První fotky sportovní Astry GTC

V Německu se již rozběhly objednávky na zatím nejsportovnější Astru nové generace, která je ve verzi 200 k v přepočtu za 720 tisíc korun.

Z konceptu GTC, uvedeném v září na pařížském autosalonu, se i přes oficiální a naoko zamítavé stanovisko Opelu stal vcelku rychle sériový model, který dneškem vstupuje na německém trhu do prodeje. První Astry GTC se v Německu dostanou k budoucím majitelům v březnu 2005.

Na rozdíl od řady jiných hatchbacků není Astra GTC jen zkrácená verze s třemi dveřmi namísto pěti, nýbrž samostatný a o poznání sportovněji stylizovaný model, který se základní pětidveřovou Astrou sdílí pouze přední kapotu a přední blatníky, což je přístup, za který si Opel v této kategorii zaslouží uznání.

Nejvykonnější verze s 240 koňmi, o které se v Británii mluví v rámci speciálního programu VXR, se zatím v ceníku neobjevila, ale pokud by uvádění nových modelů šlo dosavadním tempem, mohli bychom se jí na kontinentu dočkat v druhé polovině příštího roku.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Řada GTC tedy zůstává u motorů známých ze stávající Astry a vrcholí dvoulitrovým turbem s výkonem 200 koní. Přímějšího konkurenta novému Golfu GTi si lze těžko představit.

Nová řada, jejíž označení je zkratkou názvu Gran Turismo Compact, je snížená o 15 milimetrů a s ohledem na vyšší exkluzivitu se pro ní počítá s kvalitní základní výbavou, která v Německu zahrnuje aktivní podvozek IDS, stabilizační systém, boční a hlavové airbagy, elektrická okna a zrcátka, pylový filtr a šestnáctipalcová kola.

U vyšších verzí patří do úvodní výbavy i klimatizace a CD přehrávač.

Převratnou novinkou bude i první celoprosklená střecha nad předními sedadly, která se bez překážek táhne od kapoty až ke středovým sloupkům a na rozdíl od ostatních panoramatických střech nechává nad řidičem volný prostor bez příček pro opravdu nerušený výhled. Před prudkým sluncem se budou moci cestující ochránit vysouvacím krytem, schovaným v zadní části stropu.

Německé ceny Astry GTC se včetně tamního DPH ve výši 16% pohybují v přepočtu od 460 tisíc za úvodní benzínovou verzi 1,4 l/90 koní a 

od 530 tisíc za 1.7 CDTI. Nejsilnější verze GTC 2.0 Turbo začíná na ceně 720 tisíc korun.

redakce autoweb.cz

20.12.2004 12:00
Více o tématu: klimatizaceOpelpodvozek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist