autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Renault Clio (2005 – 2012)
Renault Clio (2005 – 2012)
RADOSTI
Dobrá nabídka prostoru pro posádku, příjemné odpružení, slušné jízdní vlastnosti.
STAROSTI
Nevýrazný design, rezerva zespodu automobilu, u nižších výbav levnější plasty v interiéru.
Clio třetí generace se na trhu nových vozů neprosadilo tolik jako předchozí skutečně úspěšná řada. Ta se díky velké oblibě nabízela ještě nějaký ten pátek souběžně s Cliem III. Dostala přídomek Storia a nižší cenu, což ve finále určitě ovlivnilo prodeje novinky.
Dnes je Renault Clio III běžným návštěvníkem autobazarů a přesto, že si nevede zle, takový zájem jako o předchůdce o něj není. Na rozdíl od druhé řady má ale jednu podstatnou výhodu: kromě verze hatchback se do výroby dostalo i praktičtější kombi.
Obě karosářské varianty se přitom vyznačují dobrou nabídkou místa pro posádku. Zavazadel samozřejmě přepraví více kombík. Ten disponuje zavazadelníkem o objemu 440 litrů, zatímco hatchback přepraví náklad o objemu 288 litrů. Nejde o žádné světoborné hodnoty, ale ani o propadák. Tato čísla totiž Clio řadí do průměru třídy.Posádka vozu ocení již zmiňovaný vzdušný interiér i pohodlná sedadla. Na jejich vyšší umístění si ale možná budete muset chvilku zvykat. Zvykat si bude muset i řidič a to na netypicky malinké páčky pod volantem, které nejsou na obsluhu nejpříjemnější.
Zpracování interiéru se z hlediska použitých materiálů liší podle stupně výbavy. U nižších výbav je palubní deska tvořena levně působícím tvrdým plastem, vyšší provedení potěší přítomností lépe vypadajícího měkčeného materiálu.
Řidiče nepotěší přeposilované řízení, řazení u ojetin mívá vůle, což k příjemnému ovládání vozu také nepřispívá. Naopak pochvalu si zaslouží podvozek, a to za schopnost tlumit nerovnosti.Nabídka pohonných jednotek začíná dvanáctistovkou, která vyniká spolehlivostí a příznivou spotřebou. Nabízela se v několika výkonových verzích, ale ani pokud zvolíte silnější provedení, nemůžete očekávat zázraky.
Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Kdo chce jezdit svižně, měl by hledat spíše čtrnáctistovku. Přeplňovaná dvanáctistovka je ochotná, avšak do nabídky se dostala až později, a tak o ni mohou přemýšlet pouze motoristé hledající mladší automobil. V nabídce je od roku 2007. Ne každý řidič je ale spokojen se spotřebou tohoto agregátu.
Větší pohonné jednotky jsou mezi ojetinami vzácností, protože se ani na trhu s novými automobily moc neprodávaly. Vrchol nabídky představuje atmosférický dvoulitr v Cliu Sport (na některých trzích je model značen RS). Zapomenou nesmíme ani na turbodiesely, i když spolehlivosti zážehových motorů ani z daleka nedosahují.Agregáty 1.5 dCi nemají dobrou pověst, kvůli riziku nákladných poruch. Některé z těchto motorů používají spolehlivé vstřikovače Siemens. Renault tak reagoval na neustále se opakující potíže se vstřikovači Delphi, které některé jednotky 1.5 dCi stále využívají.
Turbodiesely 1.5 dCi osazené vstřikovači Delphi jsou velice úsporné, ale i velmi náchylné na kvalitu nafty. Jejich životnost není vůbec dobrá, ale dají se repasovat. Jeden repasovaný vstřik vás přijde na 6000 korun. Jenže to není jediný problém, s nímž se jednotky 1.5 dCi potýkají.
Někdy se objeví porucha vysokotlakého čerpadla, známé jsou potíže s turbem nebo dokonce případy kdy došlo k přidírání na klice. „Výjimkou není ani zakarbonovaný EGR ventil,“ dodává Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA.„Někdy odcházejí zapalovací cívky na benzinových agregátech, které trápí i zanášení škrtící klapky. Pozor si dejte také na tekoucí vodní pumpu, což je důsledek zanedbání její výměny spolu s rozvody,“ dodává zástupce Auto ESA.
Na přední nápravě se vyskytují vůle, potíže bývají i s elektrickým ovládáním oken či centrálním zamykáním. Někdy také s autorádiem. Manuální řazení následkem opotřebení vykazuje vůle a převodovky mohou mít problémy se synchrony.
„Určitě se vyhněte robotizovaným převodovkám, které zlobí především hydraulika a i zde dochází k opotřebení synchronů. Výjimkou není ani klepající bezpečnostní čep dveří,“ zakončuje výčet častých závad Radek Špulka z Auto ESA.
Ve zpětném zrcátku
2005 – uvedení Renaultu Clio třetí generace v provedení hatchback se zážehovými motory 1.2 16V/48, 55, 57 a 58 kW, 1.4 16V/72 kW, 1.6 16V/65 kW, 1.6 16V/82 kW a turbodiesely 1.5 dCi/47, 48, 50, 63, 76 a 78 kW.
2006 – rozšíření nabídky o provedení kombi, uvedena sportovně laděná verze Clio Sport s motorem 2.0 16V/145 kW, nově agregát 2.0 16V/102 kW, turbodiesel 1.5 dCi/48 kW stažen z nabídky.
2007 – nově přeplňovaný motor 1.2 TCe/74 kW.
2008 – v nabídce se objevuje motor 1.2 16V Hi-Flex na palivo E85, Clio Sport nyní s výkonem 148 kW.
2009 – facelift, nová verze GT s motorem 1.6 16V/94 kW, přeplňovaný agregát 1.2 TCe nyní o výkonu 76 kW, nový turbodiesel 1.5 dCi/65 kW.
2011 – přichází Clio Sport v provedení Gordini.
2012 – nová limitovaná edice Clia Sport v provedení Red Bull Racing RB7, na podzimním pařížském autosalonu uveden nástupce – Renault Clio čtvrté generace.
Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz Renault Clio třetí generace v roce 2005.
Za ochranu posádky při nárazu získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 zvězdičky z 5 možných (39 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (9 bodů)
Milan Jirouš