První jízda s hybridními diesely Peugeot

Peugeot od nynějška nabízí dva hybridní modely, které do spalovací komory vstřikují naftu a zadní kola roztáčí elektromotor.

Do Čech dorazily hybridy od Peugeotu. A nejsou to ledajaké hybridy, unikátní jsou v tom, že fungují ve spojení s naftovým motorem. Peugeot je vůbec první automobilka na světě, která takové nabízí. Dává to logický smysl, diesel má mnohem vyšší účinnost, spojení s elektromotorem se tak přímo nabízí.

Jako první se kombinace elektromotoru s dieselem dostala do SUV 3008allroadu 508 RXH. Pod pokličkou je v obou případech motor 2.0 HDi FAP s výkonem 163 koní. Elektrický synchronní motor o výkonu 37 koní je schovaný vzadu, roztáčí výhradně zadní kola a může tak činit nezávisle na spalovacím motoru. Jednoduchou matematikou se dostáváme k celkovému výkonu 200 koní, které u pětsetosmičky slibují spotřebu 4,1 l/100km. Baterie najdete místo rezervy, v případě defektu je tedy potřeba použít lepící sadu.Peugeot slibuje, že celé řešení pohonu je vysoce univerzální a dá se velice snadno přizpůsobit na jiný model nebo motor. V červnu přijede 508 HYbrid4, brzy se dočkáme rozšíření nabídky i na další modely v nabídce. U malé 208 s tím ale nepočítejte.


V automatickém módu rozhoduje o fungování motorů řídící jednotka. Zbývající tři režimy už jsou trochu zajímavější.

ZEV
Plně elektrický režim. Pokud je baterie nabitá alespoň na 50%, dojde k  odpojení vznětového motoru. Z auta se tak stane alespoň na chvíli zadokolka. Funguje do rychlosti 70 km/h a ujedete maximálně čtyři kilometry.

4WD
Řídící jednotka zařídí, aby byly ve hře oba motory co možná nejvíce. Při  nízkých rychlostech může být točivý moment přenášen v poměru 40:60. V  tomto režimu dokáže auto fungovat s pohonem všech kol i v případě, že jsou baterie úplně vybité.Sport
Kromě toho, že přemapuje chování plynu a dovolí řadit ve vyšších otáčkách, využívá obou pohonů, díky kterým může výkon dosahovat až 200 koní.


Peugeot 3008 HYbrid4
Kromě několika znáčků HY se od klasické 3008 moc neliší. Vás ale nejspíš zajímá jak jede. Duet dieselu s elektromotorem funguje přesvědčivě, připojování pracovalo na jedničku a toho, že se připojil elektromotor, si všimnete jedině na displeji, kde se rozsvítí i zadní náprava. V opačném směru, kdy jedete výhradně na baterie a do hry se zapojí spalovací motor, si připojení určitě všimnete. Basová linie dieselu uším rozhodně neunikne.

Hodně mě ale překvapilo, jak byla třitisíceosmička svižná. Ve sportovním režimu vyloženě uhání, rozhodně se nedá říct, že by postrádala výkon. Sladění s robotizovanou převodovkou se povedlo, za celou dobu jízdy jsem si nevšiml žádného přešlapu, i když v době dvouspojkových automatů nepůsobí nejrychleji.Závěrem už jen dodám, že ve výbavě Active přijde hybrid na 799 900 Kč, u luxusnější výbavy Allure počítejte s 844 900 Kč.

A  i když se v některých prvcích výbavy od standardní naftové verze liší, srovnání s hybridem neunikne. Se stejným, 163 koňovým dieselem, a  automatickou převodovkou přijde v chudší výbavě Active na rovných 555 000 Kč, za štědřejší Allure si Peugeot řekne 595 000 Kč.

DOPORUČUJEME: Srovnání koncepcí : Downsizing, hybridy a ti normální


Peugeot 508 RXH
U  pětsetosmičky jen krátce. Technika je shodná, ale trochu se mi zdálo, že sladění motoru a převodovky je trochu horší. Převodovka se mi zdála víc roztržitá a ne tak uvolněná jako u terénního sourozence. Ani zrychlení v přímce mi nepřišlo tak razantní, podle všeho je 508 o  rovných sto kilogramů těžší, což by všechno vysvětlovalo.

Z pohledu ceny je to jednodušší, nabízí se jen s výbavou Allure, za kterou by si Peugeot představoval 995 000 Kč. A vzhledem k tomu, že RXH je jediným svého druhu, bylo by nefér srovnávat ho s normální 508.

16.5.2012 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist