První jízda: pětidveřová Škoda Citigo

Jeden pár dveří navíc, to je zásadní poselství nové Škody Citigo. Zajímavé, jak mohou dvoje dveře posunout malé auto o tak velký kus dopředu.

Kdybych byl líný, tak napíšu, že pětidveřová Škoda Citigo je stejná jako třídveřová verze, jen s jedním párem dveří navíc, a mám hotovo. Jenže rozdíly tady jsou… Škoda představila novou verzi Citigo a dvojice dveří je vážně tím nejdůležitějším rozdílem vzhledem k verzi představené loni na podzim. Pozice s konkurencí jsou zcela vyrovnány.Technika je identická, pod kapotou auta najdeme shodný litrový tříválec ve dvou (shodných) výkonových alternativách. Tedy s šedesáti nebo pětasedmdesáti koni výkonu.

Hnací síla jde přes pětistupňový manuál na přední kola, maximální rychlost slabšího stroje je 160 km/h (při zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 14,4 sekundy) a 171 km/h (a 13,2 sekundy) u silnější motorizace.Spotřeba? Kombinovaných 4,5 litru benzínu na sto kilometrů nebo 4,7 litru. Ekonomická verze Green tec (se systémem start/stop a rekuperací brzdné energie) pak jezdí za 4,1 litru a ve hře je i verze na CNG.


Paleta barev nabízí tři základní odstíny a pět metalických laků.

Auto na krátkém rozvoru sedí jistě a pevně na silnici, snadno se ovládá, skvěle se s ním parkuje. Jako s třídvířkem. Jízdně samozřejmě nejde o žádného dravce, určitě ne u slabší specifikace, ale ani pětasedmdesátikoňový model není určený k překonávaní rychlostních rekordů. Pokud ho ale dostatečně dráždíte , tak umí jet svižně, drží stopu, chová se nezáludně. V městském provozu mu nelze co vytknout, ale to už také víme.

Škoda Citigo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Citigo fotogalerie

Jiný je ale , ve srovnání s původní variantou, vnitřek auta a tady to začíná být hodně zajímavé. Díky dveřím navíc došlo ke zvětšení vnitřního prostoru, cestující na zadních sedadlech mají víc místa.Pár dospělých chlapů vzadu převezete. Po městě. Kousek. Na dovolenou u moře ve stylu pánská jízda ve čtyřech to ale nebude. Nicméně děti trpět nebudou. A trpět nebudete ani vy při instalaci autosedaček a poutání ratolestí. Přesně tak – dveře představují snadný přístup, žádné soukání se přes sklápěcí přední sedačky. Tohle je hlavní a zřejmě i největší výhoda novinky, snadný přístup dozadu.


Vejde se každý, dobře živený řidič i vysoký spolujezdec.

Dostatečný, a snad i o něco větší, je kufr, k dispozici je 251 litrů v základní konfiguraci, 959 litrů se sklopenými opěradly sedadel. Výbava je široká a závisí na stupni specifikace, které jsou tři. Dvě vyšší mají v základu například ESP, objednat se dá panoramatické okno.
Za bezpečnostní systémy ještě jedna zmínka, i zde je mechanismus, který v rychlostech do 30 km/h automaticky zabrzdí před překážkou a předejde srážce.Závěrem dvě věci, jedno konstatování a jedno číslo. Škoda Citigo s pěti dveřmi je stejně dobrá jako základní verze, navíc s další porcí praktičnosti pro všechny řidiče, kteří necestují sami a potřebují snadnější přistup k zadním sedadlům.

Oficiální kompletní ceník není ještě znám, ale základní cena ano, za pětidvéřové Citigo se základním motorem a v základní výbavě chce Škoda 189 900 Kč.

Filip Rakovan

15.2.2012 6:50| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist