rakovan-venku-mrzne-kde-jsou-cykliste.jpg

Rakovan: Venku mrzne. Kde jsou cyklisté?

Zajímavosti o autech

Pokud někdo bojuje proti autům, měl by si mým pohledem zachovat tvář a držet svůj postoj i v nepříznivém počasí. Nebo se mýlím?

Diskuze

29 komentářů

    Kovi

    Taky mám doma kolo a taky na něm jezdím. Ale pro zábavu a abych taky nebyl uplně pupkatej 🙂 To vse ale provadím většinou po lesích a loukách. Protože jednak nehodlám překážet a druhak nejsem sebevrah. Jenže přesně kůli takovejm debilům jako jsou třeba ty vylízaný kremrole z Auto*matu abych se bák vůbec na kole jezdit. Páč za chvíli to dojde tak daleko, že kdo bude mít kolo, je škodná. A to vše, jako vždy kůli pár homodějům. Ostatně tak jako dopadli motorkaři, kamioňáci, atd. Pár imbecilů to zavaří všem.

    Někdo jezdí na kole aby ušetřil, jiný protože nemá auto a veřejná doprava nestojí za nic, další se prostě chce trochu hýbat. Podle toho se i rozhodují, kdy ještě šlápnou do pedálů a kdy už si ráno vlezou do plechové krabice.
    Letos byla nejnižší teplota, při níž jsem jel na kole do práce -22°C. Přestal jsem, jen kvůli sněhu. A ne proto že bych vyměkl, ale protože jsem už opravdu neměl náladu na hloupé nadávky, jak je někomu zatěžko mě cestou do práce v tom sněhu objíždět. A taky, že je to ve sněhových kolejích spolu s auty opravdu o držku.
    Teď, když jsou cesty zase čisté, sedám zpátky na kolo.

    jirka

    Tak jo a co vidi cyklista v zime: plechovkare, ktery kouka z auta okynkem 10x10cm protoze je liny oskrabat cele celni sklo natoz bocni a vidi tak jen auto pred sebou a zelenou na semaforu, plechovkare ktery zkousi rallye bocnim okynkem napred a vymeta zadnim kolem patniky kde se pohybuji cyklisti, plechovkare ktery na uzsi silnici diky snehovym barieram predjizdi cyklisty protoze v lete se tam vzdycky ,,vesel\“ … kocka ma devet zivotu, cyklista jen jeden a potrebuje vsechny koncetiny pro svou vasen 🙂

    Pomeranc

    Přez léto jezdím rekreačně na kole po cestách třetích tříd….Myšlenka , že bych s kolem vyrazil na \“hlavní cestu\“ je nepřijatelná a o zdraví….Kolo je horší jak motorka , jelikož nedosahuje obstojné rychlosti na danné cestě , pokud k tomu přidám ještě deseti leté dítě je to prostě sebevražda…Dle mého cyklisté nemaji na cestách prvních tříd vůbec co dělat a už vůbec ne v zimním období…Nejvíce by tomu pomohlo jako v ostatních zemích vybudovat kolem hlavních cest cyklostezky , tak jako je to všude…Ovšem na to nejsou peníze , stejně jako na nic…Hlavně , že jsou stále vyšší a vyšší daně…

    Honza

    tak ať si každej jezdí čím chce, ale pokud v Praze, kde na kole fakticky nikdo nejezdí, uberou někde pruh a vyhradí ho cyklistům (čímž vyrobí zácpy kde nikdy nebyly) je to na facku. Kdyby lidi chtěli jezdit do práce na kole, už by to dělali, resp. ti co chtějí to dělají. Šikanování řidičů víc cyklistů nevyrobí. Já taky jezdil do práce na kole (zamlada 🙂 , ale nenapadlo by mě to někomu cpát, nebo mu kázat, aby nejezdil autem.

    Marty

    Tak bohužel musím říct, že pan Rakovan asi nemá v hlavě kapku zdravého rozumu. Testy předlouhé a nudné, a tehle blog. To je vrchol stupidity. Tady nikdo nebere extrémní cyklisty, ale ten blog dělá ze všech cyklistů dementy. Podobně to někteří autoři dělají z motorkářů, řidičů kamionů.

    Na co se ptáte ve vašem žvástu. Ano v minus 20 se nedá jezdit(i když ve Švédsku normálně jezdí. Jinak kolo dost lidí používá jako nejrychlejší dopravní prostředek. A kam sednou cyklisté když je mráz , do aut nebo mhd. A co?? Když je marast(špatné počasí pro pana Rakovana) tak taky.

    Koukněte se do zemí, kde to fukguje(Švýcarsko, Dánsko atd… a pak pište dál ale k cyklistů už raději ne. Tam je problém asi někde jinde…..

    Jinak sám jezdím vším krom kamiónu a autobusu. A také dost chodím pěšky

    Mike

    Jděte prokristapána do háje. Argumentujete tady Švédskem, to myslíte skutečně vážně? Tam třeba mají dost cyklostezek, aspoň mimo hlavní tahy. Tam je možná nenapadne idiotsky zmenšovat silnice cyklopruhy atd., třeba už jenom proto, že to není bůhvíjak bezpečné ani pro samotné cyklisty. Asi vás to nebude zajímat, ale pohybují-li se cyklisté v teplotách pod 0, pochybuji o jejich duševním zdraví.

    Mike

    na silnici..

    Monty CZ

    Jezdím do práce každý den poměrně brzo ráno. V tomto období tedy jěště za tmy. Moje zkušenosti: Každý den potkávám cyklisty. Dobrá půlka z nich jede neosvětlená. Nedávno jsem jednoho takového potkal a ten jel dokonce v protismeru. Hodně cyklistů při odbočovaní na hlavní silnici doprava nedá přednost vozidu na hlavní. V posledních dnech tohle vše vesele provozují na zasněžených a ledovatých cestách. Viz zážitek mého kolegy z minulého čtvrtka(snehova kalamita): dojel cyklistu který vezl na řidítkach nejaký kýbl. Ve chvíli kdy se ho chystal předjet, cyklsita neudržel na rozježděném sněhu rovnováhu a poroučel se k zemi. Naštěstí se kolega stačil vyhnout.
    Trpělivost mi začíná docházet a vážně uvažuji o tom, že vždy když uvidím cyklistu který takto zasadně ohrožuje bezpečnost na silnici (tedy i v létě peleton roztažený přes celý jízdní pruh), budu volat policii. Sám na kole v létě jezdím (hlavně polní cesty atd), ale když vidím tyhlety cyklosebevrahy vaří se ve mě krev.

    V.Kala

    Ježiš, to jsou kecy aneb jaký má přínos tento naprosto nesmyslný článek ???!!!

    Gale

    Nepomohlo. Třeba v Praze kolem takové Strakonické (od Barranďáku z města ven) je cyklostezka po většině délky, v některých úsecích i na každé straně jedna, navíc je k dispozici cca 3m široká krajnice. A stejně se tam najde dost dementů, kteří se tam v odpolední špičce motají na kole uprostřed pravého pruhu.

    VlK

    Mily pane, vy ale argumentujete kvuli zrusenym pruhum (kvuli vyhrazenym pruhum pro cyklisty). Puvodni clanek i prispevek na ktery reagujete ale psal o tom, ze pri minus 20 nejsou na cestach cykliste.

    No nejsou, jezdi MHD (coz pana Rakovana bud nenapadlo nebo napadlo a nenapsal to aby ten clanek aspon trochu vyznel – at uz tak ci tak, musim se usklibnout).

    Druha (neprilis souvisejici) vec je nenavist vuci lidem, kteri chteji do prace jezdit na kole (kdyz zrovna neni minus 20), vi, ze to jinde v Evrope neni problem, ale v Praze to nejde – a tak poradaji happeningy, aby se s tim neco udelalo. Tuhle nenavist nechapu (ale treba je to tim ze nejsem z Prahy a nikdy me pulhodinky meho ultra-super-duleziteho casu nezdrzeli).

    Treti vec je nymadstvi, s jakym se to v Praze pokousi odpovedne urady resit. Tady bych predpokladal kamen urazu, jenze to by nevydalo na tak uderny blogpost :-J…

    jm09

    Ono kdyz si podivate treba na stranky auto*matu (a pridruzene) tak pochopite ze v Praze jsou dnes dve polarizovane skupiny (do te druhe patri d-fens, autoweb). O mire extremicnosti necht rozhodne kazdy podle svych preferenci, ale faktem zustava ze politika Prahy je dnes vice ovlivnovana \“cyklisty\“.

    jm09

    Ono kdyz si podivate treba na stranky auto*matu (a pridruzene) tak pochopite ze v Praze jsou dnes dve polarizovane skupiny (do te druhe patri d-fens, autoweb). O mire extremicnosti necht rozhodne kazdy podle svych preferenci, ale faktem zustava ze politika Prahy je dnes vice ovlivnovana \“cyklisty\“.

    přesně … jakýsi tábor 2 nepřátelských skupin a kam že teď ti zbabělci zdrhli 🙂
    Fakt z toho nemůžu …

    punmpičkář

    Jak se přesunují \“Militantní extremističtí cyklisté\“ nevím, ale jeden obyčejný semtam \“městský cyklista\“ jezdí na pivo busem a pracovně autem, dělá to tak i v létě.

    MILOUŠ

    Místo abyste byli rádí, že díky cyklistům máte kde parkovat, tak vymýšlíte kraviny. Jo a jezdím i v mínus 20 stupních…

    Az se nekde v te zime na tom kole vymaznete a umrznete bez pomoci nekde v prikope, bude to jen vase blbost. Bojim se jen toho, ze se nekde vymaznete na silnici a nekdo vas prejede. To pak tomu chudakovi preju at z toho vyvazne bez trestu. Jak dopadnete vy mi bude uplne fuk, protoze kdo nema mozek, ten si litost nezaslouzi.

    Mirek Kuboš

    Zaujala mě jediná věta, o tom, ze pan redaktor nesnáší bezohlednost. Potom je mi vás líto, pane, pokud musìte sedět někde v blízkosti JUDr.Berana. Ten naopak bezohlednost na silnicích opakovaně obhajuje

    ma

    citace: doufám, že se konečně chytnete za nos a v létě 2012 přestanete ztěžovat svými hloupými projevy a nebezpečnými eskapádami na ulicí ostatním lidem život.

    autoweb je nádherný příklad selektivního uvažování. já mohu, ale ostatní v analogické situaci ne. akorát jsem dočetl článek v němž pan Žák popisuje jak ostatním lidem ztěžuje život vlastními hloupými projevy a nebezpečnými eskapádami někde na neposolených okreskách 🙂

    jdeme do kytek tím, jak očekáváme, že se můžeme chovat nekorektně (klidně si tam dosaďte přívlastek \“politicky\“) zatímco jiným skupinám lidí se sobě vlastními preferencemi jejich očekávání zapovídáme a nesneseme je.

    o autech píšete hezky, ale ty autowebí analýzy práva nebo politiky, to jsou nebetyčné blbosti.

    Kyle

    MOžná, kdyby se autor článku občas projel na kole, by se mu prokrvil lépe mozek a jeho sloh by byl na lepší úrovni než žáka 6. třídy základní školy. Též by se mu zlepšila kvalita pleti a sexuální výkonnost a tím by jistě poklesla míra jeho frustrace, která ho vede k psaní podobných blemců.

    Monty CZ

    nekde jsem cetl, ze jizda na kole zpusobuje impotenci. Takze s tou sexualni vykonosti bych byl trochu zdrzenlivejsi. A to prokrveni mozku, podle toho co denne na silnici vidam, je taky hodne mimo. Jet po silnici na snehu a ledu na kole s galuskama svedci o tom, ze se v te hlave ani nema co prokrvovat.

    Jakub

    Pane Kuboši, už jsem přečetl několik Vašich příspěvků ohledně JUDr. Berana. Je pravda, že jste městský strážník?

    Jenda

    „Má otázka tedy zní – jak se přepravujete, vy, militantní extremističtí cyklisté, přes zimu?“

    Nevím, jestli jsem militantní a extremistický (snad ne), ale jezdím stejně, jako celý rok – na kole, z donucení. Nemám bohužel jinou možnost :-(. MHD tu nejezdí, v cíli nejsou volná místa na parkování a pěšky je to daleko. Ano, často mě to štve, ale můžu si vybrat jen ze dvou možností – buď zůstanu doma, nebo pojedu do školy na kole. Volím vzdělání, i když to často znamená půl hodiny na mrazu nebo v dešti.

    Izak

    No elektromobil v zime moc nejezdi, krom kratekho dojezdu az 1/3 oproti papirum, si proste nezatopi, protoze pak by byl dojezd pri -20 … 20-40km ;-))

    Popelka

    Ač již dávno nejsem cyklista (přiznávám koloběžku), nerozumím pocitu, že sinice jsou určeny pouze pro osobní vozy. Stějně, jako autíčkáři rezignují na svou momentální dvoutunovou převahu a umožní cyklistům klidnou jízdu, nepropadnu v náklaďáku šílenství podpořeném traverzou vpředu a za občasného uhnutí rychlejšímu autu či motu v klidu dojedu do práce (většinou užitečné právě pro řidiče osobáku). Za dopravní přestupky a ústrky se nesnažím viníka dojet a potrestat, není to moje práce, nejsem za ni placen(i když by to třeba šlo – lehký truck v rukou profesionála je svižnou zbraní). Ovšem kdysi, jako čtyřicetiletému chlapci mi také bouchaly saze, časem zřejmě pomohlo že jsem transformoval svůj strach z nepřijetí a nutnost neustáleho hodnocení, zdali jsem respektován.
    Přeji i autorovi článku o obtížných cyklistech podobné zestárnutí. Děkuji za trpělivost a přeji krásný den. Smějící se muž.

    Josef

    Já sice nepatřím k fanatickým cyklistům, ale pokud se ohýbá řetěz (patřičně naolejovaný), tak jedu – a poslední 3 zimy ukázaly, že mez ohybu řetězu (na kole) je -25°C. Z bezpečnostních důvodů již 2. zimní sezónu používám pláště s hřeby…a pro jistotu se u toho pohybu válím, neb jezdím na lehokole.

    Nikolaj

    Mám zajímavou doplňující otázku: Kde jsou auta?
    Úbytek cyklistů je pozorovatelný, i když překvapivě jich po praze jezdí stále dost.

    Ale silnice nám osiřely subjektivně mnohem víc. Jak to lidé bez auta jezdí?

    ZeeZ

    Prekvapenim budiz to, ze mezi uzivateli jizdnich kol je temer stejne procentualni zastoupeni ridicu motorovych vozidel jako mezi temi, co na kolech nejezdi.
    Uvaha je dost podobna tomu, jako ptat se, kde jsou ted bruslari (at uz inline nebo ledni).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist