První fotky: nový Volkswagen Bora

Má půlku motoru z Gallarda, je větší do všech směrů a na trhu se objeví začátkem příštího roku.

Americká divize Volkswagenu říká svému menšímu sedanu už od roku 1980 Jetta, ale v Evropě ho známe pod jménem Bora. Jen v USA a Kanadě se za posledních 25 let prodalo 2,2 milionu kusů a na americkém trhu jde o nejprodávanější auto evropské značky.

V modelové řadě VW stojí svou velikostí mezi Golfem a Passatem, ale technicky má blíž ke Golfu. První fotky zveřejněné dnes jsou předpremiérou k oficiálnímu představení, které se odehraje 5. ledna 2005 na autosalonu v Los Angeles.

Na fotkách je sice opravdová americká Jetta, ale až na některé detaily by měla být evropská verze stejná. Ze předu je vidět jasný příklon ke stylu Golfu, což odpovídá i jejich technické spřízněnosti, zatímco vzadu se objevují nové světlomety stylizované do tvarů světel několika posledních konceptů VW. Podobný styl lze očekávat i na příští generaci Passatu.

Nový design pro Boru znamená odklon od hranatosti, obzvláště na přední masce, která pro ní byla po celou dobu tak charakteristická. Z profilu je také jasně vidět nárůst celkové délky na 4,55 metru. Zvětšil se i rozvor kol, díky kterému budou mít pasažéři na zadních sedadlech o šest centimetrů více místa na kolena, což dělá pro prostor vzadu divy.

Podvozkové komponenty převezme Bora ze současného Golfu, čímž se poprvé dostane k nezávislému odpružení všech kol. Interiér je také podobý Golfu, ale VW tvrdí, že je v něm více měkčených plastů.

Velkou zajímavostí je i nový řadový pětiválcový motor s objemem 2,5 litru. Jde v podstatě o půlku pětilitrového vidlicového desetiválce z Lamborghini Gallarda a z evropského pohledu může být pozoruhodné i to, že na americkém trhu půjde o základní motor.

Má výkon 150 koní a točivý moment 228 Nm, což jsou vcelku skromné hodnoty, ale na druhou stranu bude pro VW jednoduché na nich stavět vyšší a výkonnější verze.

Karosérie nové generace má být o 80% pevnější a v Evropě v ní lze pravděpodobně očekávat kompletní sadu motorů převzatou z Golfu. Převodovky budou ruční pěti- a šestistupňové, za příplatek bude k dostání i automatický Tiptronic a také DSG.

Evropská rychlá verze dostane dvoulitrové dvousetkoňové turbo z Golfu GTi a není vyloučený ani vznik speciální edice R32 s pohonem všech kol.

redakce autoweb.cz

19.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist