Rekordní prodeje Ferrari, F620 a nástupce Enza
Ferrari
Rok 2011 byl pro Italy rokem úspěchu. Díky tomu pokračoval vývoj nástupce 599, kterého uvidíme v Ženevě (oficiálně potvrzeno), a chystá se i nové Enzo s 920 koni.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ferrari
Rok 2011 byl pro Italy rokem úspěchu. Díky tomu pokračoval vývoj nástupce 599, kterého uvidíme v Ženevě (oficiálně potvrzeno), a chystá se i nové Enzo s 920 koni.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
U všech ostatních hybridů se výkon spalovacího a elektrického motoru nesčítá. Co dělá Ferrari jinak?… nebo pan Plaštiak
Cítím z vašeho vzkazu osten škodolibosti, ale věřte mi, není na místě. Výkony se někdy sčítají a někdy nesčítají.
Zkusím to vysvětlit jednoduše, onmluvte nepřesnosti.
Sčítat nemůže například Toyota, protože velkoryse udává maximální výkon elektromotorů – ten ovšem není totožný s výkonem, který dokáží dlouhodobě (bez přehřátí) živit baterie. Například celkový maximální výkon Priusu zjistíte snadno sečtením výkonu spalovacího motoru a dlouhodobého výkonu baterie.
Jednodušší systémy, které používá většina dalších výrobců, mívají elektromotor vložený v hnacím ústrojí mezi spalovací motor a převodovku. Jeho otáčky jsou v takovém případě pevně svázané s otáčkami motoru.
Technicky vzato není velký problém sladit oba motory tak, aby dosáhly maximálního výkonu ve stejných otáčkách. Jde jen o to, kde skutečně chcete maxima dosáhnout. U klasického benzínoelektrického hybridu elektromotor v podstatě lepí výkonovou díru, kterou má spalovací motor ve spodní části spektra. Tak totiž ušetří nejvíc paliva, zejména ve městě.
Jenže hybridní systémy používané ve Formuli 1 (má ho i hybridní 911 a letošní speciály na Le Mans), známé pod zkratkou KERS (Kinetic Energy Recovery System), mají v jistém smyslu jednodušší úkol: Zachraňují část energie, kterou by jinak brzdy proměnily v teplo, pro použití na následující rovince. Úkolem KERS není snížit spotřebu nebo lepit jakýsi výkonový deficit v nízkých otáčkách, kterými se závodní motor v podstatě netočí. KERS jednoduše dělá auto o něco rychlejší. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je posílit spalovací motor tam, kde se točí nejčastěji – v okolí výkonové špičky. Elektromotor KERS proto dosahuje nejvyššího výkonu ve stejnou chvíli jako spalovací motor.
A proto lze výkony v tomto případě jednoduše sečíst.
P.S.: Ano, zbývá doplnit ještě jedno uspořádání hybridních systémů – například Peugeot totiž používá elektromotor přímo připojený na zadní kola. Jeho otáčky pak nejsou svázány s rychlostí motoru, ale s rychlostí auta jako takového. Spočítat nejvyšší výkon v takovém případě je pak ještě o poznání složitější. Zde to však není příliš důležité.