem kufru činí 288 litrů.

Motory, výbavy a ceny

Nové Clio je nabízeno se čtyřmi benzínovými a třemi turbodieselovými motory v kombinaci s výbavami Authentique, Expression, Dynamique, Dynamique Plus a Privilege. Nabídka benzínových motorů začíná čtyřválcem 1,2 16V ve dvou výkonových variantách. Slabší nabízí 65 koní, silnější pak 75 k při shodném točivém momentu 105 Nm. Výše stojí 1,4 16V (100 k, 127 Nm) a 1,6 16V (110 k, 151 Nm). Všechny tři turbodiesely disponují shodným objemem 1461 cm3.  Nejslabší verze nabízí 70 koní a točivý moment 160 Nm, prostřední varianta 85 k a 200 Nm, nejvýkonnější 105 koní a 240 Nm.

Standardní výbava nejnižší verze Authentique obsahuje ABS s rozdělovačem brzdné síly a asistentem, čelní a boční airbagy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, variabilní posilovač řízení, palubní počítač a výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče. ESP je pro všechny verze k mání za příplatek 24 000 Kč, za manuální klimatizaci (od verze Dynamique Plus ve standardu) se připlácí 35 000 Kč, panoramatické střešní okno přijde na 26 tisíc.

Ceny začínají na  279 900 Kč za třídveřové Clio Authentique 1,2 65 k, pětidveřové stojí 294 900 Kč. Výkonnější dvanáctistovka je o 20 tisíc dražší. Clio Expression 1,4 100 k 5 dv. začíná na 372 600 Kč, Motor 1,6 110 k stojí ve výbavě Dynamique Plus 426 800 Kč (3 dv.), resp. 441 800 Kč (5 dv.). Nejslabší turbodiesel s výbavou Authentique pořídíte za 345 900 Kč (3 dv.) nebo 360 900 Kč (5 dv.), verze s výkonem 85 koní je dostupná od výbavy Dynamique za 416 600 Kč, resp. 431 600 Kč (5 dv.). Nejvýkonnější turbodiesel v novém Cliu začíná výbavou Dynamique Plus s klimatizací na úrovni 485 800 Kč za třídveřové a 500 800 Kč za pětidveřové provedení.

Naše dojmy

Otázka designu je vždy subjektivní záležitostí, ale osobně považuji vzhled třídveřové i pětidveřové varianty za zdařilý. Významnou devizou nového Clia je prostorný interiér, a to i na zadních sedadlech. Podvozek ve spojení s přesným řízením dává řidiči i při ostřejším  zacházení dostatek jistoty. Když zmíníme i vynikající ostré brzdy, nezbývá než se těšit na ryze sportovní verzi Clia. Ani proti řazení nelze nic namítat, je přesnější než u některých frankofonních konkurentů.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Pokud jde o interiér, líbila se nám přístrojová deska, malý volant a kraťoučké páčky pod volantem. Vtipným detailem je regulace teploty a ventilátoru na jediném ovladači. U verzí nevybavených kartou Keyless Entry místo klíče máme výhrady k absenci podélného nastavování volantu. Odjišťovací mechanismus pod volantem má příliš silnou pružinu – pozor na prsty. Madla na předních dveřích jsou umístěna příliš vpředu, takže spolujezdci neposkytují potřebnou oporu v zatáčkách. Má tedy na výběr buď stropní madlo nebo rezignovaně viset na pásech. Tlačítka elektrického ovládání oken ve výplních dveří leží naopak příliš vzadu.

1,2 16V (75 k, 105 Nm, nejvyšší rychlost 167 km/h, zrychlení 13,4 s, komb. spotřeba 5,9 l/100 km)

Druhý nejslabší benzínový motor nás překvapil svou chutí do života, ve srovnání s Fabií HTP je mnohem živější. V městském provozu i na okreskách nabízí dostačující dynamiku. Výkonový handicap se výrazněji projeví teprve na dálnici. Nadchly nás vynikající brzdy.

1,4 16V (100 k, 127 Nm, 183 km/h, 11,3 s, 6,6 l/100 km)

Asi nejsympatičtější motor ze všech, který nabízí příjemné svezení a ochotně se vytáčí. Pokud se naopak rozhodnete pro poklidnější jízdu, odmění se přijatelnou spotřebou.

1,6 16V (110 k, 151 Nm, 190 km/h, 10,2 s, 6,6 l /100 km)

Podle papírových předpokladů mělo jít o zlatý hřeb, ale vzhledem k objemu nás trochu zklamal. Proti čtrnáctistovce nenabízí takový rozdíl v dynamice, jaký bychom čekali.

1,5 dCi (70 k, 160 Nm, 156 km/h, 15,2 s, 4,6 l/100 km/h)

Od nejslabšího motoru se 160 Nm pravděpodobně nečekáte zázraky, ale o to příjemněji překvapí jeho usilovná snaha. Na dálnici však skutečně není tím pravým ořechovým. Pro poklidné povahy, rozvážné a spořivé řidiče, kteří často nejezdí po dálnici jde o ideální volbu za rozumnou cenu.

1,5 dCi (85 k, 200 Nm, 174 km/h, 12,7 s, 4,4 l/100 km)

Asi nejrozumnější kompromis mezi výkonem a cenou. S tímto motorem už můžete bez obav vyrazit i na delší cestu po dálnici.

1,5 dCi (105 k, 240 Nm, 190 km/h, 11,1 s, 4,6 l/100 km)

Parametry nejvýkonnějšího turbodieselu v novém Cliu se i přes výrazně menší objem blíží motoru 1,9 TDI v Octavii. Tato patnáctistovka zaručuje kultivované a svižné svezení, navíc je jako jediná spojena s šestistupňovou převodovkou, která na dálnici snižuje hlučnost, otáčky a spotřebu. Nevýhodou je vyšší cena, která začíná na půl milionu.

Jan Cacek

8.10.2005 2:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist