Range Rover Evoque Convertible (2016): Land Rover posílá do terénu a na bulváry kabrio

(+ video) Očekávaný kabriolet odvozený z crossoveru Evoque je oficiálně na světě, sází na plátěnou střechu, spoustu stylu a prý se nebojí ani terénu, přibral však až 270 kg.

Tohle není první a zcela nepochybně ani poslední případ, kdy automobil se schopnostmi poradit si s nástrahami terénu přišel o střechu, přestože ta zásadním způsobem ovlivňuje torzní tuhost karoserie, kterou offroady při potulkách mimo civilizaci nutně potřebují. Především americké automobilky, kterým je tento typ vozu blízký, podobné potíže kdysi tolik neřešily i proto, že jejich auta byla postavená na žebřinovém rámu, právě ten ale nový Range Rover Evoque Convertible nemá.

Asi proto není příliš překvapivé, že dekapitovaný britský crossover váží kvůli různým výztuhám a přídavným prvkům na karoserii o celých 270 kg více, než jeho výchozí příbuzný, předpokládáme ale, že zrovna tohle by majitelům vyhledávajícím především promenády, bulváry či pláže příliš vadit nemuselo.

Pro ně bude jistě mnohem důležitější to, že můžou klasičtější plátěnou střechu ovládat do rychlosti až 50 kilometrů v hodině a třeba měřit stopkami to, jestli se skutečně složí do prostoru za zadními sedadly během osmnácti sekund a naopak plně automaticky rozloží o tři vteřiny pomaleji.

Výrobce kromě toho říká, že auto se s nataženou střechou svým akustickým komfortem vyrovná pětidveřovému modelu a údajně nepřišlo o svou praktičnost, konstrukční změny nicméně můžou za to, že se třeba objem zavazadlového prostoru smrskl z původních 420 litrů na nynějších 251 litrů.

Také kvůli značnému nárůstu hmotnosti bude Evoque kabrio nabízen výlučně s dvojicí nejsilnějších pohonných jednotek. Pokud portfolio motorů značky Land Rover pro tuto typovou řadu náhodou neznáte, jen připomínáme, že se jedná o přeplňovaná benzínový dvoulitr s výkonem 240 koňských sil spolupracující s devítistupňovým automatem a turbodiesel o stejném objemu, ale výkonu poněkud skromnějších 180 koní.

Světovou výstavní premiéru bude mít Range Rover Evoque Convertible už příští týden na autosalonu v Los Angeles a předpokládáme, že první auta by mohla být distribuována prvním zákazníkům během první poloviny roku 2016.

10.11.2015 11:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist