Recenze: Forza Horizon 2 (Xbox One)

Leviathan

Možná jsem v článku jen přehlídl, ale zajímalo by mě, jaká je fyzika v té hře, jak moc se auta chovají realisticky (jinými slovy, zda se alespoň blíží Live for Speed nebo ne).

Hugo Kottás, Autoweb.cz

Tohle je zrovna ten druh závodní hry, ke které se volant ani nehodí. Spíš je to taková odpočinková záležitost, kdy se člověk vyvalí do gauče a volant mi k tomu ani moc nechyběl.

Hugo Kottás, Autoweb.cz

O fyzice v článku píšu tolik:

„Zábavě napomáhá i velmi přívětivá hratelnost. Forza Horizon 2 balancuje na pomezí simulace a arkády, čemuž rozumějte tak, že se věrohodně drží fyzikálních zákonů, zároveň je ale ovládání do jisté míry zjednodušeno pro potřeby herního ovladače. Celou kariéru jsem odjezdil s vypnutou stabilizací a kontrolou trakce, s plným modelem poškození, jen se zapnutým ABS a na střední úroveň, což mi zajistilo vyváženou zábavu, kdy jsem se musel neustále prát nejen s protivníky, ale i přebytečným výkonem na zadních kolech a vlastní nešikovností.Zobrazit všechny fotografie

Ve chvíli, kdy z Toyoty Supra postavíte bestii o výkonu 1000 koní a maximálce 400 km/h, musíte s pravým ukazováčkem hodně citlivě na plyn a nejlépe všude řadit o dva kvalty výš, aby se nesplašila. A když třeba Ford Focus RS s pohonem předních kol na šotolině proti Imprezám a Lancerům už nestačí, není nic jednoduššího, než konvertovat na pohon všech kol a udělat si vlastní speciál WRC. Nebo koupit jiné auto, pokud zrovna máte za co. Možnosti jsou nepřeberné a vyhoví všem chutím.“

Abych to doplnil, Live for Speed je hardcore simulátor, ke kterému se Forza ani náhodou neblíží. Pokud znáte starší díly, třeba trojku, tak je fyzika vesměs podobná. Tedy nějaký základní rámec fyzikálních zákonů existuje, RWD se chová jako RWD, FWD jako FWD, AWD jako AWD, motor vzadu v Porsche 911 poznáte a pomáhá trakci apod. Celé je to velmi uvěřitelné a když si vypnete pomocníky, musíte k technice řízení přistupovat jako v reálu. Jenom je to celé trochu zjednodušené, to aby to šlo pohodlně ovládat na malém kloboučku ovladače. Něco jako NFS Shift, jenom trochu čistší a ostřejší, řekl bych, ne tak gumové. Na ovladači fajn, na volantu by to také asi šlo, leč bohužel G25 není kompatibilní.

Leviathan

Děkuji za vyčerpávající odpověď. Bohužel od doby, co jsem LFS objevil, nemůžu hrát více méně žádnou jinou závodní hru 😀

verca

Dobry den mam problem chtela bych radu jak to resit. Zacala jsem hrat forzu h. 2 a zajrla jsem asi uz 4 zavody vsechno v naprostym poradku. Ale ikona s novym zavodem jsou tam takove 3letadla se ve hre instaluje. Me to nabehlo na 63% a dal nic. Vypinam hru zapinam i xbox.nic nepomaha. Napadlo me ze je chyba v disku protoze xbox stale hlasi ze instalace je stopla a pak to zase jede a porad dokola. Pak to pise abych zkusila vycistit cd jestli neni poskrabany nebo spinavy. Je v pohode ani ne den stare.poradil by mi nekdo? Dekuji

Zpět na článek

Čtěte dále