Registrace historických vozidel – tzv. veteránů
poradna
Jaké podmínky je nutno splnit, aby vozidlo mohlo být registrováno jako veterán?
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
poradna
Jaké podmínky je nutno splnit, aby vozidlo mohlo být registrováno jako veterán?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
ad bod 6) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.
Jak lze prokázat porušení zákazu provozování vozidla za účelem běžného denního užívání pro vlastní potřeby?
nijak… 🙂
A jak je to s podmínkami hodnocení jako historického vozidla. Jde mi hlavně o tzv. youngtimery. Někde jsem slyšel, že vetránem může být auto, když se daný model 20let nevyrábí
S youngtimery je to tak, že některé prostě ještě nedospěli do fáze veterána, protože jim není 25 let. JE to strašně nefér vůči některým autům z druhé poloviny 80. let, která ačkoliv jsou "klasická" a logikou a citem se za youngtimery považovat dají, nedají se hodit na Véčka. Letos platí, že na Véčka přihlásí v ČR člověk v pohodě všechno, co je jakžtakž v dobrém stavu, není výrazně pozměněno nějakým prasením lidí, kteří nechápou, že originalita je nezaměnitelná a dokonalá, a co je vyrobeno do roku 1984. Pokud máš známý mezi testačníma, něco se dá lehce ostařit… 🙂
To se liší model od modelu např. Š 1000MB dnes nikdo na veteána neatestuje, kdežto Š1000MBG je dnes typickým veteránem a bezproblémů dostane atestaci.
Hlavním měřítkam při schvalování je počet vyrobených kusů, z toho plyne, že Š120 bude schopna dostat atestaci nejdříve za 20-30 let.
No to je blbost,co jste uvedl,ze hlavni měřítko je počet vyrobených kusu. Rozhoduje stáří,v praxi je to asi tak,ze pokud je vozidlo vyrobeno před rokem 1980vcetne tak ho lze bez problémů otestovat,ale musí byt v perfektním originálním stavu,neo po renovaci. Jiná omezení nejsou. Kdo ma zájem at se obrátí na nejbližší veteranklub a tam mu to vysvětlí.
můžu zjistit jestli je vozidlo přihlášeno v jiném státě? Mají možnost to zjistit úředníci při přihlašování na veteránské čísla? Narážím na případnou koupi vozidla které je zcela bez dokladů. Jestli je registrováno u nás v ČR je poměrně jednoduché zjistit, ale cizí stát? Stačí mi na přihlášení pouze kupní smlouva? Děkuji za reakce
Dobrý den Muj dotaz zní jde vratit veteránnske spz zpět na bile děkuji michal
Dobrý den chci se zeptat pokud k autu nemám techničák ani značky je to problém.dekuji za odpověď
Ani, problém to je, jelikož TP slouží jako ověřovací list podle kterého příslušný úřad vydá „kartu veterána“… Bez TP není možnost nijak operovat s vozidlem…
Teď zrovna chystám svou 105ku 🙂 Mám z těch testů celkem strach. Moc pěkný a přehledný návod jsem ale našel na https://www.veteran-prodej.cz/2018/jak-prihlasit-veterana-a-ziskat-veteranske-rz/