Rakovan: Volkswagen zahajuje (před)prodej elektrického modelu up!

Automobilka hovoří o tom, že "přináší elektrickou mobilitu i na český trh." Šesticiferná pořizovací částka začíná ještě pětkou.

Pojďme rovnou k nejzásadnější věci, tedy k ceně, ta je 599 900 Kč včetně DPH za up! se dvěma páry dveří a nula emisemi CO2. „Přestože je elektromobil e-up! schopen ujet s plně nabitým akumulátorem až 160 kilometrů, garantujeme našim zákazníkům mobilitu bez omezení nevšedně pojatými poprodejními službami,“ říká Petr Janeba, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche ČR.


Co to znamená? Že si Volkswagen otevírá zadní vrátka pro případ, když se ze 160 kilometrů stane 120, 100 nebo 80 kilometrů, pokud třeba venku klesnou teploty pod bod mrazu? Svým způsobem možná ano. V ceně elektromobilu Volkswagen e-up! jsou totiž kromě standardních záruk zahrnuty dodatečné služby, které zákazníkovi zajišťují mobilitu i nad rámec dojezdu modelu e-up!. Dojde-li na cestě k vybití akumulátoru, postará se Volkswagen o odtah vozu k nejbližší nabíjecí stanici – bezplatně až třikrát za rok během prvních dvou let od data prodeje. Na delší cesty si může zákazník po dobu dvou let zdarma vypůjčit vůz do velikosti Golfu s konvenčním pohonem na benzin nebo naftu na 10 dní ročně.

Není mým zájmem shazovat podstatu elektromobilu, a určitě ne toho se značkou VW, nicméně jakkoli je tady tato možnost „dodatečných služeb,“ stále asi vidím jako logičtější volbu pro ideální pohonnou jednotku do města malý benzínový motor.

V rovnici elektromobil plus nula emisí plus vybitá baterie plus odtah zdarma plus čekací doba na odtah plus čekací doba na náhradní vozidlo na jedné straně, a malý benzíňák s emisemi CO2 a „neomezený“ způsob cestování na straně druhé, osobně volím variantu B. Tedy pokud nemá jít třeba o dopravní prostředek v rámci firmy, klidně i v místech s hustým výskytem pracovníků, například i v zastřešených halách. Pak mi naopak dává elektrický up! smysl. Na něčem si člověk náklady do firmy a odpočet daně udělat musí… A proč si kupovat sporťák a provokovat, když mohu být „populární“ a ekologicky smířlivý?

Čili touto úvahou mohu elektrický up! doporučit do velkých firem s rozlehlejšími areály, pro subjekty s konkrétně vyhovujícími požadavky na specifický styl transportu na kratší vzdálenosti. Možná třeba rozvoz jídla po městě či jiné kurýrní služby? Ostatně firemní klientelu já osobně očekávám jako stoprocentní podíl na eventuálních prodejích, pro soukromý sektor mi elektromobil, tak jak je v současnosti obecně dostupný, zatím smysl nedává.

Supersporty a Michelin na Paul Ricard

Zobrazit všechny fotografie

Nicméně ten, kdo dokáže bezemisní provoz elektromobilu ocenit, musí vědět, že pohon zajišťuje elektromotor o výkonu 60 kW. Že je elektrický up! v nabídce výhradně jako čtyřdveřový. že se prezentuje šesti barvami laku karoserie, obloukem diod LED pro denní svícení a že sériová výbava zahrnuje například klimatizaci, palubní počítač, tempomat, parkovací senzory, vyhřívané sklo čelního okna, vyhřívaná přední sedadla nebo informační a navigační systém v kombinaci s rádiem. Nový Volkswagen e-up! budou na českém trhu oficiálně nabízet a prodávat výhradně „autorizovaní prodejci elektromobilů značky Volkswagen.“

3.4.2014 2:18| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist