Infiniti FX37 S

Má smysl toužit po velkém SUV s benzínovým šestiválcem, nebo je lepší si počkat na nový diesel?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 4

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 6.4

 Na úvod

Infiniti FX je typický zástupce kategorie velkých SUV, do které spadá třeba Porsche Cayenne nebo BMW X5. Původně bylo toto auto určeno hlavně pro americký trh, kde vznikalo právě pod taktovkou luxusní odnože automobilky Nissan. Jenže po frontálním útoku značky Infiniti na evropský trh si nyní můžeme toto ryze americké auto koupit i u nás naprosto oficiální cestou a nemusíme čekat, až nám ho přiveze šedý dovozce, jestli vůbec…

Infiniti FX je k dispozici se dvěma benzínovými motory, testovaným atmosférickým šestiválcem 3,7 l, který najdeme i pod kapotou sportovního kupé Nissan 370Z, a s osmiválcem 5,0 l v modelu Infiniti FX50 S, se kterým jsme se již svezli a který se nám moc líbil. Třetím motorem a naprostou novinkou je dvakrát přeplňovaný diesel 3,0 l o výkonu 238 koní a točivém momentu 550 Nm.Technika

Infiniti FX rozhodně budí svým designem (a také velikostí) pozornost. V kategorii velkých SUV patří mezi ta povedenější auta, protože nevypadá otekle a působí opravdu dynamicky. Zároveň ale není tak vulgární, jako třeba BMW X6. Neustále si říkáme, že takhle nějak mělo vypadat Porsche Cayenne od začátku…

Model FX37 S má, jak už bylo řečeno, šestiválec 3,7 l, který najdeme i v Nissanu 370Z. Má proměnné časování ventilů a jedná se o velmi sofistikovaný motor. Jeho výkon 320 koní je posílán na všechna kola přes sedmistupňový automat v 7000 ot./min. a nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 360 Nm v 5200 ot./min. Testovaná verze jezdila na adaptivním podvozku, jehož vlastnosti si nastavíte na středové konzole pomocí tlačítka. Vybrat si můžete mezi normálním nebo sportovním režimem.

Na obyčejné silnici je samozřejmě lepší nechat auto v režimu normálním, protože naše okresky a hlavní tahy nejsou na tvrdší režim uzpůsobeny. Auto pak má sice trochu ostřejší a přímočařejší reakce, ale také citelně drncá a začne přenášet vibrace do řízení.Na silnici

Do výsledků se nám promítly povětrnostní podmínky s teplotami kolem nuly a mokrou, místy namrzlou vozovkou. I přesto dosáhlo Infiniti FX působivých výsledků a jasně ukazuje, že úspěch často závisí jen na použitých pneumatikách. Přeci jen, ty obří 21“ válce o rozměru 285/45 R21 poskytnou i více jak dvoutunovému SUV dostatek trakce a opory v zatáčkách.

Díky pohonu všech kol a opravdu rychlé reakci motoru a převodovky se nám přesto podařilo dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,27 s. Nepochybujeme, že na suchém povrchu a se zahřátými letními pneumatikami by čas klesl pod 7 sekund a nemáme tak důvod nevěřit výrobcem udávaným 6,8 sekundám. Brzdná dráha je rovněž překvapivě dobrá, dvoutunové SUV zastavilo ze 100 km/h za 3,3 s na vzdálenosti 45,23 m. Znovu ale připomínáme, že brzdíme od vyšší rychlosti, takže naše časy nezapočítávají reakční dobu a nástup brzdové soustavy.

Ovšem tak, jak s Infiniti FX jezdíme na zkušebním polygonu mosteckého autodromu, tak s ním ve skutečném provozu bude jezdit jen málokdo. Na silnici se Infiniti FX chová dobře a čitelně. Přilnavost je v zatáčkách slušná (o tom svědčí i nejvyšší naměřené přetížení 1,09 g) a očekávaná nedotáčivost nastoupí postupně a je snadno zvladatelná. Na našich cestách nižšího řádu vás ale mohou zaskočit obří proporce tohoto auta. Musíte si na to zvyknout a počítejte s tím, že v podzemních garážích a u nákupních center to nebude s Infiniti FX úplně jednoduché…

Šestiválec 3,7 l funguje celkem dobře a má dost výkonu. Jenže když ho dáte do dvoutunového auta a chcete po něm, aby pracoval na 100 %, musíte ho pořádně točit. Výsledkem bude nejen velká hlučnost, ale také dojem utrápenosti, který se v případě osmiválcové verze FX50 S nikdy nedostavil. Problém je v tom, že šestiválec má nejvyšší výkon ve vysokých 7000 ot./min. a točivý moment v 5200 ot./min. Takové parametry se hodí do sportovního auta a ne do velkého těžkého SUV.Prostor a výbava

Ačkoli na silnici zabírá Infiniti FX37 S přibližně stejně místa jako menší náklaďák, uvnitř není prostoru na zbyt. Je to prostě daň za „sportovní“ design s vystrčenými boky a svažující se střechou, podobně jako třeba u BMW X6. Posadili jsme za volant urostlejšího dobře živeného člověka s výškou skoro dva metry a podle jeho slov se tam necítil „dvakrát pohodlně“. Větší cestující tak budou omezování příliš tlustými dveřmi, masivní palubní deskou a širokou centrální konzolou. Ti větší si zas budou vzadu stěžovat na méně místa na nohy a hlavu, i když to není tak špatné jako právě u BMW X6.

Zavazadlový prostor je spíše podprůměrný a je poznat, že Infiniti FX je o stylu a designu než o maximální praktičnosti. Navíc je pod podlahou ukryta přímo gigantická dojezdová rezerva, která by klidně mohla sloužit jako hlavní podvozkové kolo pod Boeing 747. Absence elektrického otevírání kufru v této třídě se už dá považovat za nedostatek.

Kde Infiniti FX37 S dokáže evropskou konkurenci převálcovat, je výbava. Na vyzkoušení jsme dostali verzi S, který je vlastně druhá nejvyšší a najdete v ní úplně všechno, co lze potřebovat. Chcete kožené sedačky s vyhříváním, větráním a elektrický ovládáním, navigaci, palubní počítač, automatickou převodovku, velmi výkonný a kvalitní audio systém s podporou nejrůznějších formátů hudby a dat, přední i zadní kameru a aktivní tempomat? Všechno toto je ve výbavě S v základu za 1 506 900 korun, zatímco například u BMW X5 nebo Audi Q7 byste za tyto doplňky u prodejce nechali částku, za kterou si jinak pořídíte ještě jedno malé auto.Verdikt

Dívat se na Infiniti FX37 S jako na zdařilou levnější alternativu k zavedené evropské konkurenci by možná mohlo působit trochu nefér. Tohle auto hraje tak trochu vlastní ligu, ale chybu s ním rozhodně neuděláte. Budete si jen muset zvyknout na občas nepochopitelné ergonomické detaily plynoucí ze země původu (Japonsko) a trhu, kde se těchto aut prodá nejvíc (Spojené státy). V přímém srovnání s BMW, Audi či Range Roverem vás možná zarazí nedotaženost drobností v interiéru a kvalita materiálů, a také přítomnost páček a přepínačů z mnohem menšího a levnějšího Nissanu Qashqai.

Na druhou stranu, tohle auto stojí milion a půl a je kompletně vybavené vším, co můžete potřebovat. Otázkou zůstává, zda jste schopni akceptovat reálnou spotřebu paliva kolem 14 l/100 km, která na udávaných 12,1 l/100 km klesne jen tehdy, když budete jezdit po dálnici mimo město rychlostí kolem 120 km/h. Jestli vás to ale trápí, kupte si dieselový model, který určitě bude jezdit „za deset“.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)6,8 s
Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)3696
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)235 kW / 320 koní v 7000 ot./min.
Točivý moment (Nm)360 Nm v 5200 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)159 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)233 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)16,8 / 9,4 / 12,1 l/100 km
Objem nádrže (l)90 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4865
Šířka (mm)1925 (bez zrcátek)
Výška (mm)1680
Rozvor náprav (mm)2885
Provozní hmotnost (kg)2012
Zavazadlový prostor (l)410 - 1305 l
Ceny
Základní cena modelu1 506 900 Kč
22.3.2010 9:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist