První upravené Lamborghini Aventador je tu

Společnost Oakley Design představila Aventador LP760-2. Jméno mluví za vše, auto má 760 koní a pohon zadních kol. Je lehčí a rychlejší než sériový model.

Existuje mnoho druhů úpravců, ale Oakley Design mezi nimi patří k těm rozumným. Nesnaží se dělat svá auta hezčí, nýbrž lehčí a rychlejší. Posledním produktem tohoto pozitivního smýšlení je Lamborghini Aventador LP760-2, jehož název říká většinu důležitého. Extremisté v něm najdou správně nebezpečného partnera s pohonem zadních kol a 760 koni. Oakley postaví pět celých aut (tři z nich už jsou prodaná), ostatním zákazníkům nabídne zvlášť jednotlivé díly.

Nejdůležitější z úprav se jako vždy odehrály pod kapotou. Auto má přeprogramovanou řídicí jednotku, otevřené sání s novým airboxem a titanový výfuk. Už tyto úpravy mimochodem snižují hmotnost o třicet kilogramů. Oakley Design slibuje zákazníkům 760 koňských sil a 745 newtonmetrů, tedy asi o deset procent víc než má standardní Lamborghini Aventador LP700-4.

Přestavba na pohon zadních kol protentokrát nezavání raketovou vědou – technici Oakley prostě vyndali z auta hnací hřídele, přední diferenciál a pár dalších součástek. Ušetřili tak 85 kilogramů. V tiskové zprávě se doslova říká, že po zkušenostech s několika ferrari 458 o výkonech až 880 koní Oakley věří, že pohon zadních kol bude autu stačit. Na modifikacích podvozku se ještě pracuje.

Nová jsou kola, přestože obouvají stále stejné pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/35 ZR19 vpředu a 355/30 ZR20 vzadu. Sedí na širších ráfcích, ale mnohem důležitější je opět redukce hmotnosti. Každé z kol váží o čtyři kilogramy méně než sériové kusy.

Oakley přidá zájemcům řadu karbonových dílů. Na LP760-2 i v katalogu firmy se objeví nový přední nárazník s optimalizovanými vstupy vzduchu, jiné boční panely i prahy a větší, hlubší zadní difuzor. Chudší zákazníci si mohou koupit například jen karbonová zrcátka a překryt motoru, které jsou bez problémů zaměnitelné s originálními díly.

19.5.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist