Radosti a starosti týdne: Nastolení harmonie?

Jedni ruší staré dobré motory a nahrazují je menšími, aby se ti druzí naopak drželi tradice a udělali ještě větší motor. Harmonie musí být.

Velká radost: BMW M zatím ještě manuál i pohon zadních kol
Nejlepší zprávou týden je prohlášení, že BMW u svých aut vyladěných divizí M zachová tradiční koncepci a manuální převodovku. Alespoň prozatím. Čtyřkolka je totiž stále nepotřebná a pokud bude po manuálu poptávka, zůstane v budoucnu také. Vedle všech těch nesmyslů na styl BMW X5 xDrive M50d nebo BMW Z2 to působí jako uklidňující lék.

Radost: Rolls-Royce V16 je na cestě
To Rolls-Royce je na tom s tradicí trochu jinak. Než aby potenciálně ohrožoval svou pověst neustálým ořezáváním, tak oprašuje staré dobré tradice. Líbí se nám, že místo downsizingu chystají také takový upsizing. Slavný vidlicový šestnáctiválec se nejspíš vrátí. V minulosti už měl Rolls-Royce namále a postavil několik prototypů Phantomu V16, ale někdo s výrobou nesouhlasil. Hádejte kdo! Správně, BMW…Nezájem: Audi RS Q3 je neoficiálně tady
Doufejme, že tu oficiálně snad ani nebude… Nebo je to vlastně jedno? No co, další rychlá zbytečnost, která by ráda sportovala. Nepochybujeme, že to bude rychlé auto, ale pravděpodobně náš zájem stejně rychle objede…Starost: Range Rover nahradí osmiválec šestiválcem
Naštěstí to není tak drastické a nevymizí všechny osmiválce. Velmi antikytičkově zaměřený kompresorový pětilitr v nabídce zůstává, což nás těší, přestože nedává moc smyslu a s jeho živením by měl problémy leckterý uhlobaron. Zmizí „pouze“ jeho atmosférický sourozenec, ale přesto, nikdy nás netěší, když ze světa odchází osmiválec

Velká starost: Renault Clio RS 200 a nové technické informace
Obavy se naplnily, jelikož nové ostré Clio bude skutečně pohánět přeplňovaná šestnáctistovka, čemuž korunu nasazuje dvouspoujková převodovka. S autem jsme sice ještě nejezdili, ale nelze se ubránit dojmu, že to už nebude to pravé ořechové. Obáváme se, že Clio sice bude rychlé a určitě i pubertálně drzé, ale zapadne do nijaké šedi přemodernizovaných hot-hatchů. Jenže právě zpátečnická odlišnost starého Clia R.S. jej činila unikátním a pro řidiče tolik přitažlivým.

23.2.2013 11:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist