Rakovan: Hyundai představuje ve Frankfurtu tři novinky. A mluví o domácím veletrhu?!

Cílený marketing "na všechny strany" anebo jednoduše diagnostikovatelná schizofrenie? Tak nebo tak, je tady trojice novinek zahrnující akcent na výkon i nové technologie.

Veletrh v německém Frankfurtu je v plném proudu, novinka stíhá novinku, až by jeden tak nějak v setrvačnosti téměř přehlédl zajímavý detail, v souvislostech české kotliny atraktivnější jistě více než v porovnání se zbytkem Evropy.

O co jde? Určitě jste zaregistrovali někdy reklamu značky Hyundai, která prezentuje, že Hyundai je česká značka, respektive i30 je nejlepší české kombi. Nic proti, chápu do určité míry reklamní tah, jakkoli s ním mohu vnitřně nesouhlasit. Pokud Hyundai říká, že je českou značkou, tak to tak asi cítí. Nemám možnost zeptat se několika tisíc zaměstnanců v centru značky Hyundai v korejském Namyangu, jestli se cítí být zaměstnanci české či korejské automobilky, ale pokud je podle vyjádření značky i30 kombi nejlepší český kombík všech dob, pak nám nezbývá nic jiného, než na to, že se Hyundai považuje za českou značku, přistoupit.

Což ale zase tak trochu odporuje jinému vyjádření, souvisejícímu s aktuálně probíhajícím frankfurtským autosalonem. Nadpis tiskové zprávy totiž říká, že Hyundai představuje na „domácím“ autosalonu IAA 2017 tři nové modely ve světové premiéře. Jak se píše dále ve zprávě, tak „Všechny tři modely budou vystaveny v domácím prostředí, protože Hyundai má ve frankfurtském regionu své evropské i německé sídlo, designérská, technická a testovací střediska i oddělení pro motoristický sport.“

Automobilka s neotřesitelnými korejskými kořeny vyrábějící nejlepší český kombík prezentuje novinky na domácím německém autosalonu. Uf… Začínám se trochu ztrácet v tom, co si mám o Hyundai myslet v kontextu rodokmenu, odkazu, historie.

Někdo by řekl, že jsem konzervativní páprda, ale já prostě dám na historický odkaz, na tradici. Rád se upínám na věci konzistentní v čase. Fantastické (české) pivo, jemné (francouzské) šampaňské nebo kvalitní (maďarské) klobásy, když už jsem se vrhl pro příklady do oblasti gastronomie. Nic proti německým chmelovým specialitám, italským šumivým vínům nebo slovenským uzeninám, v rovině obecné jsou v pořádku, přisuzovat ale Prazdroji, Dom Perignonu či Csabai Kolbázs, tedy produktům na úrovni konkrétních značek jinou než původní lokalizaci, bych se neodvážil. Nazvat CocaColu českým nápojem, jen protože se lahvuje v pražských Kyjích, je nesmysl.

Co chci svým krátkým zamyšlením vlastně říct? Jen to, že mi přijde škoda, a to není narážka na opravdu české auto, že Hyundai zbytečně tlačí s tou svou místní příslušností tu i onde na pilu, namísto toho, aby prostě nechal za sebe mluvit svůj produkt, který je, zcela objektivně, velmi dobrý. Mne prostě zajímá jen to, že „Hyundai Motor vystavuje na Frankfurtském autosalonu 2017 svou mladou produktovou řadu, zaměřenou na Evropu, se zcela novými modely i30 N, i30 Fastback a KONA i novou generaci poháněcích ústrojí Smart Stream“ a omáčka kolem dokola mi přijde zbytečným rozptylováním.

12.9.2017 5:38| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist