První zimní splín
Zajímavosti o autech
Silničáři letos vsadili na zázraky místo soli. Spočítali si, že to vyjde levněji. Co může dělat průměrný řidič? Věřit s nimi.
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Zajímavosti o autech
Silničáři letos vsadili na zázraky místo soli. Spočítali si, že to vyjde levněji. Co může dělat průměrný řidič? Věřit s nimi.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Podle mého se možnosti zimní údržby silnic přeceňují. Každý by měl přece počítat s tím, že v zimě občas někam kvůli počasí nemusí dojet. Až potom potkám na silnici sypač, je to pro mě bonus, potěší mě, že mi cestu usnadní.
Ale rozhodně nenadávám cestou na to, že silničáři zaspali, že nechápu kde jsou a nevyzývám k lynčování. Proti přírodě jsme totiž stále malí páni.
Je to moje první zima, sedal jsem za volant s posvátnou hrůzou a zjistil jsem, že to klouže, je možný zapadnout a že je třeba jezdit plynuleji. A hlavně, že sníh není žádná tragedie. Za pár dní jsem zjistil, že mně to vlastně celý baví a že musim nechat spravit ruční brzdu (buhví kdy jí kdo přemnou nechával dělat). Samozřejmě velkej podíl na mojí radosti mají nový zimní gumy. Nyní mně odklizená silnice celkem štve, včera v noci, když sněželo tak jsem najel cestou domů asi 20km okrajem Prahy jen tak a sypače jsem neviděl rád:)
Já bych tuto svatou řeč řekl taky, kdybych se na jiných serverech nedočetl, kolik stát platí za zimní údržbu silnic. Pak musím spolu s autorem jenom říct, ve starém Římském právu se pro zloděje používal trest odtínání horních končetin – není na čase se k těmto osvědčeným metodám vrátit?
Část pravdy v tom jistě je, ale nemůžou za to řidiči konkrétních sypačů, to spíš ředitelé jednotlivých oddělení údržby silnic, co chtějí ušetřit a zalíbit se tak tomu, pro koho je populismus ohledně šetření (zhasínání dálničních křižovatek, právě ono šetření na zimní údržbě,…) nadřazen bezpečnosti na silnicích.
No nevim, jezdit na letních gumách a stěžovat si přitom na silničáře, protože nezvládám řídit, to opravdu nedává smysl…. Navíc když napadlo 10cm 😀
Buď kupte zimní, nebo jezděte vlakem.
Ale je to už taková klasika autowebu. Zimní gumy jsou jen lobby výrobců pneu, předokolka je na sněhu stejně dobrá, ne-li lepší čtyřkolky, ale když nezvládnu sníh na cestě, může za to silničář 😀
Přečtěte si komentář pozorně – zjistíte, že auto nebylo mé. Jeho vlastníkem je český importér značky Renault. A jistě uznáte, že na auto půjčené na týden pneumatiky kupovat nebudu.
Většina článku se navíc týkala postřehů z druhého týdne sněžení, kdy jsem řídil jiné auto, obuté už na zimních pneumatikách (mohl jsem to zdůraznit, ale nepřišlo mi to důležité).
I kdybych jel na loukoťových kolech s železnou obručí a řízení doopravdy \“nezvládal\“ jak píšete, nic to nezmění na faktu, že se silničáři vykašlali na svoji práci.