Radosti a starosti týdne: Ring volný!

V lesích kolem pohoří Eifel se opět rozezní jekot motorů. Severní smyčka zanedlouho přivítá první okruhové nadšence.

Máme tu opět konec týdne, což nám dává příležitost se ohlédnout a zaglosovat, jaká událost nás potěšila, jaká zase zklamala, a co nám bylo úplně, ale úplně fuk…

Velká radost: Nordschleife za měsíc otevírá
Nürburgring Nordschleife za měsíc opět otevírá svoje brány. A to je dobrá zpráva, jelikož v současné situaci si nemůžeme být jistí, kdy legendární okruh zkrachuje. Naštěstí nejde o nic výjimečného – v Zeleném pekle zrovna v těchto dnech sněží, což samo sebou okruhovému ježdění moc nepřeje. Za měsíc už ale bude počasí trochu moudřejší a okruhová sezóna se opět začne pomalu rozjíždět.

Tak mě napadá, že mi jedna dívčina kdysi slíbila, že se se mnou vyspí, až bude v pekle mrznout…

Radost: Bude stát palivo zase 25 korun?
Abychom měli z otevření Severní smyčky ještě větší radost, mohl by radikálně zlevnit benzín. Nafta nás nezajímá, ta na Ring nepatří, nebo snad ano? Jelikož jde ale jen o prognózy analytiků, raději se moc netěším. Ale stejně, to by se to krásně pálilo!Nezájem: Supersport od BMW prý bude
Hmm, kolikrát to tu už bylo… Tentokrát by měl duchovní nástupce BMW M1 mít dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, což už se jeví více splnitelně, než vývoj nějakého tříválcového hybridu. Také označení BMW M8 zní realističtěji. Ale pořád mě tato zpráva nechává chladným, dokud neuvidím důkaz na vlastní oči…​Starost: Bentley skutečně vyrobí opulentní SUV
Tak je to zřejmě definitivní. Opulentní SUV Bentley Falcon inspirované konceptem EXP 9 se stane realitou. Jestli dokáže masová výroba zajistit stabilitu výrobce aristokratických korábů, dokáži tento krok pochopit. Pokud by se Falcon přiblížil kvalitám Range Roveru (které má šanci i překonat), možná bych ho měl i rád. Však si všichni zvykneme, stejně jako v případě Porsche Cayenne

Velká starost: Omezí novela automobilovou kriminalitu?
Neomezí! Tak, jako všechna snaha státní správy něco „omezovat“, i tato přijde vniveč. Jediné, co omezí, jsou životy řidičů, resp. majitelů. Přetáčení tachometrů je věcí každého majitele, jelikož si mohou se svým majetkem nakládat po svém. Následný prodej a zatajení této skutečnosti už problém je, jenže tuto problematiku zákon již řeší.

Malý detail – pravidelné zapisování stavu tachometru při technické kontrole prý pomůže. Jak se to ale bude řešit u starých aut, která mají jenom pěticiferná počítadla? Sto tisíc za dva roky při troše snahy nakroutíte… Ve výsledku tak novela přinese akorát větší byrokracii, které se už nikdy nezbavíme. Kromě toho mi však neustálá snaha mluvit lidem do života bytostně vadí!

9.2.2013 8:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist