První jízda – Nová Škoda Octavia III

50 fotografiíjízda s automatickou převodovkou

Nejdůležitější model pro mladoboleslavskou Škodu jsme vyzkoušeli na silnicích v portugalském Algarve. Sáhli jsme po vrcholném dieselu i slabém benzínu.

Diskuze

37 komentářů

    xx

    Odhaduju že tahle \“nízká cena\“ v kombinaci s \“vysokou výbavou\“ začne pomalu škodovku vytlačovat nebo alespoň oslabovat na předních příčkách prodejnosti. Jsem na to zvědav.

    FH

    Jenom rpo upřesnění: Škodovka místo pro kolena vzadu počítá podle figuríny, takže délka sedáku s tím nemá co dělat.

    spooon

    maximální výbava je za 1 120 000,-? WTF?
    GT86 je na oficiálních stránkách Toyoty za 810kkč… já vím, že to je úplně něco jinýho, jen mě překvapila ta víc jak trojnásobná cena oproti základu.

    Michal

    No nemyslím si, že 80% majitelů BMW 1 neví kde jim to hrabe. Nebo spíš takhle. Myslím, že všichni muži to vědí, ale spíš stojí za zamyšlení kolik v tom Německu jezdí s tou jedničkou mužů a kolik žen. Nevědět u BMW poháněnou nápravu může fakt jenom baba. Bez urážky 🙂

    MBéčkář

    Zadní část připomíná starou Audi A6 a přední tak trochu starý Superb. Tedy designově celkem dost nuda a já jsem doufal …

    Kuban

    tyhle první PR články jsou hnus prvního kalibru….

    to omlouvání absence a vdušování, že to tam nepotřebujeme stálo škodovku kolik??? Byl nějaký příplatek???

    naštěstí, já se bez toho opravdu obejdu, jde tady ale o to, jak škodovka opravdu spoléhá že jí budou kupovat hlavně kreténí rozumějíc o tom prd, kupujíc jen design nikoliv techniku….

    Děkuji vám za to, že kvůli vám si musím připlácet do vyšší výbavy!!!

    né spíše jinak, děkuji vám za to, že abych se pohodlně povozil, půjdu úplně k jiné značce, neb za ty prachy při použitelné výbavě, raději půjdu pomalu stavět barák!!!

    mára

    Tyhle dementi, co si myslej, že automobilky novináře za každou větu platěj, už mě přivádí k slzám.

    Petr

    Dojem, že na autowebu.cz by psali PR články pro Škodu mi přijde úplně mimo. Zrovna na stránkách, kde vždycky do Škodovek sami nejvíc \“rejou\“. Jde o to, že jsou stránka o autech a musí mít návštěvnost a okolo Octavie je vždy u nás největší humbuk, tak jim nic jiného nezbývá…

    josef k.

    Tento web není podobně jako většina webů v čr škodovce nakloněn. To je fakt a s tíme se nedá nic dělat.
    Myslím, že dnes je vcelku zjevné, že jakýsi marketingový prostor mezi fábií a octávií není. Cena octávie III to ukázala naprosto jasně. Cenový prostor je pro auto velikosti rapidu v ceně kolem 200 tisíc. Možná to i soudruzi z NDR pochopili. Měli ponechat ve výrobě OI a tím, že měli veškerou technologii zaplacenou mohli v nízkých nákladech produkovat šáde logan. A měli úspěšnou a výdělečnou novou výrobní řad. Technicky i kvalitou o několik levelů výš než celá značka dacia. Rapid je chybný kalkul.

    lojza

    Jen technický dotaz. Ta figurina je 50%, nebo 90%, nebo 95%?

    Andrew

    Máš tam málo otazníků a vykřičníků chlape, takhle tě nikdo nebude brát vážně. A taky sis zapomněl zapnout capslock…

    Michal

    Rapid až tak chybný kalkul nebude, pokud jeho ceny půjdou ještě o něco dolů, navíc, Škoda asi počítá s tím, že hlavní zájemci o Octavii budou hlavně firmy, takže roli \“velkého\“ rodinného auta bude plnit hlavně Rapid. Potom už je to jen o tom, jestli se budete chtít mít za stejnou cenu lépe vybavený Rapid, nebo hůř vybavenou Octavii. Co se týká Octavie I., tak tu už prostě dnes vyrábět nelze. Důvodů je víc, přísnější emisní normy, stará podvozková platforma, menší tuhost karoserie, absence různých výbavových prvků, atd. Z hlediska mechanické spolehlivosti byla Octavia I. (nemluvíme-li o motorech TDI-PD) víc než dobré auto, uvidíme jak si povede její 3. generace.

    Michal

    jestli budete chtít..

    kutil Tim

    Hlodá mě pochyba, zda motor 1,2 je vůbec bezpečný pro auto této hmotnosti, rozměrů, pomyslíme-li, že jej zatížíte.
    Příplatky jsou nestydaté, takové peníze za pásek diod a xenony. 🙁

    Jarouš

    Prosím Vás, mohl byste mi ten svůj chaotický blábol přeložit do nějakého existujícího světového jazyka? Vůbec jsem Vás nepochopil a nechci si vymýšlet, co jste se asi tak snažil svým shlukem slov sdělit.

    Vita

    to není žádná novinka. už předcházející octavka byla v základu pod 400 a \“v plné palbě\“ byla přes milion. je to typická cenová politika německých výrobců

    XxX

    Tak oni je neplatěj, ale rozmazlujou je jako svině, s tím počítej. 5hvězdičkové hotely, luxusní večeře, bohatý program, to všechno škodovka platí a on když má novinář dobrou náladu, tak se mu hned lépe testuje, víš?

    a

    Jaká trojnásobná cena? Základ je 590 nebo 640 tisíc. Vždyť autor píše, že začal u 2,0 TDI DSG.

    mára

    minulá octavia II měla 1.4 atmosféru a ten motor měl horší parametry než 1.2 fturbu. A auto bylo těžší. Takže bych se horší dynamiky nebál. Ale to je jako říci, že Liazka je rychlejší než vejtřaska. Voba jsou to šneci a soudnej člověk by si do toho měl dát aspoň 1.8 TSI, aby mu netekly nervy, když dojede blondýnku v hyundaii ix35.

    Kuban

    Jenže mě jde o pointu, že u každé jiné značky, je multilink vychvalovaná záležitost, ale jakmile se u Oktávky najednou zázračně vytratí, sepíše se okatej omluvnej dopis v podobě recenze, ve smyslu že to ani nepoznáme, že to nepotřebujeme a že je to vlastně zase dobře, že jiné vozy pojedou o chlup lépe, že nabídnou o chlup více komfortu…

    Je naštěstí jen na zákazníkovi jak na to zareaguje. Ten kdo chce škodu jí vezme, ten kdo chce solidní techniku se na to za ty prachy vyprdne a jde jinam… Já to vidím jako velkou ŠKODU….

    Kuban

    až budeš psát články, které musí nejprve projít schválením, případě korekturou (což bohužel závislé autoweby mají) budeš mluvit jinak.

    takže si zatím breč, a bav se jak čteš rok od roku úplně ty samé recenze…. Vytáhni si recenzi staré škody octavia z půlky minulého století!!!

    umělost a nic neříkání těchto recenzí je prostě FAKT….

    takže cokoliv, co vyčnívá z tohoto standartu, viz omlouvání NEDOSTATKŮ, což se v jiných značkách nepromíjí ale silně kritizuje, je prostě trnem v oku!!!!

    to bys musel mít ale přehled.

    Kuban

    vechny rychlorecenze jsou teď plné chvalozpěvů nad ničím konkrétním! Všude se píše to samé!!! Všude s ejedná o naprostou BOMBU…

    jen blbovi nedojde, že ono tak opravdu musí BÝT, nebo bude mít škoda po Rapidu dost velkej PROBLEM….

    a kdo si nepřizná, že automobilky dnes drží nad vodou REKLAMA, je prostě vůl.

    Kuban

    pravda, 1.2TSi se 63kw má lepší zrychlení než původní 1.4ky v základu…

    nebezpečnost v každém směru!!! bezpochyby…

    chce to vynechat ráno kafe a přestat se dopovat opiáty… pak to půjde 😉

    14.2s 0-100 se starou 1.4 nebo 10.8s s 1.2Kou novou, nevím kdo tady ze sebe dělá debila…..

    přeji hezký den.

    Kuban

    pardóoon to byl údaj z výkonějšího motoru s DSG, takže sekunda navíc 😀 strašné. jakožto výbava pro socky 😀

    Michal

    Můžete mi vysvětlit CO to tady předvádíte? S autem, které má 0 – 100 km/h za 14,2s se předjíždění musí opravdu plánovat, (dálnice nepočítám) to vám nedochází, že pružné zrychlení ten motor nebude mít bůhvíjaké?

    Ondras

    Tak s tímhle jdětě do háje! Od Vás jsem čekal něco jiného teda a ne tak odfláknutý odstavec o rozdílu multilink vs kliková náprava. Pro příklad se podívejte na autoforum! http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-skoda-octavia-iii-2013-dva-kroky-vpred-jeden-vzad/

    Kuban

    Kdyby jste pozorněji četl, nemusel jste si dávat tu práci s touto reakcí 😀

    neboť právě jsem řekl, že 1.2TSI v nové octavii, která je lehčí než stará, v nejslabší verzi 63kW pojede při nejhorším 0-100 za 11.5 sekundy. Jelikož 0-100 není definice pružného zrychlení, postačí nám údaj o počtu rychlostních stupňů, maximální rychlosti, otáček, a nejvyššího krouťáku (tedy +plnění dmychadlem) a je i volovi jasné, že dynamika je úplně jinde než u nejslabších motorů minulé generace —— onen zmíněný 1.4MPi se zrychlením 14.2sekundy v atmosféře s bídným pružným zrychlením….

    snad už jsme doma a pochopili se…..¨

    Na nejslabší 1.2TSI nebude nic nebezpečného!!! O mnoho větší posun, než tomu bylo v nabídce minulé generace!!!!

    spooon

    to sem si neuvědomil, moje chyba, tak pouze dvojnásobná cena.

    Michal

    To, že pružné zrychlení je zrychlení např. z 50 – 100 km/h, samozřejmě vím, to jen tak pro úplnost, aby si někdo nemyslel, že jsem úplný trotl. Já si prostě myslím, že 86 hp na auto vážící cca. 1100 kg není mnoho, toť vše. Já bych volil min. 1,4 TSI a co se dynamiky týká, tak i podle prvních testů bude pro auto ideální 1.8 TSI, ale ten je s DSG cenově na úrovni střední třídy.

    Kuban

    já z tebe trotla nedělám ani nechci 🙂

    já taky po 1.2TSI netoužím, pouze tvrdím, že je to sakra dost jako základ… Na to co jsme u škodofky zvyklí ROZHODNĚ….

    Svého času 1.4MPI s 44kw to byla vražda!!! Snad 18s 0-100, to opravdu bylo nebezpečné vozidlo. Nikoliv plněných 63kw s ještě lehčí octou než minule..

    Mirek

    pohled z boku je taky A6 a neni teda nic moc je to starsi typ.

    abeceda

    Citace: „Jen ty sedáky by mohly být trochu delší, jenže to by potom nebyl prostor pro kolena 73 mm“

    Tuto větu poněkud nechápu – pokud budou sedáky delší, tak i poté stále bude mezera pro kolena 73 mm. Vzdálenost je přece rozhodnující od zadní strany opěradla předního, po přední plochu opěradla zadního.

    abeceda

    Citace: „Jen ty sedáky by mohly být trochu delší, jenže to by potom nebyl prostor pro kolena 73 mm“

    Tuto větu poněkud nechápu – pokud budou sedáky delší, tak i poté stále bude mezera pro kolena 73 mm. Vzdálenost je přece rozhodnující od zadní strany opěradla předního, po přední plochu opěradla zadního.

    Ikim

    Zdravím.Je fakt je chlapci v textu to stěmy procenty trochu přehanli co se týče problému majitelů u  BMW 1, kde jim to hrabe.Nemusíme chdit daleko,protže v ČR jezdi také dost jedniček a kdo to hlavně řídí?no přeji naše jemnšjší protějšky a abych řekl pravdu celkem jim ti je jedno čim hrabou, hlavně že to jedu a barvově to vypadá pěkně

    ikim

    Samozřejmě je to tvůj názor,který osobně já nezdílím a doporučím Ti,aby ses podíval lépe na zádě Octavie 3 a Audi A6, protože se jedná o úplně odličná svěla a co se týče masky, tak mi příjde,že se škodovka vrátila k Octavii 2 pře faceliftem.

    ikim

    Zdravím.S tvým názorem nejsem úplně stotožněn.Nevím jaké auto momentálně vlastníš,ale podle tvé reakce asi nic moc.je pravda,že škodovka a každou maličkost cenově hodnocenou což mi též vadí,ale na škodu Octavii nedám dopustit,protže v životě mi pod rukami prošlo spustu značek a typů, které jsem osobně řídíl a vždy jsem se vrátil ke Škodovce a to nejsem žádný zarytý příznivec značky ŠKODA,ale pokud uvažuješ selským rozumem,tak jedno auto ve střední tříde začíná na 240 000 Kč(Kia Ceed) a jiné na 334 900 Kč,tak se to musí jasně odrazit na kvalitě.

    Jenda

    Osobně se mi nelíbí zvýrazněná křivka dolní chromovanou lištou pod okny ve dveřích, která je na konci linie zvednutá NAHORU!!! Tedy u liftbacku. Je v designu velmi kontroverzní a dle mého neodpovídá novému pojetí u tohoto modelu Škody.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist