Renault Avantime (2001 – 2003)

Ne všechny vozy uvedené v posledních letech se dokázaly prosadit. Renault Avantime patří právě k těm neúspěšným, přesto se s ním v bazaru setkat můžete.

Originálně střižené MPV s pouze dvoudveřovou karoserií přišlo na trh v roce 2001. Automobilka Renault uvedla model Avantime jako luxusní vůz a tak byl za nemalou cenu (červený automobil na fotografii stál nový 1 450 000 Kč).

Původně se automobil prodával pouze s jedním motorem, ale v roce 2002 dostal další dva. K benzinovému šestiválci přibyl přeplňovaný čtyřválec a pod kapotu se nastěhoval i turbodiesel.

Ani to ale zákazníky ve velkém nepřilákalo. Pětimístný vůz byl vyroben pouze v 10 000 kusech, z toho se na českém trhu prodalo 10. V roce 2003 byla jeho produkce ukončena.

Několik vozů se k nám dostalo i prostřednictvím dovozců, ti však brzo zjistili, že jde o typický ležák a soustředili se na žádanější modely.

Bariérovým testem Euro NCAP vůz nikdy neprošel. Jeho bezpečnost tedy nelze nezávisle posoudit.

Za volantem

Stejně jako exteriér je designově zajímavý interiér. Přístup k zadním sedadlům přes odklopená přední není špatný a komfortu zde najde dostatek každý. Místa je tu hodně ve všech směrech, i pro zavazadla – v základním uspořádání Avantime totiž převeze rovných 500 litrů nákladu.

Dveře jdou otevřít jen v malém úhlu, což může někomu vadit. Na druhou stranu asi těžko uslyšíte nářky na sedadla. Ta si zaslouží spíš označení křesla, cestující doslova hýčkají komfortem. Pochvala patří i k pohodlnému odpružení, ale ne už špatnému odhlučnění podvozku.

Bohatě prosklená karoserie (vč. střechy) postrádá B-sloupek a v zatáčkách se hodně kroutí. Kvůli tomu i vozy s malým počtem ujetých kilometrů za jízdy vržou. Pazvuky vydávají také sedadla, zejména u spolujezdcova jde o velmi častý jev.

Motory jsou silné, ale také nenasytné. Jasně nejlepší volbu z hlediska provozních nákladů a rozumné dynamiky představuje turbodiesel 2.2 dCi/110 kW. Benzinové agregáty jsou sice výkonné, ale doporučujeme je akorát tak majitelům ropných plošin či vrtů.

Časté závady

Kromě vrzání v interiéru se následkem kroucení karoserie můžete setkat i s obtížným zavíráním dveří. Ve statistikách Avantime sice nefiguruje, ale zástupci autobazarů, kteří měli tu čest, jej zrovna nechválí.

Známé jsou vůle v zavěšení předních kol, ale i problémy s elektronikou. Do světlometů mnohdy proniká vlhkost a výjimku netvoří ani zvlněné brzdové kotouče. Spojka má kratší životnost a ani brzdové obložení nevydrží tolik.

Motorizace

Benzinové motory: 2.0 T/120 kW, 3.0 V6/152 kW.
Dieselové motory: 2.2 dCi/110 kW.

KLADY
pohodlná sedadla
komfortní odpružení
prostornost
bohatá výbava

ZÁPORY
vysoká spotřeba
ceny náhradních dílů
kroucení karoserie
velmi obtížný prodej vozu

Milan Jirouš

27.12.2008 9:06| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist