Rakovan: Najít nejlepší motor bylo lehčí, než jsem čekal
Mitsubishi Lancer
Když hledáte nejlepší motor bez ohledu na to, zda je nebo už není na trhu, nutně musíte skončit u BMW. Jak ale s tím, co je právě v prodeji?
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Mitsubishi Lancer
Když hledáte nejlepší motor bez ohledu na to, zda je nebo už není na trhu, nutně musíte skončit u BMW. Jak ale s tím, co je právě v prodeji?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Být vámi pane rakovan, zkusím VG30DETT v Z32. Mě to změnilo pohled na svět
Ve svetle vaseho clanku bych uvital aby jste byl tim kdo bude testovat preplnovany trivalec BMW.
Vitez a zatracovany v jednom baleni, to bude dilema.
Dokud se budou trivalce objevovat ve vozech jako je Fiesta nebo Fabie tak mi jsou v podstate sumak ale nedovedu si predstavit ze by si ho nekdo dobrovolne poridil v \“kare\“ napr. Mondea nebo BMW 3.
\“Z konstrukčního hlediska jim chybí síla a pokud já osobně řídím auto, potřebuji vědět, že mám pod kapotou dostatek výkonu.\“
výkon = síla*otáčky
vždy přemýšlím, co ten Dalibor vlastně chce… Pak nakonec dojdu vždy k tomu, že Dalibor vlastně neví co chce 🙂
Ono i malý motor může mít dostatek síly, ikdyž nemusí mít dostatek výkonu….
správného motoristu zajímá víc věcí, než Pmax při xx00 ot/min….. Dalibora ovšem ano.
špatně, né Dalibor ale Filip….
Sem se zamýšlel nad tím slavným motorem z M3 tak mi leželo ono ikonické jméno na jazyku 😀
tříválce dokonale fungují u motorek. Viz Triumph výrobce… Proč jsou zde excelentní, ale u aut nikoliv???
zapojte hlavu 😉
PS: u aut je to cost cutting… Proto to u prestižnějších modelů najdeš jen stěží… Za to vyvinout 3litrového tříválce od píky čistě sériově je taky dost možné, proč ne… Ale kdo by to proboha dělal…
takže z toho důvodu je vaše paušalizování co se objemu a počtu válců týče je prostě dost neobjektivní.
Pokud jsme u BMW, tak podle mě by bylo škoda zapomínat na motor vyvynutý společně s PSA. Verze THP 200 použitá u Peugeotu RCZ je myslím příkladem jak udělat dobrý motor mj. motor roku 2012 ve své třídě. Dál mě napadá např. motor 2.0 turbo který Opel montuje do současné Astry OPC. MImochodem nechystáte se Astru OPC prověřit ? To jsou dva příklady jak lze udělat schopný turbomor. Co se Mazdy týče a jejich nových benzínů, tak to mě moc zajímá a opět se ukazuje, na jaký úrovni Japonci jsou.
Já zase vždy pod tvými příspěvky přemýšlím, co jsi vlastně chtěl říct…
Spatne a ne jen ve jmenu, ale i v myslence. Motor s malym vykonem muze mit velky moment, ale abys mohl jet treba kilem tak mu musis dat dlouhe prevody, ktere zase snizi moment na kolech. Cili ve vysledku jsme zase u toho ze dulezity je vykon a jeho prubeh a pan Rakovan dela dobre ze se o nej zajima. Nicmene trivalcovou koncepci bych taky nepodcenoval. To ze na to nejsme zvykli nemusi nutne znamenat ze je to spatne.
Tahle redakce asi nikdy v životě neřídila nic jinýho než Audi, BMW a Subaru.. zvláštní že když jsem srovnával ten Váš \“skvělý šestiválec v M3\“ proti motoru V6 od Alfy Romeo, tak M-Trojce došel nějak dech.. ano, má sílu, ale motor o podobným obsahu od Alfy má vyšší výkon, větší agresivitu a líbivější zvuk.. hold pokud z vás ten motor BMW viděl někdy rozdělaný, a koukal co použili za písty, ojnice, kolik barů podává čerpadlo a třeba porovnal zdvih i vrtání pístu, ví o čem mluvím. Jedním slovem Nuda.
jsem rad, ze jsem neco podobnyho nemusel psat zase ja:)
znovu říkám, že síla výkon jedno jest (jen k tomu něco chybí).
– Pan Rakovan se o průběhu nikde nezmiňoval, proto to je pointou mé narážky (je motor a je motor)
už jsem se v několika vozech najezdil, co měly nadmíru výkonu a odváděly dobré sportovní výsledky, ale to že jejich průběh momentu připomínal průběh výkonu znamenalo to, že nárust výkonu byla exponenciála….. To pro normální ježdění není vůbec příjemné, ale měl sem dostatek výkonu pro předjíždění… Však co MAM SAKRA DOSTATEK VYKONU PRO PREDJIZDENI NE VOLE!!! vůbec se nemám starat o to, že se mi vůz dusí, nevyjede žádný kopec aniž bych to nepřetáčel a že jízda v něm je jako v trabantu !!!!
zpřevodování je sice věc jedna, jenomže volba převodovky je výhradně volbou výrobce, a tak máme převody dlouhé a krátké, buď na výkonných motorech nebo nevýkonných. Převody se dělají jako kompromisní řešení, neb se bavíme téměř vždy o sériových vozech, je vyžadováno aby to jelo i po dálnici tak i ve městě…. Chvála vyjímkám, třeba Saxo VTS suzuki swift a podobné křápy s nedostatkem výkonu se kterýma je podle Berana nebezpečné jezdit i po městě, Podle Rakovana trpí nedostatkem výkonu pro předjíždění atd atd atd…
ASI TAK…. (byl jen první příklad co mne napadl)
PS: málokdo si uvědomuje, že pro rychlé předjetí mnohdy není potřeba maximální výkon….
VÝKON je jen energie… Pořád ale lidé nechápou, že tu je potřeba na něco vynakládat.
PS: k těm převodům, motorkáři by měli extra vědět, co se stane s mírnou úpravou převodovky, když se změní jen jeden zoubek na rozetě…. Je jedno kam a že je to sakra znát. V automobilovém průmyslu se dnes všichni koukaj jen na max výkon, přitom je vůbec nesere, že nějaká 100kw mrdka dokáže jet mnohem lépe než jiná 100kw mrdka…. Proto ten dement co jede ve špatně převodovované 100kw mrdce, prohlásí, že to nestačí…..
A já proti tomuto zbrojím!!! Neschopnost mnohých přemýšlet a uvažovat a vybírat si. Naštěstí 70% národa vůbec netrápí jaký má motor… chtějí jen jezdit.
to mě těší.. Já příspěvky nepíšu stylem, aby to většina národa pochopila 😉
PS: jsme na rádoby odborném webu 😉
zrovna THP jsou vynikající motory pro masy 🙂
Ale Pežot(citroen) vole…. že sis dovolil zabrouzdat jinam než do německých vod!!! 🙂
Nojo no 🙂 Studeným dasisauto vodám moc nerozumím.
Chápu, že pan Rakovan je subarista (já ostatně taky) a tak má pro motory motory od subaru slabost, ale dát mezi nejlepší současné motory PROBLEMATICKÝ diesel EE20 (bloky motoru s konstrukční vadou vedoucí k zadření / výměně polomotoru již při cca 80 tis. km, problémy se vstřiky, časté ztráty výkonu při neobvykle častém vypalování DPF, poddimenzovaný mezichladič stralčeného vzduchu, …) je už trochu moc. Na odborném webu a u fandy značky bych očekával, že se těchto problémech ví.
Tak to by mě teda zajímalo, které vozy mají průběh výkonu jako exponenciála. Prosím i odkaz na grafy, abychom se mohli všichni poučit.
Když jsme tady na rádoby odborném webu, tak sem už raději nepřispívej a jdi plácat svoje moudra na weby třeba o vaření, tam ti to holky možná budou žrát.
Jaké vrtání pístu? To je nějaká novinka, asi.
co dodat…. blbého trkni, omezeného ignoruj.
hledej šmudlo 😀
světe div se, on ten výkon roste buď logaritmicky, nebo exponenciálně, nebo lineárně 😀 Závisí to na tom, zda se krouťák podobá nerovnici s trendovým nárůstem y=x*tgalfa nebo třeba lineární funkce o y= x*0+konstanta nebo že by třeba ten krouťák mohl jít i do hyperboly?? Nebo i paraboly??? (sorry, vymyslel bych ti vzorecky, ale to bez lomitek a mocnin nepoberu :-D)
zajisté v tom máš přehled……
Jinak by ses nad naprosto typickým průběhem sportovně laděných motorizací nepozastavoval!!!
Ještě začni vytahovat, že tomu tak není, že průběh nikdy neodpovídá, ani jednomu matematickému příkladu… A vyprsknu smíchy a napišu velikým YOU DONT SAY !!!!
jeden z příkladů exponenciálního nárustu
http://www.modbargains.com/images/Products/AEM%20Meth%20Kit/mini-meth%20dyno.jpg
klasická logaritmická:
http://users.pandora.be/rub87/rest/collector/dyno1.jpg
aneb jak by laik řekl, žádná výkonová špička.
typickým příkladem exponenciálních nárustů jsou wankly:
http://www.rx7store.net/v/vspfiles/photos/Dyno12-2.jpg
kdy se sbírají odspoda jako spol z nosu
tady relativně lineární progres, až na ten nevyrovnaný chod, njn motorka a ještě k tomu ducati 🙂
http://www.ducati.ms/forums/attachments/superbikes/97944d1316635086-ducati-996-mods-916sps-dyno-baseline-mr.jpg
to mi vyhodil google hned jako prvni obrazky, vic se nebudu trapit hledat jeste vystiznejsi grafy…
hlavně že ty jsi přispěl konstruktivně…
všechny tvé komentáře nenesou vůbec žádný obsah… Jen demenci a omezenost… kliď se.
každý normální pochopí, co tím chtěl říct, vrtání válců, jen omezenej vůl jako ty má problém..
hnidopichů jako ty je na webu plno, tak běž tam někam na aktualně cz a buzeruj ostatní, když místo tvrdého Y napíšou měkké.
Tak se běž ještě jednou přítele Google zeptat, jak vypadá exponenciální křivka a pak to znovu porovnej s tím, co jsi tady uvedl. Stejně pochybuju, že bych vůbec pochopil, jaký blábol jsi napsal…
Jsme tady na odborném webu, jak jsi sám někde psal, blbe.
No, nevím jestli bych tu zrovna motory THP 2x doporučoval, jejich problémy s rozvody jsou známy, v tom si s minulou generací TSI mohou \“podat ruce.\“
jsem rád, že jsi přesně ten hnidopich o kterém jsem mluvil….
Jak jinak chceš popsat průběh výkonu, který roste nepřímoúměrně s otáčkama, od spodu nejede a pak neúměrně roste?? 😀
Asi jsem se špatně učil, ale mocniny mi ještě jdou a takovému nárustu se říká exponenciální….
To že exponenciální rovnice roste do nekonečna víme všichni, to že každý motor ve vysokých otáčkách uvadá víme taky všichni…. Pokud Neumíš využívat českého jazyka a průběh výkonu s evidentně progresivním exponenciálním nárůstem popsat, tak si pak odpusť takových komentářů.
Já všeobecně narážím na to, že je motor a motor… Jeho průběh distribuce síly je zásadní a při výběru je podstatný, stejně jako uvedl dobře pylot, že i zpřevodování je klíčové…
pro lidi, co autem cestují, je nejlepší řešení, volit vůz s plochou horizontální křivkou krouťáku udávajíc naprosto lineární stoupání výkonu s otáčkama, nebo progresivní hyporbolický (kopečkový) krouťák, který dodává mnoho výkonu už odspod nebo ve středních otáčkách, s tím že jeho trend od středních otáček až do nejvyšších klesá… Typicky TD nebo jen dízly… První varianta je prostší, otáčky = výkon …. u dízlu to neplatí a řidič s tím musí počítat…. Styl jízdy pak záleží na každém zvlášť….
Exponenciální tah výkonu mají většinou vysokotáčkové jednoduché motory s více ventily. V nízkých otáčkách se dusí ve vyšších dýchají. Zpřevodování je pak děláno tak, aby při přeřazení otáčky z Pmax vždy klesly na takovou hodnotu, kde je stále zajištěná dynamika a výkon, v těch otáčkách se to pak dlouhodoběji udržuje…..
V autech??? Třeba VTECY…. klasika… labilní chování do 5tisíc, ale od 5ti do 8tisíc skok na jiné koleje… Vtecy nemusím,ale i to má své kouzlo..
máš pravdu, zbytečně jsem se unáhlil…. je potřeba se za každou cenu opravovat….. tak je to správné. Omlouvám se všem, že jsem reagoval na úplně zbytečný nicneříkající komentář.
to je pravda, nutno zmínit, že tomu tak je u 1.6THP (nejnabízenější varianty) nikoliv u zmiňované 2.0THP.
Napsal jsi moc pěkný elaborát, ale to podstatné jsi raději zakecal. Žádný motor nemá exponenciální průběh výkonu, hotovo.
pravda, v diskuzích s jednoduchými lidmi, neexistuje žádný průběh výkonu.
Když jsi tak chytrý, zajisté nám to vysvětlíš, jaké že ty průběhy výkonu vlastně jsou a jak je nejlépe popsat… všichni už čekáme 😉
pravda, v diskuzích s jednoduchými lidmi, neexistuje žádný průběh výkonu.
Když jsi tak chytrý, zajisté nám to vysvětlíš, jaké že ty průběhy výkonu vlastně jsou a jak je nejlépe popsat… všichni už čekáme 😉
Nepotřebuji nic vysvětlovat, z grafu každý vidí, jaký ten průběh výkonu je. V žádnem případě není exponenciální, víc o tom nehodlám diskutovat, nazdar.
Hmmmm, jo, aháááá. To jsme se toho zase dověděli. Můžete sem, prosím pěkně, napsat, o jaký to zázrak V6 od AR se jedná, co má údajně \“vyšší výkon, větší agresivitu a líbivější zvuk\“ při \“podobným obsahu\“? Ať můžeme prozřít i my ostatní.
Snad doufám nemyslíte onu 3.2 V6 o 250 PS, že ne? Ta jaksi není ani na dohled agregátu z e36 M3, natož pak e46 m3, o kterém je tu řeč. Možná jestli si zase někdo neplete 3.0 231 PS trojku v M paketu s M3, jinak je to asi hodně vedle. (Aby bylo jasno, proti AR nemám zhola nic, ale podobná dojmologie náleží snad jen notorickým blbům Kubáňova formátu)
takže to popsat neumíš, za to jenom blbě kecáš.
příště si odpusť blbých narážek.
i blbec pochopí, že žádný průběh neodpovídá žádné matematické funkci. Co jsi potom ty? Mám ti vyt´áhnout znovu pár grafů a vytáhnout u wankla rozsah otáček od 3000-6000 ??? Pak už budeš držet pysk??? Nebudeš, budeš zas jen blbě kecat….
Kuban ty si vážne dobrý kokot. Ani sa nedivím, že ti už nechce nič vysvetľovať, keď si totálne mimo.
Nemusím přemýšlet ani vteřinu, nejlepší je jednoznačně 1.9 tdi.
:D… určitě :D… (asi jako je Octavia I po FL to nejlepší auto na planetě)
bylo by záhodno, uvést správný nick…. To aby nevypadalo, že jsi mimo ty 😉
nemusíš odbíhat daleko ty génie, německý koncern nabízí třeba zázračnou 3.6FSI …. mám právo ti oponovat dál??? Nejspíš ne pane génie že?
:-*
1,9 TDI je nejlepší pro někoho, kdo v ničem jiném nejel. Hlučnost, divné klepání do spojky, do řazení, mrtvo nad 3500 ot. – a to v jakémkoliv tímto zázrakem osazeném autě, to chce fakt sebezapření, v tom jezdit. Možná to má (s rotačním čerpadlem) dobrou spotřebu, ale to má traktor z JZD taky. Ovšem je to jednoznačně nejlepší motor, co VW dodnes vyrobil (což je celkem tragické:) :DDD
Dlouho jsi tady nebyl, že ty jsi zlobil a maminka ti zakázala počítač?
Ty vole, ty seres jak divy. Nechapem preco pises kofotiny, ked h.vno vies.
Tak na uvod- THP 200 nie je dvojliter, ale 1.6-tka.
THP motory uz nemaju problemy s retazou dobre 4 roky.
Určitě existuje řada velmi zajímavých motorů, o kterých se zmiňoval autor článku. Ale otázkou je, jak to bude s jejich spolehlivostí? Např. oslavované BMW. Vyhrálo řadu cen, vytvořilo řadu skvělých motorů, ale na prstech by se daly napočítat ty, které opravdu vydržely.
Takže moje otázka. Který nebo které současné motory mají reálnou šanci při správném zacházení vydržet 500 000km bez toho, aby se musela polovina motoru 3x vyměnit? 🙂
Proč se na to ptám? Ne každý si může dovolit nový automobil. Jsou takoví, co by raději vyšší ojetou třídu za 250 000Kč než novou Fabii. Ale jaký vůz zvolit, když se zdá, že dnešní automobilové motory mají životnost těch 150 – 200 tis. km?