Radosti a starosti týdne: Výběr ze Ženevy

Autosalon je už naštěstí za námi, tedy alespoň z pracovního hlediska. Byla to fuška, tak se konečně podívejme na to, co nás zaujalo. Glosuje Hugo Kottás.

Velká radost: McLaren P1
Tohle auto se mi skutečně líbí z trojlístku hypersportů nejvíc. Je to jen věc názoru, ale Ferrari F150 LaFerrari působí moc komiksově a navíc se hloupě jmenuje, přesto věřím, že z této trojice bude asi nejvíce emotivním autem. Lamborghini Veneno je zase takové těžkopádné a bohužel jich ani moc nevznikne.

Zato atletičnost a plastická forma zadních partií McLarenu P1 mne dostává do kolen. I když pravda, zepředu se tváří až moc přátelsky nato, že dokáže roznést na kopytech téměř cokoliv. Možná je to tím ekologicky přátelským hybridním pohonem, ačkoliv o ekologii tady rozhodně nejde. Tato aplikace hybridního systému mi přijde smysluplná.

Radost: Peugeot HYbrid Air
Nebudu zastírat, že jsem trochu starosvětský, ale moderním technologiím fandím, pokud mají smysl. Zvláště mě přitahují skutečně primitivní a účinná řešení, protože v jednoduchosti je skutečně síla. Proto jsem velmi zvědavý, jak se Peugeot popasuje s hybridním pohonem, který místo baterií a elektromotoru zajišťuje kompresor a stlačený vzduch. Jen si to představte, jak romantickým místem by se staly dálnice, kdyby po nich jezdila auta se zvukem parní lokomotivy…Nezájem: Rolls-Royce Wraith
Další adept na zařazení mezi zprofanované módní doplňky ulice Pařížská, jakými jsou Bentley Continental GT a kabelka Louis Vuitton s čivovou. To značce Rolls-Royce prostě nesluší! Ale nakonec mi to je celkem buřt…Starost: Porsche 911 GT3
Dalibor se v původním článku vyjádřil, že kritizovat tohle auto by bylo bláznovství. Já se toho bláznovství mile rád dopustím. Pohádky o tom, jak bude auto s dvouspojkovou převodovkou PDK rychlejší a efektivnější jsou trochu mimo mísu. Porsche 911 GT3 nutilo k efektivitě vždy ten nejdůležitější článek auta – mezi sedačkou a volantem.

Považuji to za krok zpět, zvláště v tak širokém portfoliu „devětsetjedenáctek“, kterými se Porsche může chlubit, a ještě bude moct, třeba až přijde maniakální GT2. Navíc při skutečnosti, že se na poličce v továrně válí nový sedmistupňový manuál je to opravdu škoda. Třeba je už GT3 zbytečně rychlá a řidiče jen samotné udržení na silnici zaměstnává natolik, že nezbývá čas na obsluhu řadicí páky…

Velká starost: stánek BMW
Darmo mluvit… Slíbili představení nové generace BMW M3, které však nedorazilo. Jestli má ženevský stánek mnichovských odrážet budoucnost směřování značky, obávám se, co bude dál. Za omluvu beru pouze nutnost dalšího vývoje „emtrojky“, aby mohl být nový supersedan ještě lepší. Přesto se neubráním dojmu, že u BMW bylo trochu smutno.

9.3.2013 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist