autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Range Rover nahradí osmiválec šestiválcem
Range Rover nahradí osmiválec šestiválcem
Nový Range Rover je díky hliníkové konstrukci o nějakých 400 kg lehčí a to znamená, že teoreticky by mu měl stačit menší a slabší motor, aby jezdil stejně dynamicky. Už na našem trhu můžete mít pod kapotou dieselový šestiválec. My ale doporučujeme se nevydávat cestou zmenšování a sáhnout po posíleném naftovém osmiválci.
Land Rover Range Rover velká fotogalerie
DOPORUČUJEME: Videotest Range Rover SDV8 + speciál o jízdě v terénu
Ale k věci. Automobilka teď postupně bude stahovat z nabídky atmosférický benzínový osmiválec 5,0 l a nahradí ho novým kompresorem přeplňovaným šestiválcem 3,0 l, který má výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm. Mělo by to stačit, aby s ním velký Range Rover zvládl stovku zhruba za 7,5 sekundy.
V nabídce jinak samozřejmě zůstává kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 510 koní, který je tou správnou politicky nekorektní motorizací se spotřebou aspoň dvacet litrů na sto. Tak to má zkrátka být. Jinak, atmosférický pětilitrový osmiválec prý zůstane v nabídce na některých trzích, kde se více osvědčil jednodušší motor. Přeci jen, servisovat někde v Africe malou downsizovanou přeplňovanou jednotku asi nebude úplně snadné…