Radical SR8 RSX (2015): elektrický posilovač řízení, ale také 518 koní na tunu

Britská společnost Radical rozjede dodávky svého nového okruhového stroje za 4,7 milionu v prvním kvartálu příštího roku a majitelé se rozhodně mají na co těšit.

Pokud se podíváte do tabulek s těmi absolutně nejlepšími časy na okruhu Nürburgring, který nedávno skončil v rukou ruského miliardáře Charitonina, mluvilo se poslední dobou hlavně o fantastickém čase Porsche 918 Spyder, pravdou ale je, že vrchol tohoto řebříčku nadále okupuje dvojice strojů Radical SR8 a SR8 LM. S běžným osobním vozem moc společného sice nemají, nicméně homologace pro běžné silnice jim nechybí a předpokládáme, že to samé bude platit také pro zbrusu nový model SR8 RSX.

Novinka je poháněná třílitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 446 koní při (a teď se držte) 10 500 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 380 newtonmetrů dostupným až při 7500 ot./min. Motor pochopitelně roztáčí kola zadní nápravy, přičemž v přenosu výkonu se angažuje sedmistupňová sekvenční převodovka s pádlovým řazením. Z technických parametrů je zřejmé, že se o obyčejný agregát nejedná a proto by případné zájemce asi nemělo překvapit, že V8 je nutné po každých 40 závodních hodinách rozebrat a po kontrole a výměně opotřebovaných součástek opět sestavit, Radical však říká, že by to mělo stačit na celou sezonu.

Pokud jde o základy modelu RSX, jeho karoserie je z kompozitu a ukrývá rám z ocelových trubek homologovaný FIA. Auto není žádné peříčko. Podle výrobce váží 860 kg, beztak to ale stačí k hodnotě 518 koní na tunu. Není proto divu, že jsou za standardními sedmnáctipalcovými koly (za příplatek 18“) namontovány brzdy o průměru 350 mm, které vpředu doplňují šestipístkové třmeny. Podvozek tvoří dvojitá lichoběžníková ramena vpředu i vzadu, tlumiče spolupracují s pákovým mechanismem typu push-rod a kromě 7palcového displeje je vůbec poprvé v Radicalu použito řízení s elektrickým posilovačem.

Pokud by pro vás tyto parametry byly přespříliš, výrobce bude nabízet také poněkud pomalejší variantu SR3 RSX osazenou 1,5litrovým motocyklovým motorem Suzuki s 213 koňskými silami při 9500 ot. a 168 Nm při 8200 ot. i tato „vlažnější“ verze však zvládne akceleraci z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 3,1 sekundy a pojede až 250 km/h.

zdroj: Autocar

3.11.2014 10:15| autor: Miro Mihálik

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist