Renault Avantime (2001 – 2003)

Ne všechny vozy uvedené v posledních letech se dokázaly prosadit. Renault Avantime patří právě k těm neúspěšným, přesto se s ním v bazaru setkat můžete.

Originálně střižené MPV s pouze dvoudveřovou karoserií přišlo na trh v roce 2001. Automobilka Renault uvedla model Avantime jako luxusní vůz a tak byl za nemalou cenu (červený automobil na fotografii stál nový 1 450 000 Kč).

Původně se automobil prodával pouze s jedním motorem, ale v roce 2002 dostal další dva. K benzinovému šestiválci přibyl přeplňovaný čtyřválec a pod kapotu se nastěhoval i turbodiesel.

Ani to ale zákazníky ve velkém nepřilákalo. Pětimístný vůz byl vyroben pouze v 10 000 kusech, z toho se na českém trhu prodalo 10. V roce 2003 byla jeho produkce ukončena.

Několik vozů se k nám dostalo i prostřednictvím dovozců, ti však brzo zjistili, že jde o typický ležák a soustředili se na žádanější modely.

Bariérovým testem Euro NCAP vůz nikdy neprošel. Jeho bezpečnost tedy nelze nezávisle posoudit.

Za volantem

Stejně jako exteriér je designově zajímavý interiér. Přístup k zadním sedadlům přes odklopená přední není špatný a komfortu zde najde dostatek každý. Místa je tu hodně ve všech směrech, i pro zavazadla – v základním uspořádání Avantime totiž převeze rovných 500 litrů nákladu.

Dveře jdou otevřít jen v malém úhlu, což může někomu vadit. Na druhou stranu asi těžko uslyšíte nářky na sedadla. Ta si zaslouží spíš označení křesla, cestující doslova hýčkají komfortem. Pochvala patří i k pohodlnému odpružení, ale ne už špatnému odhlučnění podvozku.

Bohatě prosklená karoserie (vč. střechy) postrádá B-sloupek a v zatáčkách se hodně kroutí. Kvůli tomu i vozy s malým počtem ujetých kilometrů za jízdy vržou. Pazvuky vydávají také sedadla, zejména u spolujezdcova jde o velmi častý jev.

Motory jsou silné, ale také nenasytné. Jasně nejlepší volbu z hlediska provozních nákladů a rozumné dynamiky představuje turbodiesel 2.2 dCi/110 kW. Benzinové agregáty jsou sice výkonné, ale doporučujeme je akorát tak majitelům ropných plošin či vrtů.

Časté závady

Kromě vrzání v interiéru se následkem kroucení karoserie můžete setkat i s obtížným zavíráním dveří. Ve statistikách Avantime sice nefiguruje, ale zástupci autobazarů, kteří měli tu čest, jej zrovna nechválí.

Známé jsou vůle v zavěšení předních kol, ale i problémy s elektronikou. Do světlometů mnohdy proniká vlhkost a výjimku netvoří ani zvlněné brzdové kotouče. Spojka má kratší životnost a ani brzdové obložení nevydrží tolik.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0 T/120 kW, 3.0 V6/152 kW.
Dieselové motory: 2.2 dCi/110 kW.

KLADY
pohodlná sedadla
komfortní odpružení
prostornost
bohatá výbava

ZÁPORY
vysoká spotřeba
ceny náhradních dílů
kroucení karoserie
velmi obtížný prodej vozu

Milan Jirouš

27.12.2008 9:06| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist