Radical SR8 RSX (2015): elektrický posilovač řízení, ale také 518 koní na tunu

Britská společnost Radical rozjede dodávky svého nového okruhového stroje za 4,7 milionu v prvním kvartálu příštího roku a majitelé se rozhodně mají na co těšit.

Pokud se podíváte do tabulek s těmi absolutně nejlepšími časy na okruhu Nürburgring, který nedávno skončil v rukou ruského miliardáře Charitonina, mluvilo se poslední dobou hlavně o fantastickém čase Porsche 918 Spyder, pravdou ale je, že vrchol tohoto řebříčku nadále okupuje dvojice strojů Radical SR8 a SR8 LM. S běžným osobním vozem moc společného sice nemají, nicméně homologace pro běžné silnice jim nechybí a předpokládáme, že to samé bude platit také pro zbrusu nový model SR8 RSX.

Novinka je poháněná třílitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 446 koní při (a teď se držte) 10 500 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 380 newtonmetrů dostupným až při 7500 ot./min. Motor pochopitelně roztáčí kola zadní nápravy, přičemž v přenosu výkonu se angažuje sedmistupňová sekvenční převodovka s pádlovým řazením. Z technických parametrů je zřejmé, že se o obyčejný agregát nejedná a proto by případné zájemce asi nemělo překvapit, že V8 je nutné po každých 40 závodních hodinách rozebrat a po kontrole a výměně opotřebovaných součástek opět sestavit, Radical však říká, že by to mělo stačit na celou sezonu.

Pokud jde o základy modelu RSX, jeho karoserie je z kompozitu a ukrývá rám z ocelových trubek homologovaný FIA. Auto není žádné peříčko. Podle výrobce váží 860 kg, beztak to ale stačí k hodnotě 518 koní na tunu. Není proto divu, že jsou za standardními sedmnáctipalcovými koly (za příplatek 18“) namontovány brzdy o průměru 350 mm, které vpředu doplňují šestipístkové třmeny. Podvozek tvoří dvojitá lichoběžníková ramena vpředu i vzadu, tlumiče spolupracují s pákovým mechanismem typu push-rod a kromě 7palcového displeje je vůbec poprvé v Radicalu použito řízení s elektrickým posilovačem.

Pokud by pro vás tyto parametry byly přespříliš, výrobce bude nabízet také poněkud pomalejší variantu SR3 RSX osazenou 1,5litrovým motocyklovým motorem Suzuki s 213 koňskými silami při 9500 ot. a 168 Nm při 8200 ot. i tato „vlažnější“ verze však zvládne akceleraci z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,1 sekundy a pojede až 250 km/h.

zdroj: Autocar

3.11.2014 10:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist