rakovan-bmw-jako-zadokolka-s-benzinem-to-uz-skoro-nikdo-nechce.jpg

Rakovan: BMW jako zadokolka s benzínem? To už (skoro) nikdo nechce.

BMW M3

Byly časy, kdy v Mnichově „chrlili“ sedany a kupé s pohonem zadní nápravy a atmosférickým řadovým šestiválcem. Dnes je to jinak. A stížnosti nejsou na místě.

Diskuze

49 komentářů

    Pravda je, že dneska auta kupují masy, které je považují pouze za nástroj k přesunu z bodu A do bodu B. A co je zajímá je cena tohoto přesunu a popřípadě pohodlí. Ono je sice úžasné mít skvělé auto, ale dneska si ho skoro nemáte kde vychutnat. Těch pár procent nadšenců, kteří si doopravdy koupí auto pro zábavu automobilkám většinou velké zisky nevynese …

    MartinK

    Podepisuju a naprosto souhlasím. Nadává se na kde co a to většinou na věci, s kterými onen nadávající nemá zkušenosti. A nadává se na \“všeobecně\“ přijímané pravdy, háže se do jednoho pytle a tím vznikají další a další \“pravdy\“.

    Bo

    Ten pán má pravdu. Je to tak.

    tak to souvisí se spousty věcma. V dnešní době hodně frčí bulvár, tam denně máte obrovské titulky typu \“pirát silnic\“, podnikatel v BMW zabíjel, cena benzínu nebezpečně roste, kdy se to zastaví? černé audi s protekční značkou kondomového magnáta unikalo policii…dnes bych majitelé nových aut rozdělil do třech majoritních skupin. Ta první jde a koupí si škodovku, protože je to české a spolehlivé auto a nikdo z jeho předchůdců pomalu nejezdil ničím jiným (je mu jedno co to má za systémy, jestli to má vzadu torzku nebo ne, hlavní je kufr a že to málo žere). Tito lidé mají auto na celý život obvykle. Druhá skupina lidí je dost podobná první, ale chtějí nové auto za co nejnižší cenu. Sahají teda po francouzských, rumunských a po některých italských značkách po nejlevnějších modelech. Ta třetí skupina jsou lidé kteří si koupí auto pro prestiž. Je to čerstvý podnikatel, který si chce zvednout společenský kredit a image tím, že si koupí obvykle luxusnější auto povrchně premiovějších značek…BMW, AUDI, Jaguar, Infiniti, Mercedes. Tento majitel zvolí nejluxusnější vzhled, ale zase to rád oželí na motorizaci. Takový člověk je schopen přijet na benzínku v luxusním autě a když se ho zeptáte co má pod kapotou tak vám řekne že tam leje to z té černé pistole. Takže nejen že má diesel, ale ani neví jaký. majoritní kupní síla, jsou lidé, kteří ani nevědí co vlastně chtějí, nevědí co jim vše automobilka může nabídnout, žijou z reklam a nějakého toho podvědomí které k nim prosakuje z ostatních. Člověk, který chce sportovní zážitek nesáhne po těžkopádném leč výkoném autě. Některé automobilky si to začali uvědomovat a začali dělat poměrně cenově přijatelné jednoduché sportovní vozy s klasickou koncepcí. GT86 je toho krásný důkaz. Proč chtít obtloustlou novou M3, když vlastně zabíjí svou identitu tím čím se stala. Majetný jsem a kdyby mi to u manželky prošlo mohl bych si ji koupit, zkusil jsem si i předváděcí jízdu…bohužel nechytlo mě to. Dnes všechna sportovní auta se přizpůsobují průměrnému řidiči, není tam taková odezva, komunikace, systémy se starají o případné problémy..to auto neřídíte, ale vezete se. Většina chce raději bezpečí tak otupme sportovní auta

    M!

    to je pěkné pravdivé píchnutí do vosího hnízda! Naprosto souhlasím, obzvlášť s komentářem na kolegy novináře 😀

    ivo

    dodnes pamatuju jak jsem stál v bazáči a bylo mi 25, měl jsem 250 v kapse a o dost starší kámoš mi hučel do hlavy vem tu 406ku nebo tady pasáta, jede to dobře ho… to žere ale já se zakoukal do bmw e34 95rok s osmiválcem, tehdy 6 let starý….a on mi nadával.dodnes jsem si vděčnej 🙂 prožil jsem s ním parádních 5 let, plnejch supr ježdění bez poruchy, který opravdu bavilo, já se těšil na každou jízdu do práce.auto sedělo jak motokára, bylo pohodlný a žralo docela málo (9-14) a jelo jak píchlá svině. kámoš mezitím měnil pažouty a renolty protože se sypaly. když tacho ukázalo 370tkm prodával jsem… dnes když jedu, netěším se, už je mi to nějak jedno (mám superb II) a i když je dobrej občas vzpomínám jak to bylo jiný.musím říct že přemejšlím že sup půjde a já půjdu do bazáče pro starou e39 nebo pro M3 e46 a antiradar, abych měl něco proti těm kreténům co upalujou mladý kluky na D1. bába mi nadává ale ona se srovná. časy kdy bmw bylo něco víc nějak zmizely. zkusl jsem E60 a svezl se i F10 ale není to ono. jede to dobře ale něco tomu nějak chybí.je to divná doba.

    bender

    1. To ze niekto vyraba auta, este neznamena ze vie co robi. PSA alebo Opel tiez vyrabaju auta, a asi dobre nevedia co robia, lebo maju velke problemy.

    2. To ze BMW dnes dobre predavava auta este neznamena ze ich bude dobre predavat aj zajtra alebo o 5 rokov. V dnesnej dobe auta stracaju osobitost, stavaju sa komoditou (komodita su vyrobky ktore sa navzajom lisia iba cenou) a BMW sa s radostou vrha do tohto prudu. Co je cesta do pekla (z obchodneho pohladu). BMW vzdy stavalo imidz svojej znacky na zazitku z jazdy v spojeni s luxusom a kvalitou. Ak sa toho vzda, co ich bude odlisovat od Audi a Mercedesu? A dychat na paty im zrazu bude aj napr. VW alebo Volvo. Cize velka chyba podla mna.

    3. Trochu mimo temy – vzdy ma pobavi ze clovek co da 60 000 eur za auto si kupi diesel aby usetril 800 eur rocne na palive 😉

    mára

    Pane, vy mi mluvíte z duše. Jsem rád, že se tu v diskusích projevil konečně někdo, kdo neříká, že nejlepší auta jsou francouzský a že škodovky jsou sračky. Ale konečně někdo, kdo si poctivý auto koupil a může porovnávat.

    M!

    Je vidět že jste si nikdy auto za 60t EUR nekupoval. Až budete kupovat tak pochopíte. Nejde jen o úsporu na palivu, ale i o dojezd. Měl jsem 4 auta benzín, ale poslední jsem si pořídil 3l diesel a jsem nadšen. Na nádrž ujedu 700km. Až si budu kupoval další, koupím zase diesel. Manželka má 3l benzín a ujet na nádrž 500km dá docela práci. Plus prodejnost auta na konci je také radikálně jiná.
    Nové auto 3l benzín je +-stejně drahé jako 3l diesel. Tak proč benzín?

    Drtikol

    Nesouhlasím a pokusím se co nejstručněji vysvětlit proč. Kdyby automobilky nevyráběly \“okrajové\“ modely, které si nekupuje masa lidí, ale jen pár nadšenců, byly by všechny víceméně stejné. To, že automobilka staví sporťák, který se už za svého života stane legendou, nebo dokonce supersport, znamená, že se dostane do podvědomí lidí. Lidí, kteří sice reálně potřebují kombíka fnaftě, ale mají své sny. A když se BMW chlubí dieselhybridní i3, zatímco Mercedes má pořád ještě C63 AMG, E63 AMG, SLS AMG, spoustu dalších osmiválců, sem tam i dvanáctiválec a nakonec vyrobí G63 AMG 6×6 pro pár šejků, tak mám o sto procent větší chuť si koupit dieselový kombi od nich, než od BMW. A záleží na tom, že na něj nemám, stejně jako chudí čeští novináři? Nezáleží, protože takhle určitě nepřemýšlím sám.

    Kuban

    tohle bych od Filipa Rakovana nečekal, poklona 🙂 podobně to vnímám i já.

    PG

    A není to třeba taky tak, že evropská automobilka musí splnit mnohdy nesmyslná nařízení eurosvazové komise ohledně produkce CO2, výbavy … Vždyť mnoho vozů, po kterých nejeden Evropan slintá se vyrábějí pouze pro neevropský trh.
    Existují i malé vozy jinak solidních automobilek, které se vyrábějí v mizivých počtech, přižemž slouží pro statistiku a vyvažují tak \“normální\“ auta.
    Argument \“vyrábějí to, protože to lidé kupují\“ platí jen pro zdravě konkurenční prostředí s minimem regulací. To ale v Evropě automobilový průmysl rozhodně není.

    kolo

    Ze pekne pozdravujem.
    Majitel E60 530i (ex E32 735iA)

    Hrosan

    No a co – mám benzín a na nádrž najedu 950 km (Seat Leon, 1.2 TSI, 77 kW). S druhým autem najedu na nádrž taky 700 km (Renault Espace, 2.0). Prodejnost mne nezajímá.

    bender

    1. Ja mam dvojlitrovy atmosfericky benzin a tiez mam dojazd 700km, pokial viem diesle maju vacsinou nad 1000km. A mozno sa budete divit, ale dokazem pochopit ze pre niekoho je dojazd dolezity. Preto som vyslovene pisal o ludoch co najazdia rocne do 30t km (prevazne po meste) a tesia ze usetria na palive. Ano, poznam takych.

    2. A preco benzin? Diesel je lepsi presne v dvoch parametroch – spotreba a tocivy moment. Takze ak sa nejedna o dodavku, offroad alebo auto tahajuce karavan krizom cez celu Europu, preco diesel?

    3. Nesnazil som sa zacat debatu benzin vs. diesel, ale ci BMW robi dobre ked sa vzdava casti svojej identity.

    bender

    1. Ja mam dvojlitrovy atmosfericky benzin a tiez mam dojazd 700km, pokial viem diesle maju vacsinou nad 1000km. A mozno sa budete divit, ale dokazem pochopit ze pre niekoho je dojazd dolezity. Preto som vyslovene pisal o ludoch co najazdia rocne do 30t km (prevazne po meste) a tesia ze usetria na palive. Ano, poznam takych.

    2. A preco benzin? Diesel je lepsi presne v dvoch parametroch – spotreba a tocivy moment. Takze ak sa nejedna o dodavku, offroad alebo auto tahajuce karavan krizom cez celu Europu, preco diesel?

    3. Nesnazil som sa zacat debatu benzin vs. diesel, ale ci BMW robi dobre ked sa vzdava casti svojej identity.

    beranek

    Tak já teda jezdím po městě s třílitrovým dieselem a třílitrovým benzínem a rozdíl ve spotřebě je 5 litrů, takže ano, dieselem na palivu dost ušetřím.

    Marty

    Jsem rád, že je tu ještě pár takových jako vy! Já ve 27 koupil sedum let starou e39 530i. Nadávala mi celá rodina do magorů a nevděčníků. Mám to auto šest let a věnuju mu naprosto standardní péči výměny oleje a občasného vyluxování. Kromě vadného termostatu s tím autem dodnes nic nebylo a já ho za nic z modernější produkce nevyměnim, dokud bude schopné nastartovat. V práci můžu řídit e60 i F10 a nechtěl bych je ani zadarmo. Nejvíc ze všeho mě vždycky mrzí, že o takových autech vždycky vědí nejvíc lidé, kteří v nich nikdy neseděli a co je snad nejvíc nepochopitelné, že všichni to auto odsoudí jako žravou benzínovou zadokolku, která se v zimně ani nevyškrábe na kopec, ale ve finále vám jí pak závidí a když se odvážíte říct, že ten žravej třílitr jezdí dlouhodobě za 9 litrů, jste prohlášen za lháře. Je to divná doba.

    Hrosan

    No a co – mám benzín a na nádrž najedu 950 km (Seat Leon, 1.2 TSI, 77 kW). S druhým autem najedu na nádrž taky 700 km (Renault Espace, 2.0). Prodejnost mne nezajímá.

    milan

    Pokud se mi podari nejak \“osidit\“ letni dovolenou poridim si jeste na podzim E90 330i a to az doslouzi tak se znackou BMW zrejme nadobro skoncim. Aktualne nemaji nic po cem bych touzil a co by unesl muj rodinny rozpocet.

    Marty

    To mi povězte jak jezdíte? Já s 530i jezdím po Praze za 10 – 11 litrů. Nejsem si vědom, že by to 530d zvládala za 5 – 6 :o)

    Marty

    Neošizujte dovolenou, kupte si 540i e39 s manuálem a nezatížíte rodinný rozpočet takovým výdajem a ještě Vás bude bavit řídit. Tu o dva litry větší spotřebu bych mu za to pohodlí a celkovou větší universálnost rád odpustil.

    Marty

    Už jsem tu reagoval na tři témata, ale k článku pana Rakovana jsem vlastně ještě nic nenapsal. On má naprostou pravdu. Pár jedinců, kteří rádi řídili a řídí starší poctivé vozy, automobilky nezachrání :o( Cena paliva je dnes strašná a rozdíl v pořizovacích cenách benzínů a dieslů už není takový. Dělám v leasingovce a faktem je, že 99% objednaných vozů ve vyšší střední třídě je diesel 4×4 kombi automat. Lidé, kteří si dnes mohou dovolit takový vůz bývají už krapet \“starší\“ a rozhodně jim nebude scházet driftování v každé zatáčce a určitě upřednostní dojezd 1000km na nádrž proti perfektnímu zvuku poctivé R6 nebo V8. Divil by se jim někdo? Já sem do BMW nadšenec. Ale to jen proto, že ročně moc nenajedu a 3.0i R6 mě nesežere. Jak sem psal výš – žádné BMW od roku 2004 mne netáhne a proto si moc rád nechám, co mám. Přiznám se, že nemám vlastně ani nejmenší tušení, jaké auto by svým poměrem kvalita/výkon/spotřeba/pohodlí a zábava za volantem dnes nahradilo starou e39. Budu rád, když mě lidi nebudou soudit za to, že jezdim třináctiletým vozem a jsem na něj hrdý a já je nebudu soudit za to, že si raději koupí 3.0xdAT.

    Petrolhead je člověk, který vnímá svět skrz perspektivu svého vidění automobilů. Toto vidění, jak ostatně sám trefně popisujete na začátku článku, je většinou zaměřeno na fascinaci vlastním originálním názorem.
    Jinak ten článek je trefnej. Ukazuje to, jak moc je prima, když člověk píše o věcech, o kterých něco ví a má co říct. A je to taky hezký kontrast k tomu poslednímu pokusu, kdy se pan Rakovan pokoušel originálně vymezit vůči práci policie. Pište o autech, petrolheadech, automobilkách, spalinách, hybridech …. to Vám jde dobře.

    Michal Pavlica

    A co tím chtěl pan Rakovan vlastně říci? Že se automobilky snaží vyrábět auta, která chtějí masy, aby měly zisky? Ano to je pochopitelné. Ikdyž dnes lidé vlastně ani neví, co chtějí, ale kupují právě to, co jim automobilky diktují a média vychvalují.
    Kdysi jsem znal skoro všechna auta na trhu. Dnes se v tom nedá orientovat, jelikož jsou všechny nevýrazné.
    Ovšem, to, že staré, i neMkové BMW byly při nejmenším sportovnější se snad popřít nedá. A přesně tohle mají nadšenci na mysli. Toť vše. Taková auta se dnes (u BMW) prostě už nedělají. Čistá fakta…

    Sefin

    Nová BMW nudná? Lidi máte oči? Design? Nádhera! Materiály, lepší než předchozí generace! Spolehlivost atd jsem přesvědčen, že bude zase lepší. Proč lidé kupují naftu v BMW? zřejmě protože má asi nejlepší naftové motory na trhu?

    koukněte se na cenu benzínu.. i ten kdo najezdí do 30 tis ročně úsporu pocítí a to bez debat + nafta je opravdu snadněji prodejná. Kdo chce čisté auto pro zábavu pak má odpověď Toyota se svojí GT. Přecejen koupit auto na zábavu za 2m nebo 800 tis je podle mého názoru dost zásadní rozdíl… Jinak článek byl moc hezky napsaný.

    M!

    Tak to bych chtěl vidět. Po městě jezdím se svým 3.0TDI za cca 11-12 nafty. S manželky 3.2 benzín po městě za cca 15-16. S 530i za 10 po městě? Sotva. Kolega měl 530ix automat a jeho dlouhodobá průměrná spotřeba byla 14l. Takže pochybuji že město dával pod 14…

    beranek

    Mám 130i a když se krotím, tak jezdím za 14. Když ne, tak za 17. A k tomu 330xd. Když se krotím, tak jezdím za 8. Když ne, tak za 10. Jistě by se s tím benzínem dalo jezdit po městě za 10-11, ale kvůli takovému stylu jízdu jsem si nekupoval třílitrový benzín. 🙂

    Kebek

    Naši novináři nejsou tak bohatí jako ti zahraniční
    Vzpomínám si na několik anglických testů kde autor napsal: auto se mi líbí a tak jsem rovnou koupil např. Porsche Boxter S, Jaguar s V8 nebo Ferrari

    korýš

    a já jezdím ve 20ti letém mercedesu s motorem 3.2l s automatickou převodovkou, právě protože to auto má DUŠI ! Měl jsem i Cdi r.v.2002, vw alr 110kw rok 05, ale vrátil jsem se zpět a neměnil bych.
    PS:taky jsem za cvoka, machruju se starym autem atd… ale kecy hňupů neberu vážně

    Vojtak

    Konečně vám to v redakci došlo,konečně si alespoň jeden z vás vyndal hlavu z pr…. Mám na to přesně stejnej názor jako pan Rakovan. Několikrát jsem v tom samém duchu reagoval na diskuze o BMW nebo na nějaké jejich testy např. na test BMW X5 M50d kde jsme se dozvěděli max. to že to nikdo nepotřebuje, že si to kupujou jen lidi co mají malý pindíky a že je strašnej hřích nalepit na suv magické písmenko M které přece patří jen na hustěřidičskouemtrojku pana Žáka:)) navrhoval bych aby všechny testy BMW dělal už jen P.Rakovan protože od koubka a Žáka se asi objektivnosti moc nedočkáme protože. jejich neustálé onanování nad M3 a totálně hnusnou Toyotou GT86 se směšnejma 200k musí už opravdu nudit každého kdo čte autoweb. No a aby toho nebylo málo tak nakonec je podle nich nejlepší auto na světě krabice Range Rover za 3 mega, to už je fakt na mě moc, mimochodem znam par lidí co vlastní nebo vlastnili Range Rover a všichni byli v servisu víc než na silnici, takhle si teda nejlepší auto na světě nepředstavuju. Každopádně děkuju P. Rakovanovi za článek který má hlavu a patu, už jsem si totiž myslel že takovej názor mám jen já, přeju hodně zdaru.

    Vojtak

    Koukám že jsem to stou chválou p.Rakovana trochu přehnal. Nedalo mi to a znovu jsem si vyhledal test BMW X5 M50d který mě totálně vytočil a ejhle, on ho testoval právě p.Rakovan, takže beru zpět to aby všechny bmw testoval Rakovan. Ale co ono je to vlastně jedno kdo tady co testuje stejně se pokaždé dozvíme jen že \“dízl \“ je špatný áááno, suv je špatný áááno, bmw dízl je špatný áááno, bmw suv je špatný áááno, turbo je špatný áááááno, všichni by jste si totiž měli koupit TOJOTUU GéTé vosumdesátšest protože nejlepčí auto je range rover:) přeberte si to každý jak chcete, nicméně s tímto článkem souhlasím ale bohužel si myslím že si pan autor trochu kaká do úst.

    Petr

    Je tedy pravdou, ze kolikrat by me zajimalo co stoji v garazi tem novinarum, co bez mrknuti oka vynaseji ortely nad auty….kolikrat kdyz ctu kritiku na to ci o ono v ramci testovaneho auta (ceho si jeho bezny uzivatel snad ani nevsimne), tak si rikam, ze pan zurnal asi jezdi necim dokonalym….nebo v mhd?

    Marty

    No vidíte a já vůl si koupil třílitr a jezdim s nim za 10-11, protože ssebou převážně vozím ženu a dvě malé děti a výkon beru jako prvek aktivní bezpečnosti. Nepotřebuju si dokazovat na každém semaforu, že umim předjet 1,9TDI a už vůbec nepotřebuju, aby mi děti vzadu zvraceli v každý zatáčce. Třílitr sem si koupil proto, že bezpečně dokáže předjíždět, je kultivovanej a žere to samý, co dvoulitr. Každý máme jiné preference. To ovšem neznamená, že když jedu sám po oblíbené okresce, že si nedopřeju hezké svezení. Abych měl ve městě spotřebu 17 litrů si vůbec nedovedu představit ten styl jízdy. Jet jako totální prase a být z jednoho konce Prahy na druhém o sedum minut dřív :o) Tak tyhle choutky už mě přešly hodně dávno.

    Marty

    Tak o tomhle přesně to neni. Novinář je zaměstnání jako každé jiné a dělá ho také jen člověk a ne robot. A ten člověk už seděl v tisícovce aut a pozná po deseti minutách řízení, co mu na kterém autě vadí a co naopak líbí. Také je to člověk, který má své favority a nedá na ně dopustit a může si dovolit vyjádřit méně objektivní názor. Nikdo z novinářů přece nechce, aby jeho názor byl brán jako desatero přikázání. A v neposlední řadě je automobilový novinář také člověk, vydělávající poctivou a ne zrovna miliony placenou prací a tak nákup jeho soukromého vozu ovlivňují faktory jako třeba finance, děti, manželka, zájmy…. Tak mi vysvětlete, proč by si takový novinář měl koupit 911GT3RS, přestože ho označí za to nejlepší, ale doma v garáži je mu naprosto k ho.nu a v klidu mu stačí Octavia nebo Hyunadi i40. Naprosto nechápu, proč tu nadáváte na novináře, kteří vychvalují do nebes starou herku M3e46. Seděli jste v tom někdo? Běžte si s tim jezdit pár tisíc km a pak si běžte sednout do X5 50d, protože Vám někdo z marketingu tvrdí, že to je sportovní. Akorát se mu vysmějete! Vim to, protože sem obě auta řídil a třeba Daliborovi tu jeho herku upřímně závidim a to, že jí protěžuje, kde může, se vůbec nedivim.

    Tom

    Musím na tomto místě poděkovat, že se panu Rakovanovi jeho článek opět povedl. Hlavním jeho záměrem totiž bylo pouze rozvinout vášnivou diskuzi k článku, jehož téma dle mého názoru se tu a na jiných fórem opakuje již 1000x, nic víc.
    Ostatně slovo petrolhead do české mluvnice zatáhl právě pan Rakovan a jeho kamarádi z časopisu Speed, Topgear atd. Takže by vlastně měl přesně vědět, co je to za pojem.
    A proč si lidé tolik kupují diesely ? Jedním z důvodů je právě pan Rakovan a jemu podobní novináři, kteří nám až na výjímky vychválí ve svých článcích tato auta a naopak benzinová auta zatratí z důvodů jejich vysoké spotřeby. Většina kupujících se však v autech moc nevyzná a dá na to, co jim odborná veřejnost i poradí. Kdyby v motoristických časopisech i webech dělali jejich redaktoři větší osvětu zábavným autům s benzínovými motory (a to nejem M3 a GT86), nemuseli bychom plakat nyní na tím, že dříve bývala auta lepší. Prostě automobilky vyrábí to, co po nich zákazníci chtějí. Až budeme všichni chtít dieselové jednoválce ve velkém SUV, protože to má menší spotřebu, budou je vyrábět.

    Kyle

    Je to skutečně tak.

    A bude hůř.

    Jak pravil můj známý, redaktor jednoho automobilového časopisu : \“ Jedno je bohužel jisté : další vývoj automobilového průmyslu půjde nejprve cestou downsizingu, hybridizace a nakonec úplného odklonu od spalování ropných produktů .\“

    Takže já oprašuju svůj AWD dvoulitr, šetřím na elektromobil, a garáž připravuju na uskladnění svého miláčka stejně, jako můj praděda sedlák ustájil svoje koně, na kterých si pak chodil svátečně zajezdit poté, co přesedlal na traktor.

    Marty

    Já měl první auto 160ti konovou V6 s automatem, druhý 203konovu V6 s automatem, třetí 5,7 V8 s 350 HP a tedka mam 400 HP benzín. Nikdy v životě bych to za žádný diesel nevyměnil.

    Marty

    Jo to už sme sylšeli. Nová nafta je super, zvukem se nepozná že je to nafták, jezdí to za málo, výkon to má jako atmosférická V8 před 8 lety, prostě super.

    Akorát že rozdíl mezi 4 roky starou anftovou A8 a benzínem V8 nepozná akorát ten kdo ej chlchej, výkon je tam díky 2 turbům, je to háklivý na kvalitu anfty a po 150 tis jsou v tahu turba, dpf, dvouhomták, vstřiky, čerpadlo atd.

    Děkuju – nechci.
    Starápoctivá V8 atmoséra nebo kompresor je pořád to nejlepší co je k mání.

    No já městem moc nejezdím, jen když někam projíždím aklidnou jízdou bez blbnutím umím jet za 12-13 s V8. Takže s V6 jde pohodě dneska jezdit za 10 na sto. S některýma i za 8-9.

    Mluvím samozřejmě o benzínu.

    Marty

    na SUV nic špatného není, ale sportovní SUV je tak trochu směšné.

    nafta patří do kamen a turbodo fénu.
    Hlavně u řady naftáků je ta turbodíra celekm úsměvná, vzpomínám na Volvo S80 D5. Tam byla ukázková.

    To se vám s tamosférou benzínm nebo kompresorem nikdy nestane.

    Krom Toyoty GT a Rangoveru je řada dalších zajímavých aut s V6 či V8 benzín Cadillacem počínaje a Toyotou konče. Ale chce o tom něco vědět a nemít to auto jako převozní prostředk pro vlastní prde** z A do B popř. jako nástroj ke chlubení, kdy borec koupí nový Audi proto aby měl Audi, ale potřeže na víc nemá nebo už do toho nechce dát, koupí si základní model.
    co je pod kapotou už přece nikdo nepozná.

    ..

    Smutné není ani tak to, že BMW vyrábí dieselové čtyřkolky, ale to, že hodilo za hlavu veškerý náskok, který mělo vůči konkurenci, vše v čem bylo dobré a snaží se prodávat naleštěný prdy s modrou vrtulkou. Věřím, že nějakou dobu jim to bude vycházet, ale třeba Peugeot to taky udělal-505, 405 i 406 – to byly ještě mimořádně robustní a odolný auta a pak už to šlo do prdele, ze který se dneska těžko hrabou. Aby BMW v horizontu pár let nedopadlo podobně, i když třeba méně katastrofálně. E46 byla v době uvedení na trh především jízdníma vlastostma naprosto mimo dosah konkurence a dodnes je vynikající-tak proč v tom nepokračovali? Proč dneska čtu v testu BMW 335i F30 něco o měkkém uložení náprav, nejistých tlumičích a řízení postrádajícím zpětnou vazbu? viz tady: http://www.auto.cz/test-bmw-335i-sport-line-neni-f30-jako-e30-65949

    donn

    Nechápu lidi, co si libují ve starých plečkách.
    Asi mají velmi chudý život, když je baví mačkat spojku, kvedlat řadičkou a stát furt na plynu.
    Miluji svou ženu, syna vedu ke sportům a žijeme život tak, aby nám neutekl mezi prsty.
    Máme Xdrive jen proto, aby se s tím dalo jezdit na tempomat i v zimě na hory atp, oceníme webasto atd. Fascinaci starými krámy nechápu.

    Ivan

    800€ je totiž dost pěněz a proč je prohnat vejfukem když je může otočit a udělat z nich třeba 1.000€. To je myslím o přístupu k hodnotám a osobních preferencích.

    Martin

    Váš komentář úplně nechápu. Má z něj plynout to, že s automatem člověku život neuteče mezi prsty a s manuálem ano? Jakou výhodu má automat (kromě pohodlí) proti manuálu? Dostane vás do cíle dřív? Na dálnici nemusím stát na plynu a kvedlat s řadičkou ani u manuálu (ano i tam už tempomaty dorazily). A když už mám trávit čas v autě, tak se při tom radši i trochu pobavím (k čemuž patří i to mačkání spojky atd.). Automaty mají jistě své opodstatnění, ale to manuály taky.

    Marty

    Nechápu lidi, co si libují v nových plečkách.
    Asi mají velmi bohatý život, protože v autě už chtějí jen tři hodiny cestou na hory sedět a nechat se tam dopravit pomocí GPS, automatu, side assistu, line assitu, asistentu brždění a adaptivnímu tempomatu, zatímco oni budou během jízdy milovat svou manželku a vést děti ke sportu a ve volném čase sledovat v autě TV. To my, ostatní ubožáci, musíme, představte si, auto i řídit! Jaká to spodina, která se na ty hory bez xDrive vlastně ani nedostane :o)))
    Je mi Vás líto pane :o)

    bimmer

    ja ho chapu tatíka,taky bych mozna myslel zit jak on,ale jako svobodnej bezdetnej jezdec si rad uzivam svyho stylu s manualem a zadokolkou i na snehu chce to holt trochu cviku ale je to zabava a stiham pri tom i byt zamilovanej do vsech svych milenek ehm tri mi staci poustet si muziku jakou ja chci ale tak abych slysel motor a slapat na spojku mi nikdy ani nejmin nevadilo mam rad pocit ze mam levou nohu k nečemu a radit mi jako chlapovi pripada tak prirozeny jako si pekne zapíchat je mi 46 az budu starej a hodnouckej tak si mozna taky poridim bezpecnejsi pohodovejsi uspornejsi káru bez koulí ale zatim me vzrušení i za volantem baví,hehehehehe

    ti co maj na novy bawo maj vetsinou lepsi postaveni ve spolecnosti a tim padem vetsina z nich volí modernejsi bezpecnejsi xd,proč víc riskovat v zadokolce,mam dobrej job,funkci,barak,rodinu,chapu,ale napsat že už nikdo zadokolky v benz.nechce je husta kokotina,spousta normalne makajicich kluku,mladych mužu i chlapu nad 40 by si radi zadohrab koupili ojety po movitejsich ale diky euroekokomunistum bude v bazarech hovno,ai spousta prachatejch chlapu co maj koule by si zadokol.koupili treba jako druhy auto pro zabavu,a zrovna prave bmw ktery bylo vzdy pekne muzny auto aspon mezi evropskejma,tak tu nemel sračky ty kancelařskej chcípáku.

    zatoho chcípaka se samozř.omlouvam sem byl po pivečku a ještě nasranej,ale zadokolky prostě by ne meli zkončit,vždyt vznikaj novy cupatka a i zadokolky i automobilek co je moc nedelaj nebo nedelali,zabava musi bejt i kdyby na chleba nebylo a fotra za koule věšeli jinak autoweb je moc fajn

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist