První fotky BMW M6

Oficiální podoba vlajkového kupé potvrzuje všechny dohady - 507 koní, z nuly na sto za 4,6 s a maximálka bez omezovače přes 320 km/h.

Oficiální záběry na novou generaci M6, nahrazující po mnoha letech legendární M635 CSI, dokazují, že historie se bude v příštím roce opakovat a že M6, která se má na trhu objevit koncem roku 2005, bude opět jednou z nejočekávanějších novinek.

S M5 sdílí řadu hlavních komponentů, zejména vysokootáčkový pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koní a sedmistupňovou převodovku SMG s řazením pod volantem. Nechybějí ani devatenáctipalcová kola, vpředu s pneumatikami 255/40, vzadu 285/35 (zajišťující boční přetížení až 1 g), a elektronicky řízení M-diferenciál s proměnným prokluzem.

Také brzdy jsou převzaté z M5 a i když mají proti zvyklostem v této výkonové třídě pouze dvoupístkové třmeny, díky své velikosti dokáží zastavit auto ze stokilometrové rychlosti na 36 metrech. Z rychlosti 200 km/h je brzdná dráha dlouhá 140 metrů a M6 při zpomalování vyvíjí negativní přetížení –1,3 g.

Interiér se až na detaily ničím neliší od klasických verzí 6. řady, ale vnější pohled jakékoli zcestné dojmy napraví. Ve stylu všech emkových aut je i M6 v bocích o něco širší a silný dojem z čelní a zadní masky podtrhuje sníženou světlou výškou.

Vpředu je stejně jako u M5 nejviditelnější změnou zvětšení průduchů pod nárazníkem, zatímco ze zadního pohledu jsou nejvíce vidět čtyři chromované koncovky výfuku a difuzor. Malé znáčky M jsou umístěny uvnitř i venku na všech obvyklých místech.

Překvapením je nízká hmotnost M6, která se i s tak velkým motorem (i s celohliníkovou konstrukcí váží skoro čtvrt tuny), komplikovanější převodovkou a řadou zesílených komponentů udržela na 1710 kilogramech, což je srovnatelné s nižšími verzemi. Blatníky jsou plastové a přední kapota a dveře jsou z hliníku. Nejnápadnější novinkou je ale použití karbonové střechy ve stylu M3 CSL, kterou u M6 nikdo nečekal a o které se mluvilo až v souvislosti s možnou odlehčenou verzí. Střecha z uhlíkových vláken představuje ušetření 5 kg, zatímco speciální ráfky jsou oproti klasickým litým devatenáctipalcovým kolům lehčí o celkem 7,2 kg. Z hliníku jsou i hlavní díly podvozku.

Potvrzené zrychlení z nuly na 100 km/h trvá 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost je klasicky omezená na 250 km/h. BMW však dodává, že bez omezovače se pohybuje nad 320 km/h a že při povinném testování na Nürburgringu zajížděla M6 pravidelně časy pod osm minut na kolo. Jen pro srovnání, rekord současného okruhu se speciálem Radical je 7 minut 19 sekund.

redakce autoweb.cz

14.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist