První test zimních pneumatik 2019: Rozdíly v brzdné dráze činí až 10 metrů!

Německý magazín Autobild vyšel vstříc nedočkavým řidičům hledajícím přezutí ještě dříve než loni a představil první test zimních pneumatik roku 2019. Zároveň odhalil propastné rozdíly mezi jednotlivými dezény. Testu dominovaly novinky výrobců Bridgestone, Goodyear a Michelin. Naopak čínské značky zabírají ve všech případech poslední místa.
thumbnail_ultragrip-performance-1100x618.jpg Zdroj: Goodyear

Testovaný rozměr 225/45 R17 tentokrát ocení hlavně řidiči vozů střední a vyšší třídy jako jsou Škoda Superb, Peugeot 5008, Hyundai i30 nebo Volkswagen Golf. V testu soutěžilo 53 pneumatik, které redaktoři vybírali napříč všemi cenovými kategoriemi. Všechny brzdily v rychlosti 80 km/h na mokru a na sněhu v rychlosti 50 km/h.

Vítězem testu se stala prémiová pneumatika Bridgestone Blizzak-LM 005. Jako jediná dokázala na mokru zabrzdit na méně než 30 metrech, konkrétně na vzdálenosti 29,2 metru. V těsném závěsu pak následoval nový Goodyear Ultragrip Performance+ a loňská novinka Michelin Alpin 6.

Test je podle ředitele e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera zajímavý hned ze dvou důvodů. „Za prvé v něm vidíme tři novinky, pro které byl test Autobildu premiérou. Druhým důvodem je, že tyto novinky vytlačily z čelních příček starší modely, a obsadily první tři místa,“ komentuje výsledky testu.

Kromě prémiových značek předvedly velmi dobrý výsledek i některé dezény střední třídy. Například značky Hankook, Semperit a Uniroyal představují skvělou volbu pro řidiče, kteří hledají skvělý poměr mezi cenou a kvalitou.

Co se týče čínských dezénů, čísla mluví jasně. Rozdíl mezi brzdnou dráhou vítězné Bridgestone LM-005 a Laufenn I Fit LW31, která skončila na posledním 53. místě, byl na mokru 10,2 metru. „Test je dalším důkazem toho, že čínské pneumatiky zatím nejsou připraveny na český ani evropský trh. Šířka přechodu pro chodce jsou 3 až 4 metry. Rozdíl v brzdné dráze 10,2 metru je proto alarmující,“ vysvětluje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Zajímavosti z testu brzdné dráhy

  • Nejkratší brzdnou dráhu na mokru 29,2 metru měl vítěz testu Blizzak LM-005,
  • Nejkratší brzdnou dráhu na sněhu 24 metrů předvedl dezén Kleber Krisalp HP3,
  • Pro novinky Bridgestone Blizzak LM-005, GoodYear UltraGrip Performance+ a Michelin Alpin 6 šlo o první nezávislý test, kterého se účastnily. Zároveň se umístily na nejvyšších místech,
  • Z ekonomické třídy si nejlépe vedly značky Sava, Debica, Nexen. Do první desítky se přesto neprobojovala žádná z nich.
4.10.2019 8:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Pneumatiky.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist