Range Rover nahradí osmiválec šestiválcem

Downsizing i u Range Roveru? No, jak se to vezme. Atmosférický osmiválec udělá místo kompresorem přeplňovanému šestiválci.

Nový Range Rover je díky hliníkové konstrukci o nějakých 400 kg lehčí a to znamená, že teoreticky by mu měl stačit menší a slabší motor, aby jezdil stejně dynamicky. Už na našem trhu můžete mít pod kapotou dieselový šestiválec. My ale doporučujeme se nevydávat cestou zmenšování a sáhnout po posíleném naftovém osmiválci.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

DOPORUČUJEME: Videotest Range Rover SDV8 + speciál o jízdě v terénu

Ale k věci. Automobilka teď postupně bude stahovat z nabídky atmosférický benzínový osmiválec 5,0 l a nahradí ho novým kompresorem přeplňovaným šestiválcem 3,0 l, který má výkon 340 koní a točivý moment 450 Nm. Mělo by to stačit, aby s ním velký Range Rover zvládl stovku zhruba za 7,5 sekundy.

V nabídce jinak samozřejmě zůstává kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 510 koní, který je tou správnou politicky nekorektní motorizací se spotřebou aspoň dvacet litrů na sto. Tak to má zkrátka být. Jinak, atmosférický pětilitrový osmiválec prý zůstane v nabídce na některých trzích, kde se více osvědčil jednodušší motor. Přeci jen, servisovat někde v Africe malou downsizovanou přeplňovanou jednotku asi nebude úplně snadné…

21.2.2013 8:35| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist