rakovan-f1-se-mi-vzdalila-odchodem-oblibeneho-pilota-a-podlostmi-neoblibeneho.jpg

Rakovan: F1 se mi vzdálila. Odchodem oblíbeného pilota, a podlostmi neoblíbeného.

motorsport

Málokdy se dívám na televizi, většinou na zpravodajství nebo sportovní přenosy. Díky současné konstelaci v F1 prosedím teď před obrazovkou zas o něco méně času.

Diskuze

32 komentářů

    Tom

    Nechápu jednu věc. Píšete zde, jak nemáte rád Vettela, jaký je levák (což opravdu je, za to co ukázal o víkendu), ale máte oblíbeného Michaela Schumachera, který za svou kariéru udělal na dráze taky plno leváren.

    josef K.

    Trochu tomu nerozumím. To co se Vám dnes nelíbí na panu Vettlovi, Alonsovi…. tak to jsou všechno podlosti, které do F1 zavedl soudruh Schumacher. Byl to on, kdo se neštítil použít jakoukoliv podlost a zákeřnost vůči soupeři nebo i spolujezdci v týmu, jen aby on vyhrál. Se šumákem skončil v F1 sport.

    Petr K.

    Jen dvě otázky:

    – od kdy je F1 sport??? Odjakživa to byl profi show business. A ten se sportem nikdy nic společného neměl. Stejně jako jakýkoliv jiný profesionální \“sport\“.

    – od kdy byl Schumacher vzorem cnosti? Většiho křiváka a vzteklouna snad ani F1 nikdy neviděla.

    XXX

    Pro mě je článek rovněž nepochopitelný. Vida jak se můžou názory různit, kariéru Šumiho sleduju od začátku a jestli tohle byl pilot co byl čestnej??? No tak to jsme každej sledovali asi jiného člověka, protože co já pamatuju tak to bylo prase první třídy a levárnu a podvod nešel daleko, jedna z největších když zastavil v kvalifikaci monopost za zatáčkou, aby už nikdo nemohl zajet lepší čas, nebo už po návratu když Barika vytlačil z cesty (dlouholetého kolegu co na něj roky vysloveně jezdil a mnohdy z důvodu týmové režie zcela nepokrytě blokoval pro Šumiho jiné piloty a nebo ho nechal v závěru vyhrát i když jel lépe)
    Ale to jsme u týmové režie a otázky poslušnosti, no tak závoděj a nebo poslouchaj šéfa kdo vyhraje?? Týmová režie podle mě závodění jako takovému škodí i když chápu že to hodně záleží na úhlu pohledu, ale pro mě jako pro diváka…..

    Petr Markvart

    No já pořád říkám, že F1 není podívaná pro masy, jde tam o něco víc. Je to velmi komplexní a odborná záležitost, která by se díky svému charakteru měla vysílat na ČT2. 🙂 Pro mne je asi nejzajímavější sledovat vývoj monopostů během sezony a let, pochopit a učit se co jak na těch autech funnguje. To soutěžení pilotů je jen část zážitku. Tohle je samozřejmě pravda, co je výše napsáno. Já osobně za největšího hajzla považuju Alonza. Např v sezoně 2007 v McLarenu, jak schválně zablokoval Hamiltona v kvalifikaci,pak vydíral vedenítýmu a nebo první rok va Ferku, právě v Malajsii, v uličce před vjezdem do boxů předjel během hromadnýho přezouvání svého parťáka Massu. A Massa musel čekat až Alíka přezujou. Nevídané.

    Zadnej F1 expert

    Takže podle pana Rakovana by bylo nejlepší, pokud by se na startu všichni dohodli, v jakém pořadí se dojede, aby se náhodou nezávodilo. Všichni bojují proti týmové režii, protože to je právě něco, co potlačuje závodění v jeho soutěživosti, ale Rakovanovi to vadí, protože mu do vysílačky řekli, aby se držel, kde je. Stejně jako ROS nepředjel HAM, což pro něj muselo být dost frustrující, protože byl zjevně rychlejší (nemusel šetřit palivo). Tohle se takovým expertům jako je Rakovan líbí?
    PS: Schumacher vzor ctnosti? :o) Tady si někdo nevidí do úst…

    Taky moc nerozumím myšlenkovým pochodům pana autora. Má rád Schumachera protože – cituji: závodil pro závodění a nebál se riskovat. Přesně tohle mu ale teď vadí u Vettela. On přece taky závodil a riskoval, vysral se na nějakou týmovou režii, kterou navíc u druhého závodu sezóny vůbec nechápu…

    Roman

    Pane Rakovan, namáte rád sport, to je Váš problém.

    josef K.

    Kdysi to byl sport. Se šumákem vyšuměl.

    Andrew

    Díval jsem se na nedělní závod F1 a musím uznat, že to od Vettela nebylo hezké, ale na druhou stranu ho chápu. má prostě takovou povahu jako M. Schmacher – chce se prosadit za každou cenu. Jinak by nedokázal to, čeho do té doby dosáhl.

    Odpoledne se pak jely také 2 úvodní závody WTCC na Monze – co se týče toho woow efektu kolem, tak WTCC je proti F1 jen slabý odvar. ale když chce člověk vidět pravé akční závodění, tak se WTCC nic nevyrovná! jen je škoda že vysílací práva má jenom eurosport. určitě by si tento šampionát našel po světě dalko více diváků.

    F1 je typický byznys, jako každý, ale zcela každý vrcholový sport, kde hraje roli jen byznys, a divím se, že to lidi ještě baví.
    Sám se na 2-3závody podìvám, ale nezajímá mě kdo vyhraje, ale kam se vyvinula technika a umění pilotů.

    JanD

    Tento komentátor je pro mě prostě divnej…Už jsem žasl nad jeho názory v té komedii se soukromými minividei. Mírně povýšený všeználek, který jde rád proti proudu, pač je to asi cool. Neznám ho osobně, ale znám lidi, co vše hodnotí podobně…a nesedí mi.

    josef K.

    Alonzo je pokračovatelem šumáka. Jeho účast v inscenované havárii, když jezdil v rendlíku a neskutečné účinkování v posledním závodě v Brazílii, kdy mu massa vyblokoval soupeře, aby je mohl zdarma oba předjet a nakonec, kdy viděl, že nemůže soupeře před sebou dojet ozval se v týmovém rádiu, že na trati je nějak moc trosek a vzápětí vyrazilo safety, aby aloiz mohl díru stáhnout. Tohle jeho divadlo s massou, který mu pomáhá v předjíždění vybržďováním pokračovalo i v austrálii. To je důstojný šumákův pokračovatel. Pokud takového týpky nezmáčknou tak se tato šumákovina bude šířit jako hnilobná nákaza.

    ppppp

    Týmu asi moc v té chvíli nešlo o to, aby vyhrál pomalejší, ale aby dojeli oba. Nemuselo jít nutně o strach ze srážky, ale třeba i o stav některého auta nebo jeho pneu. Webber byl připraven bojovat, dokud nepřišel pokyn stáje, že má vůz šetřit. Jak se měl zachovat, když ho druhý Red Vůll předjel? Vrátit mu to a definitívně si to posrat u vedení týmu? Právě, že SV zatím u týmu všechno procházelo. To se to pak rozhoduje o neuposlechnutí pokynu. Měl to, hrdina, oznámit do rádia, že na na ně kašle, ne útočit ze zálohy.

    SP

    Pokud jste sledování závodů vynechal, rozhodně bych o nich nepsal článek. Já oba závody viděl a musím uznat, že mě moc nebavily, ale rozhodně bych na takovém základě nehodnotil současnou Formuli 1, kdy například loňská sezona byla strhující. Navíc jak bylo řečeno, na jednu stranu píšete, že jste měl Schumachera rád pro jeho nadšení ze závodění a že se nebál riskovat, na druhou stranu kritizujete Vettela, že nestáhne ocas mezi nohy a spokojí se s druhým místem.

    spidour

    Vadí mi extrémně lidi jako Vy, kteří místo příspěvku k obsahu článku sepíšou elaborát směrem k autorovi. Klasický diskuzní faul a Vy patříte na trestnou.

    Jakub

    Kdyby rekli Webrovi nech vyhrat toho magora za sebou,tak tomu bych rikal tymova rezie,ale kdyz Tym je na prvnim a druhem miste,tak mi prijde docela normalni auta setrit a neriskovat.Smutny,ze mnozi jsou schopni tuhle prasarnu jeste obdivovat a rikat tomu zavodeni…Jinak za me palec hore pro Hamiltona,to je koliik 🙂

    paks

    Vettel je sympaťák, fair play je super ale odtiaľ potiaľ.

    http://www.topgear.com/uk/videos/sebastian-vettel-series-17-episode-3

    248 F1

    Jak dlouho, prosím Vás, formuli 1 sledujete?? To, co Schumacher občas předvedl, byl jen takový čajíček v porovnání s tím, jak proti sobě intrikovali týmoví kolegové Senna a Prost… a vůbec, projděte si důkladněji např. právě Sennovu kariéru a kontroverzí tam naleznete možná i víc, než v té Schumacherově. Kromě toho, Schumacher byl za své nejvážnější prohřešky potrestán, někdy i exemplárně (Jerez 97). Manévry Schumachera třeba právě z Jerezu 97 nebo Monaka 06 neschvaluji, byly však alespoň projevem jakéhosi závodnického instinktu samotného jezdce. Piquetova zinscenovaná nehoda ve prospěch Alonsa – to byl naproso chladný kalkul, propracovaná \“technologie vítězství,\“ která je podle mě mnohem horším pokleskem, než rána do soupeře v přímém boji na trati.

    Podle mě je týmová režie obecně špatná. V těch fázích šampionátu, kdy už jeden z jezdců nemá šanci na titul, je ale pochopitelná. Rozhodnutí Mercedesu bylo naprosto nepochopitelné, zejména vzhledem k faktické nemožnosti Hamiltona reálně závodit. U RB chápu obavu z možných důsledku \“volného ringu\“ v posledních kolech závodu, na druhou stranu jak Webber, tak Vettel jsou již natolik zkušení (a věřím, že i poučení např. ze vzájemné kolize v Turecku), že by měli být schopni spolu závodit s minimální mírou rizika.

    Doufám, že to, co se v neděli stalo v Malajsii, ve F1 dlouho neuvidíme. Ale vyvaroval bych se soudů o pokřivených charakterech jezdců současné F1 jenom proto, že si nepamatujeme (nebo jsme ani nezažili) jaká byla F1 v minulosti.

    pop

    V Brazilii mu Massa vyblokoval soupeře??!!opravdu myslíte, že ten manévr na konci rovinky byl sehraný v rámci týmové režie? Já se klidně vsadím, že kdyby to 10X cvičně zkoušeli, tak se jim to ani jednou nepovede…

    pop

    ač jsem velkým obdivovatelem alonsova jezdeckého umění…naprostý souhlas s příspěvkem

    pop

    Pane Rakovan, toto prostě k F1 patří. A bylo tomu tak od jejího zrodu a podobné špinavosti najdete ve všech motoristických soutěžích(ano i včetně rally), jen nejsou tak medializovány…..F1 totiž sleduje celý svět a je pod největším drobnohledem. Rozhodně to však neschvaluji….Mercedes opravdu nechápu protože, tam prostě nebyl jediný důvod pro brždění Rosberga…..Vettel je pořád nevyzrálý a potřeboval by pořádnou přes prsty…teprve potom se může zařadit mezi opravdové velikány F1. Hamilton by mohl vyprávět…

    josef K.

    Samozřejmě, vždyť to zase zopakovali a alfons za to massu pochválil a vyjádřil se, že se jedná o nejlepšího jezdce na post dvojky. Opravdu lepšího osla by nenašel.

    pop

    v tomto konkrétním případě si to rozhodně nemyslím…obecně ano..

    waltr

    Nechápu jak může pan Rakovan velebit Schumachera a odsuzovat Vettela.. Já osobně jsem Schumiho extra nemusel, ale účel světí prostředky a výsledky tam byly, podobně jako v případě Senny. Chtěli být nejlepšími, tak šli tvrdě za svým cílem a žádné taktizování a týmová režie. Výsledky Webera jsou značně nekonzistentní, jeho starty jsou vždy téměř katastrofální, tak aby se na konci sezony nestalo, že Vettelovi bude chybět k titulu jeden jediný bod. Weber už má svůj zenit za sebou, tak nechápu proč se všichni dnes tak čertí a div nejdou Vettela ukamenovat, ten má alespoň perspektivní budoucnost. Vždyť i Schumi nebo Alonso měli a mají své \“nosiče vody\“.

    waltr

    Nechápu jak může pan Rakovan velebit Schumachera a odsuzovat Vettela.. Já osobně jsem Schumiho extra nemusel, ale účel světí prostředky a výsledky tam byly, podobně jako v případě Senny. Chtěli být nejlepšími, tak šli tvrdě za svým cílem a žádné taktizování a týmová režie. Výsledky Webera jsou značně nekonzistentní, jeho starty jsou vždy téměř katastrofální, tak aby se na konci sezony nestalo, že Vettelovi bude chybět k titulu jeden jediný bod. Weber už má svůj zenit za sebou, tak nechápu proč se všichni dnes tak čertí a div nejdou Vettela ukamenovat, ten má alespoň perspektivní budoucnost. Vždyť i Schumi nebo Alonso měli a mají své \“nosiče vody\“.

    248 F1

    Srovnáváte nesrovnatelné. Týmová režie u Ferrari, jejímiž exemplárními příklady jsou závody v Rakousku v letech 2001 a 2002, vzešla od vedení týmu. V těchto případech dostal Rubens jasný příkaz vedení týmu pustit Michaela před sebe. Samozřejmě, že to nebylo vůči Rubensovi kdovíjak sportovní, ale 1) u Ferrari vždy existovala jasná hierarchie pilotů a 2) v obou těchto případech všechny zúčastněné strany věděly, co mají dělat a co mohou očekávat. Rubens věděl, že jej Michael předjede, a Michael věděl, že má předjet Rubense. A dodávám, že v roce 2002 se jednalo o naprosto zbytečný exces, vzhledem k naprosté dominanci Ferrari v úvodu sezony.

    Zde je však situace naprosto jiná. Všechny strany dostaly jasné příkazy (pro úplnost… ve svém příspěvku níže uvádím, že s týmovou režií nesouhlasím, zejména ne v takto brzké fázi sezony) a Webber tak nemohl Vettelův manévr nijak očekávat. Z tohoto důvodu pokládám tento Vettelův manévr za mnohem horší podraz na týmového kolegu, než byla již zmiňovaná režie Ferrari při závodech v Rakousku.

    A ještě něco… Michael Schumacher z týmové režie nejen profitoval, ale byl schopen se jí také podřídit. Vzpomeňte na závod v Malajsii v roce 99, kdy mohl – vzhledem ke své rychlosti – závod klidně vyhrát, ale podřídil se zájmům týmu a vítězství \“daroval\“ Eddiemu Irvineovi, který tehdy bojoval o titul.

    Vita

    Závoda jsem neviděl, ale jak se tak na to dívám, tak si budu muset někde najít nějaký sestřih a podívat se na něj. Z článuk jsem vůbec nepochobil, kde nastala chyba. Rychlejší jezdec předjel pomalejšího, rychlejší vyhrál .. o to snad v závodech jde ne? Tak kde je problém?

    igi

    Vettela taky nemusím (a to proto že to je Šumi č.2), ale v posledním závodě alespoň ukázal že má koul. Měl na to, tak to udělal. Předjel pomalejšího soupeře. A je to jen mezi ním a zaměstavatelem, jak si to vyříkají.

    Ondrej

    Omlouvam se za uprimnost, ale co je tohle za debilitu? Kdyby tohle napsal nemecky duchodce z Kerpenu (rodiste MS) tak nereknu, ale jak tohle muze vypustit novinar? Novinarina je podle me profese, ktera stoji a pada na objektivite a pokud pan Rakovan neni schopen vnimat realie a souvoslosti F1 dokaze to u svych clanku? Myslet si, ze MS je ferovy jezdec je podle me jasny dukaz demence nebo alespon znacne omezenosti… Kdyz pominu 2 tituly u Benettonu a vecne diskuse na tema kontrola trakce, tak si prece staci vzpomenout na incidenty s Hillem, Villeneuvem, jeho vylouceni z cele sezony, jeho parkovani v monacke kvalifikaci, rakousko 2002, Indianapolis… Proc mate sakra pocit, ze se musite kerovat do neceho cemu nerozumite? Tyhle reci si nechte do restaurace. Byt Vami tak radeji usetreny cas venuji editorske praci na AW, ktery to potrebuje jako sul. Mohl byste treba revidovat videa kolegy Koubka, ktery v kazdem 2. vypusti botu typu vcerejsiho Peugeotu 1.6 HTP…

    Petr

    problém je vtom, ze Vettel nebyl nijak vyrazne rychlejsi nez Webber, pokud vubec. Ale oba dostali prikaz v klidu dojet do cile, zpomalit a setrit auta. No a Webber to udelal a necekal, ze Vettel se na to vykasle.
    Kdyby jeli oba naplno do konce, Webber by podle me pozici uhajil.

    když pane nevíte oč tam šlo, tak to radeji vůbec nekomentujte, trapné tlachy … nic víc

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist