rakovan-z-prahy-do-ostravy-mercedesem-za-100kc-nemam-zajem.jpg

Rakovan: Z Prahy do Ostravy Mercedesem za 100Kč? Nemám zájem!

dopravní předpisy v čr

Různé skupiny aktivistů nabízejí alternativní způsoby transportu. Osobně jsem se zapojil a nabídl to nejlepší, co je na trhu s auty. Bez úspěchu.

Diskuze

16 komentářů

    Jarda

    Stejně jako Vy píšete „a také nevím nic o tom, v jakém technickém stavu auta jsou, jak se o ně provozovatel stará a do vozu, o kterém nevím nic, raději nesedám“ tak stejné to je i se spolujízdou, kde se navíc přidává faktor řidiče.

    Tomáš

    , že nikdo nechtěl jet. Za 100,- Kč z Prahy do Ostravy a Skem to by zarazilo i naprosto hloupého člověka, když běžná cena je 1,5x větší a v mnohem větších trupech. Navíc pokud nemá člověk už nějaké „jméno“ nebo spíše hodnocení, tak si ho lidé většinou nevyberou…

    Dan

    Staci dat nabidku na vice vyuzivane portaly, jako jizdomat nebo ostati co vyplivne Google na prvnich mistech… Ja letos odvezl lidi do Spanelska a Slovinska. Oboustranna spokojenost a funguje to.

    Honza

    Zrovna musím na Ostravsko, za jízdu novým eskem bych zaplatil i 200 :). Pro autora: vracím se do Prahy ve středu a klidně jízdenku na vlak stornuju. Obecně mně tahle služba přijde zajímavá, ale měl bych obavy jet někam s člověkem, o němž nevím, jak řídí. Proto, pokud nejedu vlastním autem, volím raději vlak

    Tomek

    Ačkoliv spatřuji možnost spolujízd jako smysluplnou možnost, vím z vlastní zkušenosti, že spolujízda třeba i s kamarádem není zrovna něčím ideálním, pokud potřebujete odjet nebo přijet v určitý čas. Otravuje to vás i jeho, jste na sebe vázáni a je dost velká pravděpodobnost, že jeden nebo druhý bude muset čekat nebo se bude muset přizpůsobit nebo přijet MHD na určité místo poblíž větších silnic a to je sumasumárum vhodné asi spíš jen pro študáky nebo pro výjimečnou nepravidelnou jízdu.
    Kolega co vozil pár lidí do práce z města do jiného města toho byl taky otrávenej.

    Jan Gutbayer

    Tak hlavně nabídnutím svého auta ke spolujízdě přijdu o to hlavní, o svobodu. Svobodu nevyrazit vůbec nebo vyrazit jindy, svobodu zaspat nebo svobodu jet o hodinu dřív, když zjistím, že je kolona… svobodu zastavit se kde chci nebo změnit cíl cesty.

    Možná proto to nefunguje. Možná pro člověka, který investoval své úsilí a peníze do koupě a udržování osobního automobilu, svoboda znamená víc než pár ušetřených floků…

    Pamatuju si mnoho diskusí se zapřísáhlými odpůrci cestování autem. Bez výjimky se ukázalo, že dotyční na auto a jeho provoz nemají peníze nebo nejsou schopni si pořídit řidičský průkaz pro chronickou nepraktičnost. Bez. Výjimky.

    Martas

    Aniz bych hloubeji zkoumal duvody uzavirky nabrezi, musim polemizovat s autorem, ktery v ni vidi utok na svou svobodu ridice. Ja to beru spis jako podporu otevreni mesta chodcum/cykllistum/bruslarum, proste vsem bez aut.
    Ziju v Bruselu a meli jsme tu predminulou nedeli den bez aut. A tady den bez aut znamena opravdu bez aut. CELE mesto je uzavrene 9-19h pro osobni dopravu, jezdi jen MHD + taxi. A mesto oziva neskutecnym zpusobem – cyklisti, bruslari, cele rodiny. Predstavte si projizdku prostredkem magistraly a dychanim (relativne) cerstveho vzduchu.
    Ja bych to bral kazdou nedeli :-).
    A to jezdim denne do prace autem, byt bydlim ca 4km od prace a predminuly tyden jsem si udelal na otocku vylet do Frankfurtu, tj. auta me fakt bavi. Ale je treba obcas dat mestum a nam, jejich obyvatelum, od aut odpocinout.
    Jo a funguji nam tady celkem dobre ruzne systemy spolujizd, sdileni aut, kratkodobych vypujcek na huste siti stanovist ve meste atp. A presto jsou Brusel a Belgie nejzasekanejsi na svete (vyspelem).

    Tomáš Beran

    A co je smyslem možnosti si volně zadýchat na víceproudé dálnici? V čem je pro Vás rozdíl, když místo po chodníku vedle silnice jdete po silnici samotné? Přijdou Vám ty chodníky moc úzké, že se tam s ostatními nevejdete nebo v čem je ta výhoda?

    Lukas Vl.

    Zdravim vsechny diskutery.
    Nabidnuti mista v aute vyuzivam jiz pres rok a celkove hodnotim tento napad kladne.

    Vyuzivam pouze moznosti, kdy ja ridim a nabidnu misto. (Nerad sedam do auta nekomu o kom nevim jak ridi, dale si chci zvolit vlastni cas a misto odjezdu). Nicmene z doslechu jsou ridici rozumni a jezdni ve slusnych vozech.

    Co se tyce omezeni, ze si nemuzu cas odjezdu upravit, zastavit si kdy/kde chci, to mate sice pravdu, ale za celou tu dobu me to omezilo tak dvakrat. Odjizdim v pravidelnou dobu po praci, takze s odjezdovym casem ani na drivejsi casy nanipulovat nemuzu a taky se pravidelne vecer vracim. Na tyto casy nabidnu mista a dale tyto casy nepotrebuji upravovat, takze me nijak neomezuji. Limitujici mohou byt spise pro cestujici, nez pro ridice.

    Od te doby co jsem zacal sluzbu vyuzivat jsem nabidl misto v aute jiz vice nez 40krat a to je rozdil zda bych mel naklady na jednu cestu cca 1300kc paltit sam, nebo me cesta vyjde na 300kc.

    Tento zpusob dopravy se vyplati hlavne pri pravidelnych jizdach. Pokud pojedu jednou za rok delsi trasu, nema cenu se otravovat a blokovat si cas a nahanet lidi.

    Jak jiz bylo receno, lide vybiraji radeji jiz overene ridice, kteri maji nekolik kladnych hodnoceni. Dale cena 100kc mohla pusobit prave opacnym nerealnym az podezrelym dojmem 🙂

    Uskali teto moznosti je, ze nejste zodpovedni pouze za sebe a v pripade havarie, vas budou vsichni cestujici popotahovat za ublizeni na zdravi z nedbalosti, atd, atd.

    Martas

    Pro me neni smyslem si na dalnici zadychat, ale vnimat mesto z mist, kde obvykle jezdim jen autem trochu jinak. Ono se to tezko popisuje, myslim, ze je treba zazit tu atmosferu, kdy mesto na chvili patri lidem bez aut. Jde proste o novy zazitek, a mozna take moznost pochopit iniciativy, ktere nam ty moznosti prinaseji a (nekdy prilis radikalne) bojuji za navraceni mest chodcum. (a znovu podotykam: mam rad auta, a dodam, ze vylet do Frankfurtu jsem absolvoval v DE 200+ tam, kde to slo, takze planeta diky memu stylu spise upi :-).
    Mel jsem podobny pocit v Praze v dobe, kdy stavkovala MHD vcetne metra – mesto ozilo cyklisty a aut bylo take mene, pze hodne lidi zustalo doma. Proste je to osvezujici a jine.
    Jo a po chodniku se na kole/bruslich jezdit nesmi. Btw, po jakem chodniku muzu projet mezi Vaclavakem a Muzeem? 🙂

    Tomek

    ale jo, já to chápu … je to skvělá atmosféra. Co má ale dělat ten, kdo potřebuje přichromlou babičku odvést k doktorovi nebo invalida dojet do práce apod. ? Spousta lidí se sice může uskrovnit, někteří ale jen stěží ?

    x

    Zkuste si stoupnout na Václavák a nabízet kolemjdoucím 1000Kč. Nevezmou, budou v tom hledat háček. Takhle, podle mého, se dívají na nabídku.

    A druhý pohled: Je nás málo -> nabídka x poptávka.

    Inverted Cat

    Na tom je zajímavé právě to „čas od času“. Pokud to uděláš jednou za čas – je to svátek, a všichni si půjdou užít tu „výjimečnost“. Dělej to pravidelně jednou týdně, a podtřetí tam bude polovina lidí, počtvrté 10% lidí a po desáté bude 80% z těch co tam byli poprvé, řvát, aby se to zrušilo, že je to omezuje…

    alfista

    Předně, k použití hlavy k přemýšlení nic nenamítám, jen doplňuji, že by mělo následovat i racionální chování. To ale autor ne zcela nabídl. Předně, jezdím pouze s prověřenými řidiči, pokud mne situace znemožní řídit. U veřejné dopravy předpokládám profesionalitu a když se jí nedočkám, informuji dopravce s žádostí o výměnu řidiče. Dále, cestovat v jakémkoli autě z Prahy do Ostravy nehodlám, pokud mne k tomu nenutí vážný důvod – jízdní trasy jsou takové, že jde o trest pro řidiče i cestující. Tuto trasu proto jezdím prakticky pouze vlakem. Milý pane Rakovane, na webu je dost možností jak nabídnout volné místo spolucestujícím (např. spolujizda.cz). Ta stovka je patrně příliš mnoho pro ty, kteří hledají pohodlí a jistotu na dané trase a příliš málo pro ty, kteří v tom vidí příležitost ke svezení se v „meďouru“ s tajemným bonusem (dámy prominou). Prostě není divu, že o jízdu mercedesem z Prahy do Ostravy není nejen za daných podmínek zájem.

    RIK

    Pane redaktore,

    vzhledem k tomu, ze zastavate vcelku racionalni nazor ke Smetanovu nabrezi a odkazujete DFense, tak se musim priznat, ze me doslova vydesila veta “ … a třeba [b]garantovaná státem[/b] jako oficiální alternativa k dlouhodobému snižování aut na silnicích …“

    Martjan

    Spolujízda (konkrétně jízdomat) je super, pokud vím v kolik pojedu. Využívám ji jako řidič a mám za sebou cca 20-30 odvezených pasažérů (cca 8 z toho do Belgie, Německa, Rakouska). Vždycky jsem rád, když mi někdo přispěje na naftu a ještě si k tomu většinou dobře pokecám se zajímavými lidmi a cesta rychle uteče. Jednou jsem ji využil i jako spolujezdec a taky pohoda. Za mě palec nahoru. Jako každou vymoženost, i jízdomat je ale třeba umět využívat a nemyslet si, že na každou uveřejněnou jízdu řidiče s nulovým hodnocením a podezřelou cenou se někdo přihlásí…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist