rakovan-verejna-doprava-se-zmeni-cyklistu-bude-dvakrat-vic.jpg

Rakovan: Veřejná doprava se změní, cyklistů bude dvakrát víc!

Stále více a více se řeší změna poměru jednotlivých složek veřejné dopravy. Má dojít ke zvýšení cyklistů, a to rovnou o dvojnásobek.

Diskuze

26 komentářů

    vzteklej pes

    Už to vidím… Jedu do práce autem, přesednu na kolo… Ale kam dám notebook, základní nářadí a oblečení? Do přívěsného vozíku za kolo? A co až bude pršet? Nehledě na to, že než když zaparkuju a vyzvednu si kolo, reálně uteče tak půlhodina. Sem možná moc pohodlnej, ale pro mě je třeba hodina denně strašně moc času, než abych ho promrdal čekáním na kolo a šlapáním na kole a sprchováním se, až někam na kole přijedu. Sorry, ale pro mě kolo smysl nedává. Tak mi ho nevnucujte nesmyslnejma regulaceme. Já prostě autem jezdit musim, i kdyby stál benzín 60 korun a musel sem za vjezd do centra platit. To spíš se na práci vykašlu a půjdu někam házet lopatou.

    Martin

    A vrchol debility je, nově se objevující značka, Přechod pro cyklisty. Jak může řidič, jedoucí v husté zastavbě reagovat na kolo, které se rychlosti 30-40km/h vyřití z poza rohu a skočí na přechod, netuším :-/
    No hlavně, že cyklista nemusí sesedat a brzdit. Bezpečnost pláče.
    ps. neudělaji i přechody pro motorky, auta a tyráky ???

    vzteklej pes

    Podle zákona ale cyklista nemá na přechodu ani přejezdu přednost. Naštěstí aspoň prozatím. Bohužel si to cyklisté neuvědomují. No nic, přejet a pak pro jistotu ještě couvnout.

    MichalJ

    Ale řidič má přednost (cyklista nesmí omezit) – naštěstí

    lojza

    Chápu a souhlasím. Takových nás je víc, ale nejsou to všichni. Mně by ke spokojenosti úplně stačilo, kdyby bylo kde parkovat na okrajových stanicích MHD. Notebook mám v ruksáčku. Většinu roku obstarám na motorce, takže to neřeším. Ale na sněhu to chce auto a hned je problém, kam s ním 🙂
    A tuhle zimní svízel kolo nevyřeší, ani kdyby bylo pozlacené.

    Xander_Cage

    U nás v ČR je hodně chyb ohledně cyklostezek a všeho okolo. Byl jsem v Rakousku ve Vídni a tam to mají řešené dokonale. Cesty 4 proudé chodníky široké a i široké cyklostezky na chodnících (seberou určitý prostoch chodníku, ale chodník je i tak dosti široký že by klidně mohli jet 2 kočárky vedle sebe a ještě je tam prostor pro uhýbání) a cyklostezky nebývají namalované na cestách a když jsou tak dosti oddělené a perfektně označné. A cyklisté ukáznění (ví že s autem se prát nemůžou, a když náhodou jim vlezete do cyklostezky tak zpomalí a použivají zvonky na kolech a vůbec nejsou naštvaní prostě v pohodě). Navíc i s parkováním pro auta je Víden něco jiného. Parkování přímo v centru v podzemních parkovištích (např. pod Parlamentem, pod Vídenskou Operou, sice to stojí 4 eura na hodinu, ale stojí to za to), to si mohou města v ČR nechat zdát.

    Lancer

    Jak znuděný, hloupý a neskutečně zbytečný musí být úředník, který pronese větu: \“Chceme zvýšit podíl cyklistů v dopravě na dvojnásobek\“ ?? Proč by někdo něco takovýho chtěl? Jak k tomu chtějí lidi donutit? Proč to máme platit? To nemáme jiný problémy? A to říkám po dvouhodinové projíždce na kole, takže nic proti ckylistům. Jen to centrální plánování je totální nesmysl, který jde proti lidské přirozenosti.

    Honza

    Pane Rakovanen, doufal jsem že se nedožiji toho aby zde na autowebu někdo prpagoval půjčování kol zdarma.
    Ono to totiž zdarma zcela jistě nebude – totiž když si ho Vy nebo kdokoli jiný půjde to kolo půjčit tak sice nazaplatí na místě půjčovné, ale zaplatí to někdo za něj. A kontrolní otázka zní KDO TO ZAPLATÍ? O: Všichni kdo platí daně. Takže ne díky, nehodlám někomu platit projížďku na kole, stejně jako nikdo neplatí mě náklady na provoz vozidla, in-line bruslí a kola. Stačí že už nyní částečně platím nedobrovolně MHD každému kdo s ní jezdí, taktéž formou daní.
    Pokud to chcete provozovat, tak v rámci nějakého sdružení a hezky za svý – schválně kolik lidí se nadšeně přidá když bude muset vyndat svojí peněžku a vyprázdnit jí.

    Honza

    Pane Rakovanen, doufal jsem že se nedožiji toho aby zde na autowebu někdo prpagoval půjčování kol zdarma.
    Ono to totiž zdarma zcela jistě nebude – totiž když si ho Vy nebo kdokoli jiný půjde to kolo půjčit tak sice nazaplatí na místě půjčovné, ale zaplatí to někdo za něj. A kontrolní otázka zní KDO TO ZAPLATÍ? O: Všichni kdo platí daně. Takže ne díky, nehodlám někomu platit projížďku na kole, stejně jako nikdo neplatí mě náklady na provoz vozidla, in-line bruslí a kola. Stačí že už nyní částečně platím nedobrovolně MHD každému kdo s ní jezdí, taktéž formou daní.
    Pokud to chcete provozovat, tak v rámci nějakého sdružení a hezky za svý – schválně kolik lidí se nadšeně přidá když bude muset vyndat svojí peněžku a vyprázdnit jí.

    ampersand

    Člověče autore, když už se živíš psaním: kdysi dávno na základní škole se ti učitelka snažila vštípit základy pravopisu. Možná byla méně schopná ona, možná ty, to teď není podstatné. Když ses ale dopracoval do stavu, kdy tě za psaní do veřejného prostoru platí, není únosné, abys produkoval věty jako „V televizním zpravodajství jsem zahlédl dvě reportáže, které mne inspirovali k tomu zamyšlení.“ O to víc, že je to úvod tvého článku.
    Kdybys byl uznávaný odborník z praxe v oboru – závodník, soutěžák, konstruktér, vývojář, servisman, mechanik apod. – jistě bychom houfně akceptovali, že machr-odborník není eso na češtinu, ale má co říct. Jsi-li ale jen píšící nadšenec, jak se mi to jeví (pokud se mýlím, omlouvám se, Mr. Expert), navíc v neodborném tématu, měl bys aspoň ctít to, co patří do základního vzdělání.
    Jestli to chceš úplně natvrdo, tak plkat o autech a ještě s gramatickými chybami, je opravdu bída.
    A je to škoda, protože občas na tomto serveru píšete zajímavé věci. Takhle se ale zbytečně degradujete.
    S interpunkcí buzerovat nebudu, to je pro většinu dnešních médií evidentně overkill na hranici jazykové buzerace, ale správně i/y v přísudku je pro psavce snad pořád conditio sine qua non neboli povinnost.

    Tomas

    Tak předem zdůrazňuji, že nějaké umělé navyšování cyklodopravy, navíc v kopcovité úzké Praze, považuji za dnebevolající pitomost úředníků.
    Pane Rakovane, to co jste napsal o cyklořidičácích, je ale též nebetyčná blbost. Legislativa tohoto státu je už nyní hodně zaprasená naprosto zbytečnou vatou a vy ji chcete ten galimatiáš ještě navyšovat? Nedovedu si to vysvětlit, možná bychom měli všichni, tak jako vy, navrhovat co nejvíce novel různých, mnohdy již tak zbytečných zákonů a vyhlášek, aby se tento policejně-buzerační zvrácený stát pod mnohasettunovým právním řádem zhroutil co nejdříve. To je účel vašho návrhu?

    lojza

    Nepokoušejte se předjet tmavé audi (asi 2A1-82-32) a tmavé BMW X (asi 1M5-33-88). Na cca 40 km trase ani jednou neblikli a jedou tak, aby vám co nejvíce znepříjemnili cestu. V místech, kde se nedá předjíždět zpomalují až na 40 km/h. Pokud se je pokusíte předjet v místech, kde se dá, pustí vás vzadu jedoucí audi vedle sebe a vpředu jedoucí BMW vám zavře cestu, protože vjede na levou stranu silnice. Pokud nejdete velmi důrazně na brzdy, pokouší se vás oba vybrzdit a vytlačit ze silnice.

    Tomek

    a také si můžete půjčit kolo na platební kartu – do hodiny to bylo myslím zdarma, nevím jak dnes.
    Mě se tam jezdilo na kole do práce úplně luxusně, a to jsem měl 2x delší trasu, než jezdím dnes po Brně.

    cyklistoautomobilista

    no ono je něco jiného dostat víc lidí z aut tak, že jsou pro ně připravené kvalitní cyklostezky a něco jiného je křečovitá snaha dostat ministerským příkazem víc cyklistů na úzké rozbité a léta neopravované silnice mezi agresivní řidiče. Popravdě já se ani nedivím, že v článku zmiňovaný cyklista si dal na kuráž tři kousky, než vyjel 🙂
    Ale vážně, vynucovat abstinenci na kole mi přijde zcestné už s ohledem na vybudované vinařské a pivní a různé jiné cyklostezky, ale omezit hladinu alkoholu v krvi na půl promile by od věci nebylo. Takový cyklista se motat na silnici nebude a mohlo by to vést ke spokojenosti všech. Ostatně pro stejnou hranici bych byl i za volantem.

