Renault 1.6 dCi Energy (2014): malé biturbo nabídne 160 koní anebo též 100 koní na litr objemu
2 fotografieAutosalon Ženeva
Francouzská automobilka Renault tvrdí, že má adekvátní náhradu dvoulitrového dieselu s průměrnou spotřebou nižší až o pětadvacet procent.
Všimněte si jak rychle padá křivka točivého momentu. Ono to je na tom grafu takové zamaskované, ve „vhodném“ měřítku je to nakreslené, ale na konci grafu máte 200 Nm, což je bezmála polovina z maxima a o plochosti té křivky už se nedá mluvit vůbec. Výkon by tam byl, ale ten průběh krouťáku je dost žalostný. Jinými slovy, tabulkově se to možná dvoulitru vyrovná, pocitově to ale bude asi trochu jiný šálek kávy a nemyslím si, že lepší.
Naopak, ten motor má ve středních otáčkách dost vysoký krouťák, vyšší než leckterá konkurence v téhle výkonové skupině. Proto musí zákonitě moment s narůstajícími otáčkami klesat, ale ve středních otáčkách pojede motor určitě velmi dobře. A konec grafu už není důležitý, v pěti tisících umírá téměř každý diesel.
Papírové parametry jsou opravdu moc krásné. Otázkou zůstává životnost a provozní náklady. Opravdu by mě zajímalo jak se takový motor bude chovat za takových 10 let, kdy za sebou bude mít 300 000 – 400 000 km.
Miro uz by si mal vediet, ze aj Honda ma podobnu 1.6 Biturbo 🙂