rakovan-potrebuje-svet-sportovni-auta-ve-skutecnosti-ne.jpg

Rakovan: Potřebuje svět sportovní auta? Ve skutečnosti ne.

Porsche 911

V globálním měřítku jsou sportovní auta nepotřebným artiklem s úzkým a omezeným trhem. Trhem, jehož součástí jsme my.

Diskuze

17 komentářů

    XXX

    Představa že s oschlým řidičákem je to nej vrazit prachy do do kdysi sportovního (a v současnosti většinou řádně vylítanýho auta) a tím držet trh?
    Já osobně bych byl naprosto nadšen, když by si můj syn dovlek nějakej takovej vrak a vozil v něm (a nebo nedej bože byl vožen) pubertální kamarády.

    dave

    Zdá se mi, že autor byl při psaní v časovém presu nebo jen došla inspirace a on prostě musel něco vyplodit. Tento článek považuji za naprosto zbytečný. Nejdřív se autor hrozně diví, že ve třetím světě nefrčí supersporty, když tam lidé každý den bojují o vlastní existenci a je asi jasné, že ocení spíše bytelnost starého offroadu. Radu, aby si člověk s čerstvým řidičákem pořídil nějaký vylítaný sporťák radši vůbec nebudu komentovat. A čemu prosím pomůže nějaké automobilce, když si koupím dané auto ojeté? Připadá mi, že by lepší článek napsala moje babička, která o autě ví asi tolik, že má čtyři kola a volant…

    dave

    Zdá se mi, že autor byl při psaní v časovém presu nebo jen došla inspirace a on prostě musel něco vyplodit. Tento článek považuji za naprosto zbytečný. Nejdřív se autor hrozně diví, že ve třetím světě nefrčí supersporty, když tam lidé každý den bojují o vlastní existenci a je asi jasné, že ocení spíše bytelnost starého offroadu. Radu, aby si člověk s čerstvým řidičákem pořídil nějaký vylítaný sporťák radši vůbec nebudu komentovat. A čemu prosím pomůže nějaké automobilce, když si koupím dané auto ojeté? Připadá mi, že by lepší článek napsala moje babička, která o autě ví asi tolik, že má čtyři kola a volant…

    pylot

    Ja pana Rakovana chapu a hned vam to panove osvetlim. Stare auto nemusi byt nutne olitane, pokud se o nej clovek postara. Souvisi to taky s tim, ze je dobre nechat si rezervu na investice. Pod pojmem sportovni auto pro zacatek nemusite hned videt imprezu. Muze to byt treba Mazda 323, Honda civic, peugeot 205…. Proste neco, co se musi trosku ridit a umi to bavit. Pokud ma zacatecnik nejakej vztah k motoristu tak tyhle auta mu to priblizej. Nehlede na to ze 15 let starej golf bude dobra pokladnicka. A jak to pomuze automobilkam? Ze zacatecnika se casem stane uspesny a zkuseny clovek a pak nebude rodinu vozit v Passatu ale treba v Accordu Type R a nebo si k tomu passatu koupi auto pro radost. Treba moji oblibenou MX-5.

    M

    zcela zbytečný článek

    vyjádřím se k pár předešlím článkům. Staré auto nemusí být vylítané v žádném případě. já jsem si koupil staré mitsubishi lancer EVO VII za 220 tisíc korun. vrazil jsem do něj cca 250 tisíc a mám za celkem 470 tisíc kompletně zrepasované auto, které je rychlejší, lehčí, absolutně bez koroze (zbavil jsem ho koroze a ošetřil daleko lépe než automobilka) a zbavil jsem ho něktěrých výrobních nedostatků…důvod proč neinvestovat jednou tolik do nového Eva X. Obecně každý automechanik vám hned po rozebrání auta řekne proč nekupovat na řádění nebo okruhy nové sportovní auto a raději udělat staré. milovníkům BMW…podívejte se jaké poloosi má staré M3 a jaké nové ikdyž se ví že praskají:) takhle bych mohl pokračovat donekonečna. Dnes si kupujete spotřební zboží, dřív jste si kupovali auta a tento trend se nemá tahat mezi sportovní auta. dále…co že mají automobilky z toho že si koupí lidi ojeté auto? divte se ale možná daleko víc než z toho když si někdo koupí auto nové. na nových autech je jen nějaká usmrkaná marže která se tlačí díky konkurenci co nejníže, už to odnáší i kvalita.automobilky se netají tím, že vydělávají hlavně na náhradních dílech. auto vám sice stárne, ikdyž máte 10 let staré auto které stálo milion a teď 80 tisíc tak si uvědomte že nekupujete díly na auto které stojí 80 tisíc ale jako na auto za milion.

    Ernie

    Chyba je v tom, ze ani my v Europe nepotrebujeme sportove ani nijak vykonne auta. EU pozera len na CO2 a na kazdom rohu je skryty radar „buzerovat a okradat“ – a tych 130 dam na dialnici aj s Fabiou HTP alebo Citigom…

    termix

    zcela zbytečný koment.

    Lukas

    Já: Potřebuje Autoweb Filipa Rakovana? Ve skutečnosti ne.

    Lojzík

    Tak tomu se říká kulturní šok. Jeden opustí unii a má před sebeou realitu světa mimo naše končiny. Že by ale závěrem z toho šoku mělo být doporučení „kupujté staré rádoby sportovní střepy“, to mi přijde přitažené za vlasy. Auta přes deset let už mají svoje za sebou. Koroze a opotřebení dělají své. BTW představa o tom, jak jeden dokáže auto zbavit koroze, je úplně roztomilá. Koupě x-let starého sportovního auta taky přímo oboru nepomáhá nijak vydatně. To by se muselo koupit nové. Jasně, udržuje to prodejní cenu a tak to pomáhá nově kupujícím k rozhodnutí, ale … ale ale. Je to daleko. Navíc, jak je známo, lidi si přes veškerá dobrá doporučení stejně dělají, co chtějí. Nějak se těžko na tom článku hledá cokoli k souhasu.

    lojz

    Mus

    lojz

    Chybička. Musím uznat, že tohle je brilantní blog. Jemně provokativní nadpis, téma trefou do černého, celý blog navozuje spoustu témat k další debatě.
    Klidně by se dál dalo bavit na téma, zda je pro automobilky výhodné, když se kupují jejich auta jako ojeté. Dalo by se bavit, proč někdo doporučuje mladému člověku kombíka. A dalo by se bavit proč tolik nefrčí sport.auta, zda kvůli automobilkám nebo kvůli lidem.
    Takže za mě blog na výbornou.

    Vita

    Například tím, že pokud ten, co si kupoval to nové auto, bude vědět, že jako ojetinu to nikdo nebude chtít ani zadarmo, tak si to nové auto asi nekoupí. Ale pokud bude vědět, že aspoň za zlomek ceny nového, do toho nějaký blázen skočí, tak si to pravděpodobně koupí.

    Vavris

    1. ne každá sportovní ojetina je vrak
    2. ne každý 18ti letý, je nezodpovědný neuvažující otenciální vrah
    3. nejlepší řidiči, které znám, jsou přesně ti, kteří si skoro hned po řidičáku koupili nějaké schopné řidičské auto, vyrostli na něm, pak si koupili lepší/výkonnější/s jinou koncepcí, jezdili, naučili se, umí..

    Vavris

    Moc tomu nerozumím. Že „svět“ nepotřebuje sportovní auta je docela očekávatelné –> to by se článek mohl rovnou rozšířit na obrovské množství věcí každodenní potřeby a nejrůznějších služeb, které „svět“ také zcela jistě „nepotřebuje“.

    Pak moc nerozumim tomu příkladu s Civicem Type-R –> i kdyby teď polovina mladých řidičů nakrásně vykoupila všechny ojeté CTR, ale přitom zájem o nový CTR (kdyby nějaký existoval) by byl blízký nule, znamenalo by to jen jediné – že by žádný další CTR nebyl.

    Myslím, že hlad po sportovním autě se nadcházející generaci vštěpit nedá. Sportovní auto tak, jak jej vnímáme my, je časově omezeno, za nějakou dobu bud nahrazeno jinou definicí vozidla (nebo bůhvíčeho)určeného k získávání prožitků. Ve 30. letech minulého století asi taky bylo těžké ba nemožné, vysvětlit oldksůl petrolheadovi, že se má vykašlat na ty smradlavé pixly a raději se sportovně vyžít na osvědčeném prostředku – koni.

    Skalik

    Tak tohle mě při čtení blogu taky napadlo. Ono s těma sportovníma autama není moc kde jezdit. Silnice jsou plné provozu nebo rozmlácené případně obojí. Sám mám jako víkendovku motorku a kolikrát už jsem předjížděl pěknej sporťák co se táhnul za octavii s vozíčkem, protože z auta nemá takovej přehled o situaci a akcelerační schopnosti jako já na motorce. A to nezmiňuju, že každej druhej víkend je buzer akce na „piráty“ a všude radary ve spolupráci spomalovacích prahů.

    Slava

    Takze kdyz mlady zacinajici ridic zacne jezdit treba s fabii combi, tak se z neho nikdy nestane uspesny clovek, ale kdyz si poridi nejakou ojetou sportovni karu, tak ano? 😉 A zminujete ze 15 let stary VW je pokladnicka.. A 10 let stare sportovni auto neni pokladnicka..?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist