První fotky sportovní Astry GTC

V Německu se již rozběhly objednávky na zatím nejsportovnější Astru nové generace, která je ve verzi 200 k v přepočtu za 720 tisíc korun.

Z konceptu GTC, uvedeném v září na pařížském autosalonu, se i přes oficiální a naoko zamítavé stanovisko Opelu stal vcelku rychle sériový model, který dneškem vstupuje na německém trhu do prodeje. První Astry GTC se v Německu dostanou k budoucím majitelům v březnu 2005.

Na rozdíl od řady jiných hatchbacků není Astra GTC jen zkrácená verze s třemi dveřmi namísto pěti, nýbrž samostatný a o poznání sportovněji stylizovaný model, který se základní pětidveřovou Astrou sdílí pouze přední kapotu a přední blatníky, což je přístup, za který si Opel v této kategorii zaslouží uznání.

Nejvykonnější verze s 240 koňmi, o které se v Británii mluví v rámci speciálního programu VXR, se zatím v ceníku neobjevila, ale pokud by uvádění nových modelů šlo dosavadním tempem, mohli bychom se jí na kontinentu dočkat v druhé polovině příštího roku.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Řada GTC tedy zůstává u motorů známých ze stávající Astry a vrcholí dvoulitrovým turbem s výkonem 200 koní. Přímějšího konkurenta novému Golfu GTi si lze těžko představit.

Nová řada, jejíž označení je zkratkou názvu Gran Turismo Compact, je snížená o 15 milimetrů a s ohledem na vyšší exkluzivitu se pro ní počítá s kvalitní základní výbavou, která v Německu zahrnuje aktivní podvozek IDS, stabilizační systém, boční a hlavové airbagy, elektrická okna a zrcátka, pylový filtr a šestnáctipalcová kola.

U vyšších verzí patří do úvodní výbavy i klimatizace a CD přehrávač.

Převratnou novinkou bude i první celoprosklená střecha nad předními sedadly, která se bez překážek táhne od kapoty až ke středovým sloupkům a na rozdíl od ostatních panoramatických střech nechává nad řidičem volný prostor bez příček pro opravdu nerušený výhled. Před prudkým sluncem se budou moci cestující ochránit vysouvacím krytem, schovaným v zadní části stropu.

Německé ceny Astry GTC se včetně tamního DPH ve výši 16% pohybují v přepočtu od 460 tisíc za úvodní benzínovou verzi 1,4 l/90 koní a 

od 530 tisíc za 1.7 CDTI. Nejsilnější verze GTC 2.0 Turbo začíná na ceně 720 tisíc korun.

redakce autoweb.cz

20.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist