rakovan-dalsi-zbytecna-zbran-pro-policii-ktera-nas-bude-stat-cas-a-penize.jpg

Rakovan: Další zbytečná zbraň pro policii, která nás bude stát čas a peníze?

Dopravní předpisy

Technický stav. Tedy špatný technický stav vozidla jako téma zákona, na jehož konci by policie odebírala tzv. malé technické průkazy.

Diskuze

30 komentářů

    Forceman

    Souhlasim plne s autorem clanku.o jedne vesele metodice kontroly brzdneho systemu bych vedel.policajt schovanej v krovi na posledni chvili vyskoci do silnice a bud to ubrzdite a mate vse v poradku nebo neubrzdite a pak uz ma policajt smolicka a kolega vas posle na STK.nejak ty stavy policie snizovat preci musi :-)) ne ne. To jen tak z vesela. Nedokazu si taky predstavit jak to chteji kontrolovat.vzhledem k tomu ze jsem nejaky cas vlastnil autoservis tak vim o cem je rec.po projeti vozu vite jestli auto brzdi dobre neno spatne.vetsinou je to ozazka desticek nebo kotoucu.dalsi vec je tlak pedalu brzdy a tim padem pak i brzdova kapalina.bud ji je malo nebo je stara a rychle se uvari.to je vsechno hezky..ale bez poradne zkousky na valcich je to na prd.proste pokud by tohle chteli merit.tak jediny vychodisko jet s majitelem vozu na stk tam to na miste zmerit a pak to resit/netesit dale.ale to uz je takova opicarna ze si to v praxi nedovedu predstavit…priklanim se k caszejsim kontrolam starsich vozu na stk a dale taky kontroly samotnych stanic.jelikoz ani dnes neni problem idelat technickou na vrak ktery je temer nepojizdny…nebo z nej za jizdy odpadavaji kousky potrebne k jeho provozu :-))

    Forceman

    Omlouvam se za chyby.psal jsem v rychlosti z mobilu :-)) (pro šťourali)

    XXX

    Velmi pochybuju že se budou policajti pouštět do složitých akcí jako je posuzování brzdného účinku „od oka“. Spíš to bude o sjetých pneumatikách do hladka, ostrých hranách a podobně, prostě to co jde od oka jednoznačně určit a snadno zdokumentovat.
    A ta vaše korupce, ta se nádherně rozjela právě v okamžiku, kdy policajti přestali tech. stav posuzovat na ulici a svěřil se tzv. soukromým profesionálům. Ruku na srdce, vždyť na STK projdete za pá šlupek takřka s čímkoliv.
    Nesnažte se opět hrotit něco co ještě v podstatě nevzniklo a není jednoznačně definováno. I když dělání definitivních závěrů ze spekulací a polopravd zde vidím mimořádně často.

    Forceman

    Jj.mate pravdu.a dalsi veci je ze televize rada dela z komara velblouda a dost casto nadsazuji skutecnost, jen any meli o cem vysilat…

    Doktor - ten s tečkou

    Auta do osmi let věku jednou za dva roky, auta do dvanácti let jednou za osmnáct měsíců a starší vozy jednou za rok. To jste na to Filipe přišel jak? Proč by měly navštívit starší vozidla STK častěji než vozidla novější? Jaký je rozdíl mezi vozidlem šestiletým a vozidlem dvanáctiletým, které současně vyjíždějí ze STK s hodnocením pro provoz způsobilé?

    BB

    Dobrý den,

    reaguji na článek autora. Problematika postihu vozidel, které mají špatný technický stav je složitá. Ne policie ale stanice STK jsou vinny tím, že na silnicích jezdí bezmála šroty. A autorova reakce vůči policii – připadá mi, že je frustrován hlavně autor a to asi tím, že někdy v minulosti se setkal s policistou a od té doby je nemá v lásce.
    Jsem rozhodně pro, aby policie odvedla svou práci, za kterou je z našich společných daní placena.
    Pokud bude mít každý vozidlo v pořádku, nemusí se bát namátkových kontrol a na silnicích bude bezpečno. Ať automobily kontroluje policie, alespoň to nebude soukromá firma, která se dá uplatit, či jinak ošálit.
    Pokud má autor problém s policii, ať ho nepodsouvá ostatním a nenavádí lidi k chování, které bude PČR nerespektovat. V jiných zemích by si toto nedovolil.

    Martin

    Dnes se nepočítá, když někdo umře při nebo po odvoze sanitkou – předtím jo. A tak nějak tady funguji všechny informace. Možná by novinaři měli ověřit KAŽDOU informaci než ji zveřejní 😉 Já jsem laik, já si tu můžu užit komfort střílení od boku, ale autor článku by tak činit neměl.

    Martin

    Po té co jsem s polici zažil bych nebyl optimista. Donutí Vás podepsat špatné brzdy jinak (a zde si umí dosadit mraky věci). Na mě zkoušeli nedojedu domu (myslel, že jsem z daleka podle SPZ), odvede mě na služebnu na 24h (na to nemá právo), dá mi jinou horší pokutu, zahájí správní řízení (a já to budu mít daleko a ještě se tim budu zdržovat). Nově jsem se dozvěděl, že porušuji zákon, který jim neumožňuje mi libovůlně brát věci (ony mobily) naprosto šíleným výkladem povinnosti poslechnout pokynu policisty (i když nemá obhajitelné důvody pro takové zabavení a navíc škoda tímto způsobená je neúměrně vyšší než postih za přestupek).
    Nakonec mě policista může vyzvat abych tančil nahý uprostřed křižovatky a já budu muset :-/
    Asi to bude chtít pár policajtu dostat před soud, aby jim došlo o čem jsu zákony.

    Martin

    Staré auta jezdí, protože jsou tady daně přes 70% a ještě z nás tahaji další a další peníze. Dalšími poplatky se jen dále zhorší stav vozového parku. Prostý výpočet, kdyby při průměrné mzdě 25t byly celkové daně „jen“ 40%, tak by měl každý o 7,5t na měsíc více a mohli bychom klidně všichni jezdit v nových autech a po 8 letech je prodat do afriky 😉

    AAA

    Policie se neda uplatit? No policie mozna ne, ale uplatnych policistu, tech uz bylo, je a bude.

    Tomas80

    Souhlas. Pan Rakovan jednu blbost (posuzování tech. stavu na silnici) zavrhne, aby navrhnul blbost ještě větší – častější STK a tudíž i provoz auta! Pane Rakovane, nezkusil byste svůj názor obhájit? Nebo máte něco z profitu stanic STK?

    Vždyť základní these zní: každý řidič chce ve zdraví dojet na místo určení. A tudíž se stará o technický stav vozidla. Ano – podle svého uvážení. Nepodceňujte lidský rozum!

    Dvouletá STK je buzerační, ale snesitelná. Roční interval je totální nonens!

    P.S. Ano, jsem majitelem osmnáctiletého vozidla.

    SomeSpecial

    Na našich silnicích se pohybuje tolik vraků co už měli bejt dávno na smetišti že to ani neni možný. Jsem z autoservisu, a když občas vidim ty vraky co se maji tak nějak poladi protože se chystaji na technickou, zvednete rohožku a ono vidíte asfalt…. ruční brzda v autě nemá žádnou funkci a normální brzdy brzdí stejně rychle jako rozjetá tramvaj a další a další doceal důležitý problémy mi připadají tak že by s tim někdo měl něco dělat.

    Doktor - ten s tečkou

    Velmi dobré zamyšlení. Pevné zdraví Ti přeji. Doktor.

    Fíkovník

    Zajímalo by mě statistické vyhodnocení příčin – špatný technický stav, ale konkrétně. Už nejsem úplně mladý blázen, spíš měknu, ale přesto se mi karamboly nějak nevyhýbají. Ale když si je projdu
    1) staré auto – sníh, vysoká rychlost, nezvládnutí řízení
    2) nové auto – nedobrzdění na sněhu (nepozornost)
    3) nové auto – mikrospánek
    4) nové auto – poškozený v koloně, ten za mnou nedobrzdil na mokru
    5) nové auto (zde bez poškození) – nehoda u přechodu, ten za mnou nedobrzdil (nepřehledné místo, špatné značení – již upraveno)
    6) nové auto – vjel mi motorkář pod kola
    7) staré auto – nedobrzdil jsem když mi nedali přednost

    Vím že je to odstrašující statistika, fakt nejsem mistr s millionem bez škrábnutí. Ani to není kdovíjak vypovídající vzorek populace, ale ani v jednom případě by mi ani fungl nejnovější auto NEZABRÁNILO NEHODĚ, PROTOŹE ZA TY ZAVINĚNÉ SI MŮŽU JÁ SÁM. Když si sáhnu do svědomí, tak je to řidič, kdo ví, jak se jeho auto chová a tomu má přizpůsobit jízdu. Tenhle návrh zákona je jenom další povinná buzerace s cílem vyždímat z lidí další prachy, nic víc.

    Jsou to klišé, dřív byla každá druhá nehoda „nepřizpůsobení…“, proti tomu taky všichni remcali, teď to bude „špatný technický stav…“, jsme pořád doma v Čechách 🙂

    Fíkovník

    Máme různé názory a je to tak správně. Podle mě totiž ani tak nejde o to jestli je auto nové nebo staré, možná i rezavé. Ten povolený rozdíl, kdy projdete technickou, je docela dost. Jde spíš o lidi, kteří s tím jezdí a jak s tím jezdí. Ona i taková „nová“ Octavie TDI s vyříznutým katalyzátorem nebo čím, když Vám udělá černý oblak před obličejem, že se div neudusíte a na několik sekund nevidíte na cestu, to bezpečnosti v  hustém provozu taky zrovna nepřidá. A vsadil bych se, že ten idiot bude mít zrovna brzdy lepší než 99% všech aut co má právě kolem sebe…

    Martx

    Vás tak pustit do politiky, pořád byste měli spuštěné kalhoty a před vším strašili. Nebo jinak, stále myslíte na sebe a na své výhody či maximálně své rodiny. Dál už to končí.
    Kdybyste aspoň mysleli především na ostatní, protože je naprosto jasné, že vás žádná taková nebrzdící plečka nemůže sejmout. Kdo by místo vás ostatním radil?

    Ať to zkrátím, před převratem a taky pár let po něm měla policie pravomoc techničáky odebírat a díky tomu byl technický stav vozového parku sakra lépe kontrolován!
    Když vidím některé notorické pobírače dávek sednout za volant něčeho co ještě má 4 kola, tak se oklepu. Možná taky víte, že všem uděleným pokutám se tihle smějí, protože jsou sortou lidí, kteří je prostě neplatí a exekutor je prostě nemá šanci ohrozit.

    Lucius

    Klidně si mě páni policisté mohou kontrolovat jak je libo. Já mám svuj Mercedes v naprostém pořádku a tak nenajdou VUBEC NIC!

    RIK

    Pane redaktore, mne na tom celem tedy mnohem vice znepokojuje skutecnost, ze to vubec nekdo resi. Kolik nehod je zpusobeno spatnym technickym stavem, konkretne brzdami? Naprosto zanedbatelne mnozstvi. Podle meho nazoru do toho policii vubec nic neni, natoz aby meli takovou pravomoc. Kazdy ridic ma vedet s cim jede, jak to funguje, tomu se a dalsim faktorum se prizpusobit a zejmena v jeho zajmu, aby mu auto fungovalo. Ja jsem tedy krome zruseni teto kompetence police i pro zruseni povinnych STK …

    Slava

    Ty pravidelné kontroly v STK jsou stejně pouze fraška.. Jednak se stále praktikuje „technická bez auta“, přestože provozovatelé STk to v médiích vehementně popírají a jednak skutečnost že vám technik napíše do protokolu mezi lehké závady „motor a převodovka- těsnost“, ačkoliv je motor jak z cukru bez jediného flíčku.. Když jsem se technika zeptal proč to tam píše..tak mi odpověděl „to se tam u aut starších 6ti let jakože píše vždycky, pro jistotu abysme byly krytý..“ Tak není to pak jen fraška? Co se týče brzd, resp. rozdílnosti účinku na jedné nápravě.. tak těch dovolených 30% je strašně hodně, je to opravdu velice benevolentní předpis.. Mám vyzkoušeno, že rozdíl 15% způsobuje při brždění už hodně znatelné „táhnutí“ auta ke straně… Nebylo by rozumnější zpřísnit tyhle normy, než dávat pravomoce policajtům aby na základě nějakých svých subjektivních dojmů hodnotili technický stav přímo na silnici??? To je jen vytváření dalšího korupčního prostředí..jako by nestačilo to, které panuje v STK..

    Slava

    Jste z autosrvisu? Právě mezi autoservisy a STK bývají velmi přátelské vztahy a právě proto mnohé autoservisy majitelům těch vraků „umějí zařídit“ tu technickou..
    Ale jinak to zas tak černě jako Vy nevidím- Jsem také z autoservisu..a nemám pocit že by po našich silnicích jezdily jen „samé vraky“.. těch opravdu nevyhovujících aut „bez podlahy“ je dnes opravdu nepatrné množství.. to se týká skutečně snad jen nějakých stodvacítek nebo žigulíků..A kolik jich na silnici potkáváme? Prakticky už vůbec žádné..sem tam nějakej starej děda s tím jede..ale ten to má vyleštěné a opečovávané..Ano, průměrný věk aut je cca 12-14 let..ale co je špatného na autě z roku 2000? Nemyslím si, že by se auta okolo roku výroby 2000 měla paušálně nazývat „starými vraky“.To jsou skutečně jen vyjímky…

    bobi

    Máte pravdu,STK jsou fraška a podle mých zkušeností buď strč něco bokem (pak auto projde se zápisem motor ,převodovka olej) a když nestrčíš a nemohou nic najít následuje vyhazov za prkotinu.Konkrétně jednou za nefungující kontrolku blikačů,podruhé že pásy nedotáhnou ke sloupku dost rychle atd.Řeším to tedy nejlevnějším a nejrychlejším způsobem(sice taky špatným),známý servis,300kč navíc a auto mi přivezou před dům už se známkami.

    Miro

    Automechanik ma skolu, policista je preci clovek ktera se radi nad lidi a rozumi uplne vsemu. Brzdy nejsou zadny problem zjisti pohledem pres disky ze desticky nebo kotouce jsou uz sjete. Brzdy nebrzdi ze leve zadni vlastne ani nebrzdilo a predni obe ty taky ne preci se tocila. Hned na techniskou. Jo jo dej …… do ruky moc a pak se budes divit ridici. Policista je preci Ferda mravenec prace vseho druhu. jim staci par hodin aby se dovedeli ze auta maj taky brzdy. hi hi. a to staci pak zas bude par hodin nekdo vysvetlovat ze taky ma motor a prevodovku mozna i skla svetla a ze to ma nejakou funkci urcite si to budou pamatovat a kdyz svetlo nebude svitit tak to je preci spatne ikdyz nebudou chapat ze nejsou zapnuta… nechci si delat srandu ale to pak muze kazdy delat vsechno popelar muze operovat treba srdce uklizecka muze sefovat v automobilce a ridit provoz na lince ale musi mit skoly jak vsude chteji u policistu staci ze maj zelenou uniformu a jsou to super znalci na vse.

    jozé

    výbornej nápad p.Rakovane,
    STK 1x do roka, bo my s těma felíciema, fávama, cliama apod., co najedem zhusta 3000km za rok převážně po městě jsme pro ty co maj nový káry, pěšáky a zyklisty vopravdu hrozba, tfuj!
    Že vyste byl na pivku se soudruhem HUMLEM, než jste ten článek napsal? 🙂

    A když Vám řeknu, že auto za týden po technické projde výměnou brzdové kapaliny v „odborném“ autoservise povětšinou značkovým, kde „odborně“ někdo neodvzdušní brzd.okruh, tak technická 1x za rok to vytrhne, že? co za rok, každýho půl roku, ať nežeru, my už ten póvl naučíme demokracii- buď si kup novej šmejd ala fábie apod. na leasing nebo nezacláněj a choď pěšky!

    A opravu, dle statistiky (která je asi tak věrohodná jak výsledky předvolebních preferencí od medyálňých agentur) prostě víme, že nejvjetší nehodovost na silnicých způsobujou voe rozumíš nebezpečný vraky (že sem jich fakt viděl za celej rok tak jeden-dva, a to najedu ještě služebákem navíc tak 45tis/rok) a potom nebezpečný řidiči- rozuměj voe pyráti typu Lacina apod (těch sem viděl si za rok tak, jako těch vraků).
    A teď tu o karkulce

    jozé

    hlavně vo tom všude veřejně hodně kecej hejle! A jemu podobný

    Tak např.technická (otázka):
    Na emisích se měří u dieselu zvýšené otáčky a pokud má váš motor max.rpm 5400 a 
    technik má točit na 6000rpm, tak vám argumentuje tím, že on to přece nějak změřit
    musí- tj.jasnej důkaz. že metodiku měření emisí navrhl K***T. Ukažte mi jednoho výrobce,kterej Vám doporučí, abyste diesel tahali do 5400rpm, a ukažte mi jedinkatýho výrobce, kterej Vám ještě řekne 5400rpm a na volnoběh!

    Dokud bude STK spojeno s tímto typem měření emisí, efekt takové prohlídky nezajímá stát ani tak z hlediska bezpečnosti, jako spíš „vyprat“ přes legislativu co nejvíc starých aut ze silnic, a můžete mít brzdy jak víno, ale stačí špatnej KAT a ste v prdeli. Na autě s pořiz.cenou 5.000,-+ pseudoekologický poplatek se jistě vyplatí, montovat novej KAT za 5.000,-.

    Źijeme v prdeli, ale díky bohu kocourkovský prdeli, takže kdo volá po tom, aby se stát zefektivnil tím způsobem, že mu budou „šlapat“ líp úřady, je buď debil nebo masochista nebo na tom chce sám vyvařit prachy.

    J

    …takze ja pany policisty moc zajimat nebudu. Ti se budou zamerovat spis na 10+ let stary plecky. Heh, prvni Oktavky budou za necely tri roky uz dvacet let stary. Ten cas ale leti…

    Petr

    Autor článku se sice zcela transparentně přiznává, že vůbec netuší, jak bude policie brzdy kontrolovat, ale přesto o této problematice doklázal napsat poměrně dlouhý článek. Gratuluji.

    Arnošt

    Za 40 let, co řídím, jsem se „gay“ přístupem několikrát. Když nespácháš přestupek tak Tě dostaneme na techniku. To platilo za komunistů a platí pořád. Brzdy? Jednoduší je dostrčit pod motor papír s flekem od oleje a je vymalováno. Proti svědectví tří polišů nic nemůžeš. Dřív si i řekli o tři kila (jasně, že bez bločku), teď to bude za víc. Tedy: ani náhodou takový zákon.

    Arnošt

    A kde je poenta? Poladíte a on na STK projde?

    Arnošt

    Máte hodně krátkou paměť. U moskvičů se nedala nastavit ruční brzdy, u starších Škodovek vůle řízení atd. Pokud byste měl přístup ke statistice nehodovosti, tak byste byl překvapený nízkým počtem nehod v důsledku technického stavu. A ty existující jsou i úplně nových aut. Pokud jste členem dopravní policie, pak Váš chápu!

    mzxy

    1.) STK 1x ročně je výmysl bohatých europoslaců, zastupujících zájmy výrobců aut, s jejich půlmilionovým měsíčním platem si mohou nové auto koupit každý rok

    2.) skutečnost že policista v ČR nemůže odebrat řidiči malý TP k vozidlu v momentu, kdy při kontrole zjistí že má auto totálně sjeté gumy, že z auta za 10 minut kontroly vyteklo půldeci oleje atd je skutečně smutné, ve německy mluvících zemích jsou policisté schopni odebrat Vám na místě celé auto a pokud do měsíce nesložíte kauci či neuhradíte pokutu mohou auto prodat a z výtěžku pokrýt náklady řízení

    3.) chtěl bych vidět německou TUV, kde technik opakovaně nepozná že z naftového auta s emisní normou EURO 5 byl odstarěně filtr pevných částic, nebo že vystaví protokol o provedené prohlídce k autu, které tam ve skutečnosti nidky nebylo.Kdyby se na to přislo, doživotně by přišel o možnost fungovat jako technik TUV.

    STK vykonávají tuto funkci a činnost pro stát, a pokud stát tyto nešvary trpí, je to bordel státu. Majitelé STK vydělávají nemalé peníze, které dávají bůhvíkam, místo toho aby investovali do zařízení které zdokumentuje a zmonitoruje on-line každé auto na lince. Brání se nákladům v řádech desítek tisíc, které se jim brzy vrátí, respektive které si již dávno vydělali právě proto, že jim stát udělil povolení provozovat STK:
    Kdo chce provozovat STK pro stát, musí respektovat požadavky státu. Bohužel náš stát je nefunkční a proto je to přesně naopak, stát respekluje požadaky soukromých subjektů.

    4.) Souhlasím s tím aby měl policista v zákonem stanovených případech možnsot na místě odebrat ORV, klidně celé auto. Pokud to bude v zákoně JASNĚ a srozumitelně formulováno, tak aby nemusel policista půl hodiny přemýšlet nad materiálním aspektem přestupku, bude to super. Zákon není ústava, která stanovuje obecný rámec, zákon musí být jasný, srozumitelný a jednozančně vykládatelný. Pak může policista fingovat. Pokud bude autorem zákonu nějaký renomovaný absolvent plzeňských práv, který do paragrafů zákona v přílepku propašuje rafinované formulace ( návrh rafinovaných formulací mu připraví odborníci z firmy Trachta a partners, specializující se na zastupovaní bohatých klientů jezdídích záměrně na sjetých gumách), bude zákon k ničemu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist