autoweb.cz > První evropská F1
První evropská F1
S některými jsme se potkali, někteří nás dokonce díky benevolenci italské ostrahy v pátek navštívili na komentátorském stanovišti. Je hodně příjemné se potkat s lidmi, kteří jedou téměř 1000 km na závody, spí (nebo spíš ani moc nespí) v kempech plných hlučných a neomalených Germánů a to vše jen kvůli tomu, aby na vlastní oči viděli formuli
1. Setkání a povídání s nimi bylo hodně příjemné a snad to nebyl jen můj pocit, že oboustraně.Závod samotný nabídl sice pár pěkných soubojů, ale bohužel bez patřičného vyvrcholení v podobě předjížděcího manévru. Snad se nemýlím, když napíšu, že v záběru TV kamer se kromě startu a předjíždění o kolo pomalejších jezdců žádné další předjíždění neodehrálo. A přitom se na trati během celého závodu objevovaly dvojice a skupinky, kde to po nějakém manévru volalo. Jenže v dnešní formuli není předjíždění jednoduché a Imola není právě okruh, který by to pilotům nějak usnadňoval.
Z pohledu komentování bylo určitě přínosem, že jsme byli zpátky na trati. S Pavlem si stále ještě tak trochu hledáme tu správnou pozici, která by nám vyhovovala a která by byla příjemná i pro diváky. Myslím, že až technicky vychytáme kvalitu zvuku telefonního spojení s Pavlem, pak se během závodu máme šanci dostat k velmi zajímavým informacím a navíc tohle je Pavlova parketa. Tady totiž může zúročit své dlouholeté působení v F1, kdyby měl sedět se mnou na komentátorském stanovišti, tak tenhle potenciál využíváme jen velmi málo. Sami uznáte, že by to byla škoda.
Občas nám vytýkáte, že zbytečně utíkáme od závodu a dáváme vám informace, které ani příliš nesouvisí s děním na trati. Ale to vy přece vidíte a nemělo by smysl jen dokola omýlat to, co ukazuje TV. Troufám si tvrdit, že jen málá část diváků kdy viděla na vlastní oči závod F1 a naprosté minimum se kdy dostalo do paddocku. Proto chceme v při komentování i ve studiu před závodem nabídnout pohled do míst, kde většina našinců nikdy nebyla a pravděpodobně ani nebude.
Za sebe můžu říct, že tenhle závod se mi líbil, byť režisér z něj hodně ubral sveřepým sledováním rudého monopostu. Jak už jsem psal v diskuzi u reportáže závodu, je těžké vám přibližovat plnohodnotně nějaký další souboj, ve kterém se mohu orientovat jen na základě live timingu a pouhého pohledu z okna cílovou rovinku, kde se vozy jen mihnou. Pro příště si raději odpustím některé spekulace, neboť jak ukazují reakce některých z vás, nebyly zcela správně pochopeny. Přitom se jedná jen o myšlenkové pochody na základě relevantních údajů od FIA a jednotlivých týmů.
Co si ovšem stále musím přiznat, nejsem úplně pevný v kramflecích. Přípravu rozhodně nepodceňuji, ale stále zjišťuji, že je moc věcí, které mi chybí k potřebnému přehledu a nadhledu. Proto bych na tomhle místě rád poděkoval Tomyšovi, který byl během přenosu se mnou v kontaktu na ICQ a doplňoval zajímavé postřehy. Nakonec komentátorské týmy RTL, ITV, Premiere atd. rovněž disponují řadou lidí v pozadí, kteří jsou takovými našeptávači a pomáhají komentátorům. Takže Tomyši díky!
Pořád je co zlepšovat, tak snad se vám bude přenos z Nurburgringu líbit zase o něco víc.
Petr Horák