    Tomek

    Debi…é.
    Předpokládám že jste to hlásil na policii … možná dnes s tím nic neudělá, ale pokud budou
    další případy, bude větší šance na úspěch.

    Tomek

    tohle dělají někteří mladíci i na přechodech pro chodce, někdy i se sluchátky na uších. Jednoho jsem minul dost těsně … kdyby nejel do jednosměrky, asi bych mu něco řekl…

    XXX

    Docle dobře to mají vyřešeno v Dánsku, cykl. jede vpravo a na křižovbatce nesmí odbočit vlevo, na drouho starnu auto odbočující vpravo mu musí dát přednost.

    Kumi

    Pane Rakovan, Vy sedíte někde v blízkosti pana JUDr? Tak to je mi vás skutečně líto. Zatímco ten tady učí řidiče, jak zákony nerespektovat, Vy naopak máte z bezohledných řidičů (byť kolistů) obavy. Konečně někdo normální. Věřím, že pan Beran by hledal svůj materiální aspekt i u ožralého cyklisty. \“Až se přizabije, či ho dokonce někdo \“sundá\“, ať pak vyhledá mé právnické služby, rád pomohu.\“

    Jenda

    Jsem řidičem i cyklistou. V pěkném počasí jezdím do práce na kole, jindy autem. Jako řidiče mě však spousta cyklistů na cestách děsně vytáčí. Jezdí po tmě neosvětlení, neukazují rukou při odbočování, silniční cyklisté aby jeli co nejrychleji jezdí se skloněnou hlavou, nevidí nic kolem, často jezdí po silnici když mají vedle cyklostezku. Když se udělá pěkně a cyklistů vyjede více, na silnici musí řidič auta pořád zastavovat, zpomalovat, vyhýbat se cyklistům. Jako řidič nejsem moc nadšený z toho, že by na silnicích mělo cyklistů být 2x více.
    Protože vím, co mě na cyklistech vytáčí, jako cyklista se snažím chovat právě tak, abych nikoho neobtěžoval. Mám všude osvětlení, ukazuji při odbočování, pravidelně se ohlížím a sleduji i provoz za sebou a kde to jde, jedu po cyklostezce, i nezpevněné. I když to pro mě znamená třeba delší cestu, raději pojedu po stezce bez aut.
    Pokud se cyklisté nezačnou chovat ohleduplně vůči autům, zvýšení jejich počtu rozhodně neuvítám

    Monty CZ

    Přesně tak. Jsem na tom úplně stejně.

    Kuban

    pořiď si čtyřkolku na zimu 🙂 Do města to je taky dobré, pořád kompaktnější, a žere to jako ta motorka 😀

    ***

    Já právě teď zažívám zkušenosti v jednom finském městečku. Cyklistika je tu opravdu oblíbená, jezdí se na všeljakých křápech, odrazky, světla a jiné věci tu řeší málokdo, jezdí se po cestě i po chodníku, jezdí se v létě, v zimě, v dešti i sněhu a celkově se to příliš neřeší. Cyklistické stezky tu neexistují, doprava je celkem hustá… ale přesto to všechno tak nějak funguje. Cyklisti i řidiči se tak nějak vzájemně respektují a vypadá že to stačí. Nikdo nejedná jako by řval \“stůj to já mám právo tady jet\“ … říkám si jestli je to jen o rozdílných povahách lidí v česku a ve Finsku, nebo jestli je v tom i něco víc …

    pan Klobouk

    Paráda, zapotit si zadel na erárním těžkém a časem bezpochyby rozhašeném kole na kterém přede mnou mohl jet tucet lidí se svrabem, co si přát víc. Když už tak vlastní kolo v kufru, ostatně to tak praktikuji už kolik roků. Když se mi zachce jet z práce na kole, ráno čutnu kolo do auta, družka mě s ním i cyklohadry vyhodí NEZPOCENÉHO u práce a spršku dám v klidu doma. Nikoho neobtěžuju smradem, ušetřím z projížďky cennou půlhoďku co bych stejně proseděl za volantem a hlavně – nikdo mi nemusí za moje peníze nutit něco co si sám pořeším mnohem lépe.

    ppppp

    Prosím pana autora, až bude zase psát o tom co u nás jde nebo nejde, aby nejdříve uvedl, co tím \“u nás\“ myslí, tedy ČR, Prahu, jiné město či obec a pak se toho držel. Mně se tímto článkem z tohoto důvodu těžce prokousávalo.

    Kumi

    Milej Vzteklej pse, pleteš se. Podle zákona je řidič na křižovatce řízené světelnými signály odbočující vpravo dát přednost nejen přecházejícím chodcům, ale i cyklistům projíždějícím napříč komunikací po cyklostezce. Hnus, ale platný.

    Kumi

    Řízení provozu světelnými signály
    § 70
    ) Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče

    (1)signál se zeleným plným kruhovým světlem \“Volno\“ možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty..

    PS: To jen pro neználka, který mi sice dal \“palec dolů\“, ale zřetelně má mezery v zákoně.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist