Rakovan: Nabízím (opět) práci – volné místo automechanika, nástup ihned!

3 fotografieautoservis

Najít dobrého automechanika je stále velmi složité, navzdory volným lidem na trhu práce a učilištích chrlících desítky absolventů ročně.

Diskuze

10 komentářů

    Jjuurraa

    Povolání automechanik je jistě těžká a špinavá práce. Navíc každého mladého ihned odradí nástupní mzda, která je mu nabídnuta (co naplat, že bude leštit „poršáky“, když si na něj s jistotou nikdy nevydělá), že ano.. A starého mazáka je třeba ZAPLATIT, těžko se k Vám někdo pohrne, když mu měsíčně vyjde mezi nabízenou prací a nynější prací, jen nepatrné „plus“.

    mecanix

    Je to řemeslo, jako každé jiné. Že děláte na tzv.lepších autech, neznamená, že za to máte víc peněz, než výměnář výfuků v garáži či obyčejný pneuservisák. Navíc proti nim ale obdržíte porci papírování, buzerace, zodpovědnosti, hlídání času na vychcání a frustrujícího pocitu, že veškerá kancelářská agenda nad vámi počínaje až po mudrlanty u dovozce je na tom líp finančně, s dovolenou, s bonusy, apod.

    Gagarin_cccp@seznam.cz

    Jak tu někdo psal, je to práce, jako každá jiná, jedna věc je, že lidi nechtěj makat, uměj ho.vno a myslej si, že sežrali moudrost světa. Druhá věc je zaměstnavatel, co by chtěl člověka, co umí všechno, všechno zařídí, ale co by nechtěl moc peněz…. Mám takovou pěknou životní zkušenost…rok jsem pracoval u firmy, co dělá ohromné stroje, jako technický specialista, vedoucí montáží. Musel jsem znát mechaniku, pneumatiku, hydrauliku, elektriku, elektroniku…pro představu, stroj měl cca 16 x 6 metrů, 50t , 8 rozvaděčů, 5 počítačů a extrémně náročnou funkčnost. Samozřejmě řídit lidi, vše domlouvat v angličtině. Rok jsem létal po světě, musel jsem znát vše, po roce se firma rozhodla, že jsem velmi dobrý abych zůstal na půl roku v USA a když jsem se ohradil na peníze, tak nabídli v čistém něco málo přes 30 tisíc! Dělaj si srandu? za to, že člověk lítá rok po světě a odmaká přes 250 hodin měsíčně? (diety nepočítám, ty jsou určeny ke stravě a né jako výdělek) -jen pro úsměv, elektrikáři a mechanici, co se mnou lítali dostávali 90,- na hodinu!!!To byl poslední den, co jsem ve firmě byl. Tak to vypadá s některýma firmama, co se na vrch prezentujou jako hogofogo, samozřejmě tím nechci nic říct, ale aby to s tím Porsche nebylo podobně…chtěli by někoho šikovného, co vše zvládne od výměny gumy po opravu elektroniky, ale penízky už se jim třeba moc dát nechtěj…

    Lojzik

    Už to tu padlo. Celý problém je mzda. Tyhle články o tom, jak se nedá sehnat odborník ten a ten, či zaměstnanec na to či ono, jsou tu odnepaměti. A jsou i všude jinde po světě. Tuhle jsem četl ten samý článek, ale kupodivu byl z Ameriky a týkal se řidičů kamionů. A že prý už ani tam lidi nechtějí dělat a že je to zásadní problém a teď už to celé jako zkolabuje … plácání nesmyslů jak tady. Nic nekolabuje. Jediný problém je to, že zaměstnanci jdou tam, kde si vydělají nejvíc/považují svůj život za nejefektivnější. Lidi jsou vůbec docela chytří, protože skoro vždy dělají to, co jim přináší nejvíc užitku. Má Porsche problém sehnat lidi … no božíčku, málo platěj, tak si nemůžou vybírat. Trh je stabilizovanej, každý kdo chtěl pracovat, si práci našel. Sem tam někdo hledá něco jiného a sem tam někdo odejde a jinej přijde. To je celé, co se děje. Lidi nečekaj, až se nějaký bambula usmyslí, že právě potřebuje automechanika. Bambula by se musel starat koncepčně, aby neměl tenhle problém. Jenže to by vyšlo dráž, než o „problému“ důležitě kecat u piva. Takže bambula radši platí málo a pak musí čekat, jestli se někdo náhodou nenajde. A on se časem někdo najde.

    Jonatan

    Pisalek Rakovan fakt musí být tupý jak tago. Vše je o penezich- chtějí za hod práce od majitelů 2000,- a člověka platí pod 100.korun. tak kde jsme. Kdo by to chtěl dělat. Tak ať se nediví že to nikdo nebude dělat. Jen nabídka a poptávka. Pane Rakovan- se rozumy základky nepište podobné články

    snics

    Doma ve sve dilne si vydelam za jeden vikend
    To same co mechanik v zamestnani za mesic proc bych mel jit pracovat pod někoho krom toho kazdy auzorizovany servis je plny profesionalu ale opravy se pak dokoncuji jinde
    Pac jaky asi muze mit mechanik zajem za 25000

    pepa z depa

    Ano, uz je to tak, penize jsou vždy až na tom prvním místě. Bohužel dnes musí každý na všem vydělat co nejvíc a zaplatit co nejmíň, však on se někdo najde, i kdyby třeba ukrajinec – nic proti nim, ale vim od kolegy o jednom takovém servisu a prý není špatný. Sám také pracuji daleko mimo svůj obor, dříve jsem dělal v oboru, důvodem mé změny byly opět peníze za strávený čas v práci a další požadavky zaměstnavatele.

    Na druhou stranu mám ale také jiný poznatek: v nynější práci rozhoduji o platovych podmínkách podřízených, tim se nechci nijak chlubit, ale je to fakt. Vzhledem k mým předchozím zkušenostem jsem se snažil vyjít maximálně vstříc zaměstnancům, jak finančně, tak i s trochou pochopení pro různé záležitosti. Aneb to co kdysi vadilo mně, jsem nechtěl do určité míry dělat jiným. Ovšem vše dobré se u 95% z nich nevyplatilo. Postupem času jsem se dostal na téměř stejnou, průměrnou úroveň jako každý zaměstnavatel. Nabrat lidi, nabídnout jim něco málo peněz a makej a když se ti to nelibi, tak si běž. Bohužel. Každý nový má smutný oči, chce strašně moc pracovat, ale jen co se nikdo nekouká, tak skutek utek. Ale zase nejsem 3,14čus a ten kdo opravdu maká, snaží se a má výsledky, tak toho se nebojím náležitě odměnit. A že se spatně shánějí zaměstnanci to vim, ale řeknete co je lepší? Dát na sliby a pak počítat ztráty nebo utáhnout řetěz hned na začátku a hledat?

    Příčina je v penězích a to na každých z těchto dvou stran. Dnešní je zku*vená doba, kdy někdo bojuje o samotné přežití, další se bojí o práci protože má hypotéku a další pak už jen honí majetky a vystavují na obdiv velikost svého pyje. Co naplat, ale nakonec to většinou odnesou ti, kteří mají dobré úmysly.

    Ještě bych se pozastavil nad tím zapomenutým podpisem. Je sice moderní požadovat maximální korektnost snad i od uklízečky, ale neodsuzoval bych to až tak. Někdo má hlavu treba víc na manuální práci. Ano, je to trochu neslušné ke svému potenciálnímu budoucímu zaměstnavateli, někomu třeba vic vyhovuje osobni kontakt. Z vlastní zkušenosti bych z toho zase tak moc nos nahoru neměl.

    miluna

    Každej, kdo trošku něco umí, bude dělat raději sám na sebe, když není úplně levej a obchodně blbej 1-2 tisíce jako denní minimum si vydělá s prstem v nose a v klídku bez burace a hlídání času na vy… a oběd. No a občas přijede dvouhmoťáček, nebo komplet brzdy. Spočítat dny v měsíci snad už umí každej…

    jirka

    Ja mam luxusniho sefa. Za posledni rok se taky u nas par lidi objevilo a odeslo pro neschopnost pracovat. A vidim to ze najit kvalitniho zamestnance je probl. Vsichni chcou kacky ale makat to ne. Ja si vydelam slusne a lidi tak nejak u nas na rakouske pomery normalne. Mame dobry stabilni tym. A ja mam v praci jiste ulevy protoze umim maknout ze vsech nejvic. O tom to jde makni dostanes kacky a neco si muzes dovolit jako zkritizovat noveho kolegu a rict sefovi at to srovna at vi jak se maka a jake jsou jeho povinosti.

    Beatle

    Tak bylo by zajimave, udelat experiment jestli je to o tech penezich.
    Treba nabidnout 50tkc + 20tkc odmeny, vybrat toho nejlepsiho, kdo se prihlasi. No a za rok a den se tu muzeme zase potkat a pokecat jak to dopadlo.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist