rakovan-sportovni-auto-nejlepsi-je-zadne-nevlastnit-352x198.jpg

Rakovan: Sportovní auto? Nejlepší je žádné nevlastnit.

Porsche 911

Mohlo by se zdát, že si po tom, co jsem psal ohledně sportovních aut před pár dny, budu právě teď trochu protiřečit. Ale ne, není tomu tak.

Diskuze

20 komentářů

    bender

    Mno, staci si trosku pozriet podmienky pozicovne dream-cars.cz a dozvieme sa ze:
    1) Zvyhodnena cena s limitom 250 km plati iba pondelok – stvrtok, na vikend platite plnu sadzbu 9900 korun za den (Subaru).
    2) Je zakazane pouzivat auto na uzavretom okruhu pod pokutou 100 000 korun.

    Takze pozicane auto (hoci aj supersport) mozete legalne pouzivat prave iba na predpisovu jazdu do supermarketu. Taktiez celkom pochybujem ze ked si kupim Porsche za 2 miliony, tak po troch rokoch bude jeho zostatkova hodnota 0, ako predpoklada vypocet.

    Bambus

    Celá úvaha zní logicky má ovšem jeden háček:
    Ve smlouvě o nájmu vozidla (konkrétně u společnosti dream-cars, u jiných to ale bude obdobné) je výslovně uvedeno:

    4.3. Pokud není ve Smlouvě sjednáno jinak, Nájemce nesmí pod pokutou 100.000,- Kč :
    přenechat řízení Vozidla jiné než ve Smlouvě uvedené osobě;
    účastnit se s předmětným Vozidlem motoristických závodů a soutěží;
    používat Vozidlo při soukromých nebo testovacích jízdách na uzavřeném okruhu;
    používat Vozidlo za úplatu za účelem transportu osob nebo majetku;
    provádět na Vozidle změny a úpravy.

    A to ještě nechci vidět tahanice kdyby na okruhu auto utrpělo nějakou větší škodu.

    Bambus

    kolega byl rychlejší 😉

    joseph

    Z pohledu vlastnictví je pochopitelně jednodušší si auto půjčovat, protože se nestaráte o servis, pojištění a tak. Jenže vlastnictví má taky něco do sebe, především ten pocit, když se podíváte z okna nebo do garáže. Ohledně auta pro radost člověk nemůže tolik hledět na peníze, to by pak ukázal, že na to prostě nemá.

    Bambus

    Ještě jedna drobnost ze smlouvy o pronájmu:

    8.3. Nájemce bere na vědomí, že je Vozidlo zabezpečeno satelitním vyhledávačem a je po celou dobu pronájmu
    sledován jeho pohyb. Nájemce bere na vědomí, že při porušení podmínek této smlouvy může být činnost Vozidla
    omezena z příkazu Pronajímatele prostřednictvím satelitního sledování vozidla.

    Takže člověk ani nemusí na okruh aby mu utli výkon, nebo rovnou zamezili v další jízdě. Ani okresková erzeta nebude bez následků.

    Skoto

    Pan Rakovan jeko vedlejšák dělá reklamu někomu,kdo mu za to zaplatí.Tak proto asi vzniknul tento nesmyslně nemístný článek.

    swenak

    Odhlédnu od toho, co psali ostatní (a myslím, že tím je zjevné, k čemu půjčování není) a spíše bych položil otázku, co je sportovní vůz a sportovní užití. Ono autor zapomíná i na další možnost a tou je, pořídit si vůz, který sice není super hyper mega sport, ale umí potěšit, když chceme a potřebujeme, ale jde použít i pro denní jízdu. Jistě, nejde srovnávat třeba Octavii RS, Clio RS, Focus ST, RS, Hondu Civic Type R a mnou preverovaný Golf GTI s nějakým Porsche, Lambem a podobně, ale myslím, že některým z nás i toto udělá „dobře“. Jde s nimi jezdit okruh, okresky, dálnici, i ten supermarket a návštěvu babičky (ač tedy Clio asi nebude pro velkou rodinu). Sám používám Golf, mám tam kolem 400k a jezdím většinou jen město, pracovně někdy mimo město, nějakou tu návštěvu, dovolenou, ale když mám chuť, tak se s tím dá hezky pohrát, samozřejmě, předtím vyložím z auta vše, co lítá, včetně dalších osob 🙂 Cena rozumná (když neblbnete), provozní náklady taky ujdou, pojistka taky není extrémní a auto mám k dispozici kdykoliv se mi zachce. Samozřejmě, pokud bych jel na okruh a něco se stalo, tak je tady problém s pojistkou (mám za to, že jsou okruhy a obecně závody z pojistky vyloučeny), takže i zde jsou určitá úskalí, ale pořád je to lepší, než si půjčovat něco, co nemám v ruce, nevím, v jakém to je stavu, co si můžu dovolit a podobně. I dle toho, co psali ostatní, je podobné půjčování vozu spíše o tom, ukázat se před někým, nebo si třeba vůz zkusit, než o tom, zajet si okruh, závody. Na to jsou pak jiné možnosti, třeba si pronajmout vůz včetně depa na závody. Kamarád to myslím tak dělal, snad jeden závod kolem 25tis, ale opět, problém s pojistkou, tedy, případná havárie byla v jeho režii, protože ta auta prostě nikdo nepojišťuje, nebo, pokud ano, tak asi docela draho.

    XXX

    Mám takovej pocit, že člověk vašich kvalit, by se neměl pouštět do ničeho intelektuálně náročnějšího. Hodnoťte a testujete auta, to se dá celkem sežvejkat, ale jak se pustíte do něčeho náročnějšího, je to katastrofa.

    Skalik

    Já jsem zvědavej jak se k tomu autor postaví jestli přizná chybu a udělá článek o firmách co skutečně pronajímají auta na závody. Tady bohužel svojí práci odfláknul a už při čtení mě napadlo zda půjčovna dovoluje okruh. Ono kdyby dovolovala tak se jim to prostě nevyplatí.

    Trpaslík

    Mám doma sportovní auto, červenou Corvette C6, jezdím okruhy a s článkem nesouhlasím – jedním ze super aspektů vlastnění lepšího auta je to, že s ním můžete jet kamkoliv: do práce, do supermarketu nebo na nedělní vyjížďku s kamarády. Můžete si ho užívat každý den celý den, bez jakýchkoli vyplňování papírů či telefonátů. Psal o tom tuším i Rowan Atkinson, který vlastní McLaren F1, že s ním jezdí normálně po nákupech – to auto si chce užít, už jen samotné nastartování je zážitek.

    Kdybych si měl svoje snové auto jen půjčovat a pak ho na konci dne vracet, přišlo by mi to normálně lidským způsobem líto. Velmi dobře vím, jak složité je si na něj našetřit a čím vším si musí člověk projít, ale pánové a dámy, stojí to za to 🙂

    Lojzík

    Tak matematika asi nebude úplně dobře, ale to je celkem jedno. Jsme na webu a navíc ne na foru matematiků ani ekonomů. Závěr je navzdory tomu dobře. Jen z úplně jiného důvodu. Pronájem si jeden může řídit průběžně. Když peníze dojdou, nebo je blbý počasí, nebo cokoli, prostě se auto nepůjčí a je to vyřešený. To že se půjčený auto za tuhle sumu nedá použít na okruh, je taky jedno. Kdo jezdí okruhy, tohle dávno ví a asi by tohle ani nečetl. Kdo to neví, okruh stejně nepojede.
    Za sebe můžu říct, že jsem si před časem pro radost pořídil Mazdu 6 MPS a 3 roky s tím jezdil do práce, na nákup, na služební cesty a i k moři na dovču. A byly to hezké (a drahé) 3 roky. Jsem už zas 3 roky u dieselového kombi a začíná se mi moc stýskat. Možná zas pořídím něco 250koníků+.

    Ja teda nejsem na číslech jako vy.víkendové vyjizdky na okreskach a čtyřikrát do roka okruh,za pět let mám investice do eva IX něco málo pod půl miliónů.to je stovka na rok.pro představu na padesát ročně mě vyjde jen tak jakože aby se udržoval v chodu.

    ještě podotknu, že kdo nechce kupovat sportovní auta za milion a mít vysoké provozní náklady, má možnost si koupit něco starého a zabávného…Nissan sunny GTI…pokud do něj vrazíte cca 150-200 tisíc, oholíte ho na kost, koupíte VE motor, podvozek, brzdy, nějaká ta klec tak s tímhle 220-240 koňovým parchantem budete na okreskách prohánět 400 koňový EVA s několikanásobně menšíma nákladama. není to jen o penězích.

    Kuban

    filosofii Vám teď nabourám:

    Co je to sportovní jízda? Je to termín který náleží jen sportovním vozům? Nikoliv, sportovní jízda je ta, kde se snažíte zdolat nějaké hranice, něco, co se dá měřit a porovnávat. Tedy dosažení lepšího času na okruh, vyšší rychlost průjezdu zatáčkou před barákem Pepy Pepíkova, max speed na dálnici atd.. netřeba rozvíjet, protože sportovní jízda lze provozovat s každým vozem….

    Potom tedy když si pořídíme sportovní vůz a nebudeme se bavit o sportovní jízdě, která logicky bude ve všech aspektech lepší, rychlejší dravější a zároveň i nebezpečnější, zůstane nám nespočet přidaných hodnot, které prostě ke sportovním vozům neodmyslitelně patří…

    A) Design, který hřeje a tahá zrak lidí, pro šovinisty geniální. B) zvuk motoru, jen ten start je extáze, a ten rozjezd paráda C) porce výkonu, občas si někoho předjet na plný burácivý výkon, člověka to potěší zahřeje a stačí… D) občas se na dálnici ve 130 po předhánět s jiným supersportem, prostě se poškádlit, kdo má lepší pružné zrychlení ze 100 zpoza kamiónu na 130 :-D:-D:-D:-D D) odezva řízení pytcho, všechny supersporty jsou cise jako hraní na PC se všemi umělými prvky co dnešní gamepady alá G25 G27 nabízí, ale to asi zkušení šoféři na autowebu ví, ti termíny jízdní vlastnosti a odezva řízení velmi rádi používají (takový evergreen při recenzování střední nižší třídy všeobecně, neb by vlastně nebylo o čem psát :-D)E) komfort, óoo ano, kdo si myslí, že jsou sportovní drahá auta méně komfortní než oktávka, ať si hodí kýbl na hlavu…. a mohl bych pokračovat…..

    není jediný důvod, vůz prestižní, výkonný, prostě sportovní, používat i tam, kde není jeho hlavní zaměření, tedy normální provoz…. stejně tak, jakože vozy, které nejsou zaměřeny primárně pro SPORTovní jízdu (TEDY skoro celý segment střední nižší třídy), se mohou v tomto segmentu použít, přesně tak, jak to všem dnes a denně, 95% řidičů oktávek a podobných bazmeků se snaží všem DOKÁZAT…

    Vavris

    To co popisuješ není sportovní jízda, ale spíše závodní jízda. Pokud bych přijal tvou logiku, tak s Cayenne Turbo by šlo i s oběma prsty v nose jezdit mnohem sportovněji, než třeba v MX-5, což přímo vnucuje myšlenku, že to je blbost…

    Sportovní jízda, tak jak jí chápu já, je o pocitech.. O ovládání auta, o přesném trefování zatáček a brzdných bodů, o snaze zlepšit svoje vlastní schopnosti…

    Vavris

    Opět moc nechápu, co bylo snahou říci v tomto blogu. Pokud to zestručním, tak nejdřív je tvrzeno, že A je blbost protože peníze a vyplatí se B, ale nakonec je A správně, protože pocit.

    Pádné argumenty zazněly až v diskuzi pod článkem, což je poněkud nešťastné…

    je lepší vlastnit protože:
    + zůstatkovou hodnotu auta mi jaksi nikdo nevezme
    + mám auto k dispozici kdykoliv chci
    + můžu s ním jezdit kamkoliv chci a jakým způsobem chci (půjčovny měří úbytek dezénu pneu a nedovolují návštěvy okruhů či jiných podobných akcí)
    + můžu si jej nastavovat a upravovat ajkkoliv chci..

    Že je nákup a provoz auta černá díra na peníze a toho sportovního obzvlášť, je snad jasné všem 🙂

    Boris

    Podle mě lidi, kteří mají na takováto auta peníze, náklady atd. moc neřeší. Navíc jak tu už zaznělo, můžu si přece pořídit i nějaký starší/levnější sporťáček. Pak to ani s tím POV a pojištěním nemusí být taková hrůza. Známý něco takového má a u Slavie s max. bonusem neplatí zase až tak moc, přesně bych se musel zeptat.

    Boris

    Podle mě lidi, kteří mají na takováto auta peníze, náklady atd. moc neřeší. Navíc jak tu už zaznělo, můžu si přece pořídit i nějaký starší/levnější sporťáček. Pak to ani s tím POV a pojištěním nemusí být taková hrůza. Známý něco takového má a u Slavie s max. bonusem neplatí zase až tak moc, přesně bych se musel zeptat.

    Boris

    Double, omlouvám se. 🙁

    Kuban

    chápeš sportovní jízdu naprosto přesně. To jsou principy závodění 😉

    to co je ryze o pocitu, je silně subjektivní věc… A dokud se nebavíme od vou konkrétních vozech, nemá smysl to pitvat… Já sem si jízdu třeba v nissanuGTR užil perfektně, jinej na to nadával atpd…

    proto se tématu „o pocitech“ záměrně vyhýbám, neb jsou liché… A zrovna diskuze o MX5 je nevhodná, dělat blbiny ještě nic neříká o sportovnosti…

    Hodit 3 smyky na parkovišti neříká nic o sportovnosti ale o blbosti… Prostě s některými vozy jdou dělat blbiny snáz…

    Ale jestli tomuto říkáš sportovní jízda, pak to jen poukazuje na to, že si pod tím každý představuje to své a recenzenti veřejnosti vycházejí vstříc s naprosto nic neříkajícíma recenzema a termínama… protože při logice tvého srovnání mohu říct, že Cayene má větší výkon než MX5 proto je sportovnější…

    vdyť to já ale netvrdím 😉 Ostatně, MX5 je stále a jen úplně jiný segment…

    a osobně právě, vozy typu fiesta ST, focus ST či Octavia RS, nepovažuji za sportovní… Ale to už úplně odbíhám

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist