Rallye Berounka Revival: legendy ožívají

Rallye Berounka Revival 2011 přilákala známé závodníky různých ročníků na velice zajímavých vozech. Akci si užili jak jezdci, tak diváci.

O předdušičkovém víkendu se po středočeských silnicích prohnal pestrobarevný had, složený z devadesátky vozů účastnících se druhého ročníku Rallye Berounka Revival. Akci nelze beze zbytku zařadit snad do žádné známé kategorie motoristických podniků, nejde o rallye, ani jízdu pravidelnosti. Ano o jízdě elegance veteránů se nedá hovořit.

Pravidla podniku vlastně vymyslel promotér automobilových závodů Eduard Patera. Vzal něco z každé jmenované disciplíny a vytvořil mantinely pro sportovně-společenské setkání bývalých, ale i současných závodníků, příznivců a majitelů historických závodních a sportovních automobilů. Zkrátka všech, kteří se nakazili oktanovým bacilem, jemuž se dá čelit jedině upoutáním v sedadle vozu, s rukama na kůží obšitém na volantu a nohama stepujícíma na odvrtaných pedálech.

To samozřejmě nejlépe v automobilu, kde poslední výkřik elektroniky představuje cyklovač stěračů. Podle zájmu o start a hlavně průběhu dvoudenního klání měl šťastný nápad.

Přípravy na podnik započaly hned po ukončení jarního dvojčete „Berounky,“ Rallye Praha Revival. Už tehdy se začaly scházet přihlášky nedočkavých posádek. V jednu chvíli už bylo přes 120 přihlášených, nakonec časové, technické, ale i zdravotní důvody na start nepustily několik posádek (nezapomínejme, že většina účastníků sklízela vavříny v nejrůznějších automobilových disciplínách již v poslední třetině minulého století).

Definitivně přešlo přejímkou a seřadilo se před startovní rampou devět desítek automobilů. A přehlídka automobilové techniky, která se v radotínském učilišti, kde bylo situováno Parc Fermé sešla, musela potěšit srdce nejen každého fanouška, ale i náročného znalce automobilové historie.Nechyběli například dva Renaulty Alpine A110, závodní BMW, alfy, saaby, fordy, porsche, Audi Quattro, samozřejmě škodovky od MB 1000 po 130 LR/B a silné zastoupení měly i značky z produkce bývalé RVHP. Z Brna přivezli otec a syn Vlašínové dva moskviče.

Zvlášť ten, s kterým startoval otec Vlašín, replika Moskviče s jakým vyjel tovární tým moskevské automobilky na automobilový maraton Londýn-Mexico v roce 1970, je velmi zajímavým strojem. Pohled na tuto rozjetou těžkou váhu na tratích Show Sections se jen tak nedá zapomenout.

Perličkou byl start vozu Polonez, jehož variabilní jízdní vlastnosti krotil Miroslav Šenk navigován manželkou. Žen na horkém sedadle spolujezdce se objevilo více, avšak čistě dámská posádka startovala jen jedna. Katarína Rozsívalová s Hedvikou Servusovou na Mitsubishi Starion statečně bojovaly a rozhodně se v hodnocení třídy, ani v absolutním pořadí neztratily.

Po startu v Radotíně zavedla závodníky trasa na plochodrážní stadion ve Slaném, kde posádky na rozehřátí absolvovaly v mlze dva a půl kola. Pak je itinerář zavedl na letištní plochu v Panenském Týnci. Také zde mlha přikryla vytyčenou trať a ztížila tak posádkám boj se stopkami.

Časy z uzavřených úseků ale tvoří jen část celkového bodového přídělu. Několik posádek nachytalo trestné body za chybějící průjezdní kontroly a pozdní, nebo naopak předčasný příjezd do časové kontroly. Sekvence plochá dráha i letiště se v sobotu ještě jednou zopakovaly, pak zamířil had vozů do Rakovníka k noclehu.V neděli ráno odstartovaly z Rakovníka posádky směrem na Brdy. Ve Strašicích je čekala první Show Section, po jejím absolvování vyrazily na další letiště, tentokrát v Dlouhé Lhotě. Jelikož trať vytyčenou na zdejší ranveji měly posádky podle itineráře absolvovat dvakrát, tak aby se mezi dvěma průjezdy nenudily a nemusely zevlovat někde u pankejtu, byla do harmonogramu soutěže vložena ještě šotolinová zkouška na Bytízu.

Pak už vozy zamířily do cíle v Radotíně. Ten však nespatřilo několik posádek. Víkend byl smolný pro značku Opel. Oba opely ve startovní listině nedokončily pro havárii. Dalším posádkám zhatila jejich plány technická závada. Například Otu Zenkla a Jana Boška zastavilo odfouklé těsnění pod hlavou jejich Škody, porucha převodovky zase znamenala stop pro Ladu VFTS Radko Polcara a Jana Heřmánka.

Fiat 128 SC, s nímž startovali novomanželé Tom Kotek s Andreou Kotkovou, odstoupil z prvního místa pro banální závadu – roztrženou manžetu poloosy. Dvojnásobný rallyecrossový mistr Evropy si tak na další vavříny musí ještě počkat.

A jak vše tedy dopadlo? Ve třídě A1 1150 potvrdil své kvality Jiří Beneš, který vždy na revivalech zajíždí se svým Mini Cooperem absolutně nejrychlejší časy. Tentokrát jej navigoval narychlo a trochu tajně do startovní listiny vpašovaný Oldřich Gotfried. Následovala posádka Aleš Hodouš–Pavel Šlemín na Wartburgu a Pavel Maier s Petrem Mináříkem s červeným Renaultem Alpine A 110.I třídu A1 1600 vyhrál Mini Cooper, tentokrát patřící rodinnému duu Kuhnových. Jako druhá skončila posádka Vlastimil Suk jr. a David Belko na Suzuki Swift. Bavorák na třetí místo přivezl otce a syna Šalounovi.

Sériové dvoulitry vyhrála smíšená posádka Attilio Škvor s Evou Kubátovou na Lancii Beta před jedním z jezdců léta patřícím k naší soutěžní špičce a nyní úspěšně startujícím v závodech do vrchu Tomášem Hankem, kterého v Saabu 9OO navigoval Josef Sitník. Třetí příčka patřila Milanu Zapadlovi a Lubošovi Navrátilovi na Renaultu 11.

Nejsilnější třídu sériových aut opanovala posádka Hubálek-Hašek na BMW 323. Další dvě místa patřila supersportům. Ludvík a Renáta Ottovi přivezli klasické Porsche 911 na druhém místě před Ferrari Lubomíra Kamenieckiho navigovaného Milanem Hlaváčkem.Třídu A2 115O vyhráli manželé Kramešovi na Škodě 1100MB, před posádkou Šašek-Wunsch na Škodě 1000MB. O vítězství ve třídě A2 1600 se tvrdě bojovalo. Nakonec o pouhých 12 bodů před otcem se synem Achsovými na Škodě 110 R zvítězila posádka Oldřich Kovařík jr. a Marek Kapic na Škodě 130 L/A. Ladu 2103 přivedl na třetí místo Tomáš Drásta navigovaný Antonínem Muzikantem.

Zbývající vozy byly sloučeny do třídy A2 nad 1600 a v té zvítězili Jiří Kalista a Michal Šofr na Fordu Sierra Cosworth, před dvojicí Paulik-Křížek na Saabu 96 V4. Třetí místo obsadili Pavlové Šofr a Ryšánek na Fordu Escort Cosworth.

Rallye Berounka Revival skončila. Svůj účel, poskytnout zábavu bývalým závodníkům rozhodně splnila. O tom, že se účastníkům líbila, svědčí ohlasy a také časné přihlášky na další obdobný podnik, jímž bude na jaře příštího roku Rallye Praha Revival. To bude další možnost i pro diváky a fanoušky těchto krásných klasických vozů.

Petr Kotek

1.11.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist