rekordni-prodeje-ferrari-f620-a-nastupce-enza.jpg

Rekordní prodeje Ferrari, F620 a nástupce Enza

Ferrari

Rok 2011 byl pro Italy rokem úspěchu. Díky tomu pokračoval vývoj nástupce 599, kterého uvidíme v Ženevě (oficiálně potvrzeno), a chystá se i nové Enzo s 920 koni.

Diskuze

2 komentáře

    Štěpán

    U všech ostatních hybridů se výkon spalovacího a elektrického motoru nesčítá. Co dělá Ferrari jinak?… nebo pan Plaštiak

    Martin Plaštiak, autoweb.cz

    Cítím z vašeho vzkazu osten škodolibosti, ale věřte mi, není na místě. Výkony se někdy sčítají a někdy nesčítají.

    Zkusím to vysvětlit jednoduše, onmluvte nepřesnosti.

    Sčítat nemůže například Toyota, protože velkoryse udává maximální výkon elektromotorů – ten ovšem není totožný s výkonem, který dokáží dlouhodobě (bez přehřátí) živit baterie. Například celkový maximální výkon Priusu zjistíte snadno sečtením výkonu spalovacího motoru a dlouhodobého výkonu baterie.

    Jednodušší systémy, které používá většina dalších výrobců, mívají elektromotor vložený v hnacím ústrojí mezi spalovací motor a převodovku. Jeho otáčky jsou v takovém případě pevně svázané s otáčkami motoru.

    Technicky vzato není velký problém sladit oba motory tak, aby dosáhly maximálního výkonu ve stejných otáčkách. Jde jen o to, kde skutečně chcete maxima dosáhnout. U klasického benzínoelektrického hybridu elektromotor v podstatě lepí výkonovou díru, kterou má spalovací motor ve spodní části spektra. Tak totiž ušetří nejvíc paliva, zejména ve městě.

    Jenže hybridní systémy používané ve Formuli 1 (má ho i hybridní 911 a letošní speciály na Le Mans), známé pod zkratkou KERS (Kinetic Energy Recovery System), mají v jistém smyslu jednodušší úkol: Zachraňují část energie, kterou by jinak brzdy proměnily v teplo, pro použití na následující rovince. Úkolem KERS není snížit spotřebu nebo lepit jakýsi výkonový deficit v nízkých otáčkách, kterými se závodní motor v podstatě netočí. KERS jednoduše dělá auto o něco rychlejší. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je posílit spalovací motor tam, kde se točí nejčastěji – v okolí výkonové špičky. Elektromotor KERS proto dosahuje nejvyššího výkonu ve stejnou chvíli jako spalovací motor.

    A proto lze výkony v tomto případě jednoduše sečíst.

    P.S.: Ano, zbývá doplnit ještě jedno uspořádání hybridních systémů – například Peugeot totiž používá elektromotor přímo připojený na zadní kola. Jeho otáčky pak nejsou svázány s rychlostí motoru, ale s rychlostí auta jako takového. Spočítat nejvyšší výkon v takovém případě je pak ještě o poznání složitější. Zde to však není příliš důležité.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist