PSA se zajímá o Proton a východní trhy

Koncern PSA Peugeot Citroën se chystá spojit síly s malajským Protonem. Vznikne snad automobilka PROPSA?

Předběžnou dohodu o vzájemné spolupráci podepsali v Paříži Jean-Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Syed Zainal Abidin Bin Syed Mohamed Tahir, generální ředitel společnosti Proton. Slavnostnímu podpisu dokumentu, který vytváří předpoklady pro vzájemnou budoucí spolupráci obou výrobců, byli přítomni také Thierry Peugeot, předseda dozorčí rady PSA Peugeot Citroën, a Dato’ Mohammed Azlan bin Hashim, prezident Protonu.

Posuzování možností vzájemné spolupráce potrvá několik měsíců a soustředí se na řadu oblastí, zejména pak na vývoj produktů, průmyslovou výrobu, rozvoj kvality, automatizaci, spolupráci na montáži a distribuci. Tyto možné směry spolupráce se posuzují zejména s ohledem na výhodnost pro obě strany především v regionu ASEANu, tedy východní Asie, ale i v jiných částech světa.

PSA Peugeot Citroën od vzájemné spolupráce očekává nárůst odbytových možností pro Peugeot a Citroën v Malajsii a položení základů pro další rozvoj obchodu v oblasti ASEANu, což je plně v souladu se skupinovou strategií spolupráce s dalšími výrobci aut.

Z výše uvedeného je tedy jasné, že nejde přímo s sloučení značek či vzniku supernadnárodního koncernu. Ale je docela dobře možné, že se v budoucnu dočkáme výraznějšího sdílení technologií i designových prvků a možného snížení nákladů na výrobu, což by mohlo zpestřit nabídku na trhu. Ať už cenově či jen z hlediska zajímavosti hotových produktů.

Proton byl založen v roce 1983 a v roce 2005 už byl lídrem mezi výrobci aut v Malajsii. Spojuje několik značek, které zahrnují široké spektrum zákazníků, od příznivců rodinných sedanů až po milovníky sportovních vozů. Proton zastřešuje všechny činnosti související s produkcí vozů, počínaje vývojem a konstrukcí, přes samotnou výrobu, až po distribuci, prodej a finanční servis. S více než 11 000 zaměstnanci po celém světě vytváří funkční prodejní síť pokrývající čtyři světové oblasti – Velkou Británii, Střední Východ, Austrálii a jihovýchodní Asii.

PSA Peugeot Citroën je s 3 390 000 vyrobenými vozy a obratem 56,3 miliard eur druhým největším producentem automobilů v Evropě v roce 2005. Skupina zahrnuje dvě značky, Peugeot a Citroën a její vozy se prodávají ve více než 140 zemích světa. Má celkem 33 závodů na světě, v nichž pracuje 208 500 zaměstnanců.

autoweb.cz, PSA press

19.9.2006 11:42

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist