reklamace

Na začátek podotknu že můj případ je lehce složitější pro zpřehlednění uvedu zkratky které budu používat:
servis č1 (PZK autoservis který měnil spojku)
servis č. 2 (Diesel company s. r. o. firma která prováděla repas čerpadla)
servis č. 3 (autoservis Jiří Odehnal – montáž čerpadla)

Před 18ti měsíci jsem v servisu č. 1 nechal měnit celou spojkovou sadu a spojkové potrubí. Nyní z ničeho nic spojka přestala fungovat (auto stálo týden před domem, poté jsem chtěl někam jet a od tě doby nešlo při nastartovaném motoru řadit, pří vypnutém motoru zařadit šlo).
Toto jsem oznámil servisu č. 1 a domluvil se, že jim předám klíče a jelikož bydlím kousek od servisu přijdou se na auto podívat popřípadě auto odtáhnou. Nakonec se jim s autem podařilo odjet (zařadili rychlost při vypnutém motoru, nastartovali a do servisu odjeli) auto tedy bylo pojízdné ovšem s problémem se spojkou. V servise zkusili spojku odvzdušnit, ale bez účinku.

Sdělili mi že budou muset vymontovat převodovku a zjistit závadu spojky, ale že budou mít čas až další týden kvůli dovolené několika zaměstnanců.
Po týdnu mi ze servisu volali že auto nejde nastartovat (motor točí, ale nachytne). Napojili tedy auto na diagnostiku a zjistili že nekomunikuje vysokotlaké palivové čerpadlo řídící jednotkou, že je nejspíše vadná elektronika čerpadla, že spojku řešit nemohou jelikož po opravě bez nastartování ji nemohou otestovat.
První otázka zní: jak řešit situaci kdy servis přebral pojízdné vozidlo se závadou a poté u nich vznikla (souhrou okolností nebo něčí chybou) závada na úplně jiném díle (čerpadlo)?

Navíc po mě v tomto servisu nyní chtějí abych vozidlo předal servisu č. 3 který čerpadlo instaloval a že na auto nemají na delší čas prostor, že bude zavazet (než se vyreklamuje čerpadlo). Toto jednání mi přijde podezřelé protože nemohu vědět co dalšího se s autem za ten týden stalo, a že se takto nesnaží zbavit se odpovědnosti v případě dalšího poškození vozu, na což, teď když je auto nepojízdné nemohu žádným způsobem přijít.

Druhá otázka je ohledně servisu č. 2 který čerpadlo před půl rokem repasoval (nachází se cca 200km od mého bydliště), oznámil jsem jim co se stalo (nefunkční elektronika čerpadla) s dotazem na reklamaci a dotazem kdo bude hradit demontáž a montáž čerpadla. Bylo mi sděleno že čerpadlo prohlédnou a opraví ale že demontáž a montáž budu hradit já jelikož čerpadlo do vozu nemontovali.

Otázka zní: Kdo v tomto případě hradí práci (demontáž a montáž)?
Ještě doplním že montáž čerpadla před půl rokem provedl servis č. 3 který dodržel veškeré postupy a doporučení uvedených na záručním listě který byl dodán s čerpadlem servisem č. 2 (čištění nádrže, nový palivový filtr atd. viz příloha) kde není uvedeno že pokud čerpadlo neinstalují oni při závadě cenu demontáže a následné montáže nehradí.

Ještě doplním k dotazu č.1 že jsem se nechal informovat v právní poradně kde mi bylo sděleno: „Pokud vada vznikla po převzetí vozidla servisem, servis za tuto vadu odpovídá. Tj. je povinen ji na vlastní náklady odstranit. Je vhodné v této věci písemně vyzvat k opravě takové vady“
To jsem následně provedl a oznámil servisu č.1 s nabídkou že po nich nebudu chtít čerpadlo opravit (pošlu ho v rámci reklamace do servisu č.2) ale že demontáž a montáž čerpadla provedou na jejich náklady, pan ze servisu na to přistoupil, ovšem druhý den mi zavolal a ¨sdělil mi, že se také poradil s právníkem a že to takto není, že se bude muset pozvat znalec, který zjistí zda se mohla zkratovat elektronika čerpadla při odvzdušnění spojky (tudíž že to budu muset prokázat).

Přijde mi to jako hloupost, ať tento případ převedu do jakékoliv situace např. pošlu mobilní telefon v záruce do servisu, že mi nefunguje reproduktor, tam jim telefon z jakéhokoli důvodu umře a vůbec nebude fungovat. Přeci nebudu muset prokazovat že udělali chybu (jak asi když jsem u opravy nebyl a nevím co s ním prováděli).
Poslední otázka je jak situaci řešit a jak nyní postupovat? Servis spojku řešit nebude dokud motor nepoběží, je to již 3 týdny od předání kvůli reklamaci spojky, a auto potřebuji. Nevím co s tím. Kdo je v právu?

Mockrát děkuji za odpovědi!

S přáním pohodového dne
Vaněk

Odpověď

Dotaz ještě nebyl zodpovězen. Zkuste to prosím později.
2.9.2022 7:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist