rakovan-par-sklenic-piva-ci-vina-pro-cyklisty-souhlasim-ovsem-povinne-a-nejenom-pro-ne-352x198.jpg

Rakovan: Pár sklenic piva či vína pro cyklisty? Souhlasím, ovšem povinně a nejenom pro ně!

dopravní předpisy v čr

Alkohol za volantem je u nás striktně zapovězen. Ovšem alkohol za řidítky by měl být tolerován, respektive zcela v normálu? Pár piv či dvojek vína přece nevadí a lidé, kteří pijí alkohol jsou uvědomělí a sami si řeknou, že...

Diskuze

18 komentářů

    Já bych u té rovnosti začal na samotném počátku. Tzn. cyklisté by museli dělat řidičáky i na kolo a platit povinné ručení. A pak už je to jedno, jen to povinné pití bych vynechal (to už je přitažené za vlasy), nechal bych ho čistě na dobrovolnosti s tím, že v případě nehody by se přihlíželo k tomu, kdo jel pod vlivem a kdo ne. Povinné ručení cyklistů by zajistilo, že se na nich můžete zahojit, když se vám připletou pod kola. A pak ať si klidně chlastaj, aspoň se pročistí genofond.

    Byl jsem tuhle na dovolené ve Španělsku a tam je povoleno za volantem 0,5 promile pro plebs a 0,3 promile pro začátečníky (do asi roka nebo dvou od získání řidičáku) a pro profesionální řidiče. Sám jsem si tedy legálně a v reálném provozu vyzkoušel, jaké to je po jednom pivu řídit auto (bylo to nvíc v pěkným hicu) a musím říct, že je to lepší – řidič je klidnější, míň vystresovaný a dělá méně nepředvídatelných manévrů, aspoň tak jsem to pozoroval na sobě a i okolí mi tak připadalo. Nehodu jsem za celou dobu (14 dnů) nepotkal ani tu nejmenší, zkrátka ani jednu. Jsou tam klikatice i dálnice, obojí jsem vyzkoušel. Obecně mi přijde, že tam je k řidičům větší tolerance ze strany policajtů – asi nemají systém čárek.

    Doktor - ten s tečkou

    Abych uzavřel své zamyšlení, a přiznávám, že mě děsí myšlenka, že takový zákon projde a vstoupí v platnost, navrhuji rovnou udělat další krok a povolit konzumaci alkoholu nejenom cyklistům, ale všem účastníkům silničního provozu.

    Jen by mne zajímalo Filipe, kde jste podal svůj návrh. Doktor.

    N.

    Samozřejmě to bude smrtící, všichni umřeme, bojim… Němci mají za volantem povoleno 0,5, na kole 1,7! a pořád se ne a ne pozabíjet. Italové, Maďaři a další dokonce nemají alkohol na kole omezen vůbec, řeší se až při nehodě a taky pořád ne a ne vyhynout. Tady se bavíme o 0,8 a pouze na kole, ale jakkoliv to jinde funguje, tak u nás samozřejmě nastanou jatka, jako vždy, když někoho napadne podle zahraničního vzoru pro změnu některá pravidla uvolnit. To nejde, to jsme jiná mentalita a běžnost v zahraničí nás nezajímá. Ale když se podle zahraničního vzoru mají například zvyšovat pokuty nebo něco zpřísnit, to je najednou běžnosti v zahraničí všude plno a najednou už jiná mentalita nejsme, co?

    cobo

    Podle mě ani není důležitý jaké má kdo promile ale motorika a reakce. Hodnota alkoholu v krvi podle mě není s těmito dvěma pro řízení důležitými aspekty zcela v přímě úměře. A hlavně si promile člověk dost těžko změří. Pokud někdo někdy četl testy alkoholtestrů tak ví že jejich výsledky jsou všelijaké a přesné jsou jen ty v cenách desítek tisíc a to ještě jen pokud se pravidelně kalibrují. Ale prostě aby člověk vydržel na jedné noze, poslepu si šáhl na nos a v nějakém reakčím čase třeba na mobilu adekvátně reagoval na určitý podnět je zkouška širokým masám nejen snadno dostupná ale i více vypovídající než promile. Ale simplicitnost je základem naši represivní policie a proto stejně jako nesmyslné vymáhání rychlostních limitů se soustředí na další nařízení která ale jaksi zapomínají na materiální aspekt…tedy že každé omezení má za úkol chránit nějaký veřejný zájem a nemá být stanoveno samo pro sebe a pro možnost policie buzerovat občana. Dokud toto nebude široká veřejnost chápat a nedá to policii ale hlavně degenerovaným zákonodárcům pořádně sežrat tak tu bude stále prostor pro všechny experty jako je Huml a Ťok.

    Pavel

    Naprosto souhlasim, autor opet trochu prehani a dela ze vsech cykloistu lidi co nevi kolik snesou. A pritom je to jen zakon o tom aby nebyli ciklisti buzerovani tam kde nemouhou nikomu nic udelat. Kolo narozdil od auta zabiji rozhodne mene casto. Ale jsem na autowebu tak to musi byt clanek proti cyklistum, misto aby chvalil vstricny krok, ktery by ukazal ze pri takove hladince se clovek plne kontroluje a muze se tedy casem povolit pri rizeni aut.

    Attila

    Tady se zase michaji dve ruzne veci …
    Alkohol za volantem ne? No jasne.. autem leckoho zramuju.
    Alkohol na kole? Kolik opilych cyklistu letos nekoho (ne sebe) zabilo / zranilo?

    Ja o takovem pripade neslysel. No a kdyz dobije sam sebe? Jeho blbost…

    Takze, kde to hlidani mne samotneho prede mnou zkonci?

    Opravdu pane Rakovane potrebujete od zakonodarcu nalajnovano zivot?
    Co treba pod pokutou zavest povinne rozcvicky? Nebo do kazdeho auta telemetrii?
    Vyklonite se z okna vice nez je EU norma? Sup tam s poktickou!

    Lidi, proberte se!

    Důležitý podle mě je, aby ten zákon ve finále nedopadl tak, že opilý cyklista a střízlivý řidič auta budou v případě střetu před soudem v ekvivalentním postavení, protože:

    1. cyklista povoleno chlastat (na rozdíl od řidiče) a
    2. cyklista je slabším článkem a proto musí řidič dávat větší pozor (jak se nám občas nedopatřením snaží někdo nabulíkovat)

    Tak opravdu nevím, zda-li je F. Rakovan pouze jednoduchého myšlení nebo demagog. Jak bude cyklista po vypití jednoho (dvou) piva ovlivněný tak, aby nebyl schopen bezpečně řídit? Poukazuje zde na cyklistu, který na nějaké zákazy nedá a který vypije mnohem více! To není schopen novinář jednotlivé příklady rozlišit? To zavání novinářskou žumpou.

    Pavel

    ale to jak to je ted se me teda taky moc nelibi, alkohol automaticky znamena vinu. Pred jizdou si jedno pivo nedavam jen proto aby do me nevlitnul nejaky idiot a nedejboze se mu neco nestalo. Pritom jedno pivo je nic, to nemuze mit vliv. a to same hrozi u cyklisty jen ten idiot v aute je lepe chraneny, me by zmrzacil a byla by to moje vina? Samozrejme kdyz jede opili cyklista a mota se pres silnici nebo jeste hure jednou mu to ujede presne pred auto… tak tam by clovek mel alkohol zohlednit.

    Karel

    Takže byste povolil 0,8 promile i řidičům? Když to neovlivní cyklistu, byl byste spokojen s představou že proti vám jede naložený tirák a řidič má v krvi 0,6 a v ruce drží dalšího lahváče protože má pocit že ještě jedno v pohodě snese kdyby musel dýchat? Pěkně děkuju…

    Lukáš

    Ale vždyť teď alkohol automaticky vinu neznamena. Pouze pokud je VINÍK nehody pod vlivem, pojišťovna vše poškozenému uhradí a vyplacené částky vymáhá po viníkovi.

    Lukáš

    Stačí se podívat za hranice. Na západ téměř všude nějaké míra alkoholu za volantem povolena je, stejně jako u cyklistů. Jen u nás se z toho dělá takové haló. V Rakousku si dám dvě pivka, sednu za volant a jsem spořádaný občan dodržující zákony. Přejedu hranici do ČR a stáve se ze mně nezodpovědný řidič porušující zákony se skrytým úmyslem vyvraždit všechny ostatní účastníky provozu.
    Zásadní rozdíl mezi cyklistou a řidičem je také rychlost, kterou se pohybují a tím související reakční doba a ujetá vzdálenost do začátku reakce. .

    Lojzik

    A nejsou chodci taky účastníci provozu, když jdou po silnici? Rovnou být panem Rakovanem bych vosolil i je.

    Ona je to stejnak dost kavárenská debata. Prakticky totiž cyklisti chlastaj odnepaměti a nikomu to nijak zvlášť nevadí. Dokonce bych řekl, že většina by byla i překvapena, že se to vlastně nesmí. Nakonec … kterýho cyklistu kdy stavěli policajti a dávali mu dýchnout? Osobně ujedu na kole 1000km za měsíc (vše silnice) a to i přes zimu, pokud to jen trochu jde. A je mi už přes 40 a nikdy za celý ty leta mě nikdo nestavěl, nekontroloval, zkrátka nic. Zato v autě mě preventivně stavěj řekněme alespoň jednou za rok. Mnoho povyku pro nic, že pán Rakovan?

    R

    Autarum 0,5, cyklistům klidně neomezeně. Ovšem za předpokladu že když se něco stane, 100% vina.
    Howgh

    Lukáš

    Automatická vina??? Co to je za blbost? Příklad: stojíš na červené a máš 0,3 v krvi. Přiřítí se střízlivý a bouchne do tebe zezadu. Automaticky budeš za viníka označen ty, protože bys nadýchal…

    Kadel

    … jestli ono to, že se tak málo ožralých cyklistů zabilo/zranilo, nebude tím, že jezdili mezi střízlivými řidiči. Ti jim ale nebudou zachraňovat pr**ele navždy …

    Kadel

    Všem stejně – a hladina 0,5 je ve většině civilizované Evropy vyzkoušená a odpovídá i běžné potřebě zapít jídlo, či zahnat žízeň jednou až dvěma sklenicemi nízkostupňového piva. Více opravdu člověk nepotřebuje, pokud nejde cíleně chlastat. Všichni jsou účastníky provozu, všem stejným metrem. Jakékoli používání dvojího metru se vždy vymstí.

    Kuban

    Hysterie. Je sice hezké, že máte řeči o tom, že když cyklista tak proč ne i řidič…. Ale to je úplně jiná diskuze a taky i jiný problém pro úpravu v zákoně……

    Zatím je tu jeden fakt, že se nic nezmění. Chlastá stejně každý druhý cyklista na dovolené, to i teď a nic zásadního se neděje….

    Úprava zákona je jedna věc, ale kdo si myslí že tím upraví i realitu je prostě blbec.

    Vždy je možné polemizovat nad mnoha věcmi, třeba to, že bych byl pro aby se cyklistům udělal plošný zákaz vstupu na první a druhou třídu pozemních komunikací, to prostě neprojde. Tak to neřeším a budu prostě jen dál nadávat nad tím, jaký jsou největší problém na silniciích…. A dál jako cyklista budu jezdit jen po městě, cyklostezskách a vedlejších silnicích……

    Najít kompromis? Vždy se dá….. Třeba alkohohol povolit, ale zakázat na první a druhou třídu pod vlivem…. jako v něměcku apd…..

    Výsledek tohoto článku tedy je, že si Pan Rakovan zase bezvýznamně stěžuje a upozorňuje na Škromacha…. Tedy i dává najevo že fanda ČSSD to taky není 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist