První dojmy: Škoda Octavia RS

31 fotografiíŠkoda Octavia

Máme za sebou první jízdy ve Škodě Octavia RS. Je to jenom nejrychlejší Octavia všech dob, nebo poskytne i špetku zábavy?

Diskuze

15 komentářů

    MartinK

    Tady na příkladu této Octavie se dá krásně demonstrovat vliv zadní nápravy na hravost předokolek. Zároveň to demonstruje fakt, že se nedá paušálně říci, že jedno řešení je lepší než druhé. O co jde… O prostý fakt, že dobře odladěná torzka je pro hraní si se zadkem lepším řešením, než sice dobrá, ale spíše na komfort naladěná zadní víceprvková náprava. Viz např. Megane RS, Peugeot RCZ ve srovnání s Octavií RS. Jistě je Octavia slušný vůz, ale má blíže ke komfortnímu rychlému dálničnímu vozu, než k okreskovému srandavozu. Přitom se nedá říct, že např. RCZ není auto vhodné na delší pohodlné přesuny, spíše naopak. Co z toho vyplývá ? Podle mě pouze to, že polemiky nad technickým řešením torzka vs multilink jsou většinou jen plky do prázdna.

    catana

    Autor by si mel vyzkouset i jine vozy, nez Octavii RS oznaci jako sportovni. Je to urcite nejlepsi Octavie, rozhodne nejrychlejsi, ale sportovnim autem bych ji nenazval. Kdo s ni bude jezdit sportovne, tak kvuli XDS se muze tesit na prehrivani prednich brzd, uvnitr je pomerne dost hluku a ten „umely zvuk motoru“ ma urcite rezervy. U toho benzinoveho motoru je vyslovene protivny.

    Aspon ze do ni davaji lepsi zadni napravu, ktera nebude tak uskakana jako u klasicke verze.

    Tuvy

    Nikde žádný „redaktor“ nezmiňuje pro někoho důležité detaily – jako třeba jaké měla testovaná RS obutí (zda standardní 17tky či příplatkové 19tky), zda se takové obutí projeví na její drncavosti apod.
    Určitě bude také dost firemních zákazníků zajímat, jakou má RS benzín+manuál spotřebu při dlouhé klidné dálniční jízdě (protože si to pořídí sice na blbnutí a machrování před kolegy, ale zároveň na dojíždění do práce a soukromé ježdění po republice, které si musí zaplatit sami). Kolik místa je na zadních sedačkách pro nohy a pro hlavu a jak se to změní s prosklenou střechou. Tak co pánové z autowebu – skutečně jste si to auto podrobně prolezli a otestovali, nebo jste si jen jeli zablbnout do Rumunska?

    Brabenec K.

    Naprosto zásadní je pro mne akustická pohoda uvnitř vozu a komfort jízdy. A tady je zásadní problém. Nadměrné hukot od podvozku a svist vzduchu od zrcátek odpovídá tak autu typu dacie, ale ne \“nejlepší\“ škodovce, za niž se ji snaží někteří vydávat. Jinak prostor, výkon motoru a relativně i interiér jsou o.k.

    termix

    „Výfuk bohužel nevyloudí ani hlásku, chrapot sání zase imituje systém Sound Actor pracující na principu elektromagnetických pulzů.“ Co prosím? to je vážně nezbytnost tuhle kravinu cpát do každýho druhýho novýho auta nebo co? bože…

    tonys

    To je únik článku určeného na apríla,ne?
    Oteklému stěhováku s umělým zvukem motoru se teď říká hot-hatch? Navíc od automobilky, která nikdy opravdový hot-hatch nesestrojila? Co je potom třeba Fiesta ST nebo Clio sport? To zavání placenou inzercí od škodofky…

    Martin

    Kolik stojí u vás tento PR článek? 😀 To je do očí bijící. Redaktor, který jezdí závody s opravdovými sportovními vozy, kterým Hugo je, by nikdy zadarmo nenapsal takový slint o otylém zahrádkářském stěhováku.

    mám taký pocit, že v nadpise je „Prvni jízdní dojmy“

    termix

    no to máš tak, pokud má Hugo smlouvu u Škodovky, tak k tomu pochopitelně asi patří i propagace jejích výrobků, což je přesně tohleto. Pokuds po rozkliknutí čekal něco ve smyslu „je to otylá krabice, která jako sportovní auto stála vždycky za prd a teď je to ještě horší, pač se z toho vytratily i poslední zbytky jakožezábavnosti“, tak jsi vážně naivní. Ano, smrdí z toho PR ukrutným způsobem, ale vážně někdo čekal něco jiného?

    termix

    nic, měl jsem přespříliš drog, když jsem předchozí koment psal, měl patřit pod úplně jinej článek:)

    Kuban

    problém je ten, že torzka v určité rychlosti nevytvoří dostatečnou adhezi zatímco multilink ano….

    proto se může někomu fun factor zdát lepší s klackem, protože auto je nervóznější už v menších rychlostech..

    pro mě to není znak sportovnosti

    Kuban

    sem rád že nejsem jediný, kdo vnímá XDS jako problém. 🙂

    Britt

    Svět se zbláznil. Vyvojáři vyřeší tlumení hluku motoru a jiný dobře placený tým ten hluk opět uměle vytvoří. Tým odborníků zruší klasickou ruční brzdu, vytvoří místo ní elektronickou a aby to neumětel rozjel do kopce, tak se holt přidá hill holder..aby se mělo časem co kazit..je mi z toho pokroku tak nějak blivno…

    Michal

    O tom, že je Octavia RS velmi dobré auto netřeba vést spory, přesto mi ale k tomu abych auto za sportovní považoval něco chybí. Tak trochu mi uniká smysl zvukového generátoru, který automobilka používá, abych citoval Jeremyho Clarksona: „Such sound is as fake as hooker´s smile.“ Taky bych neřekl, že sportovním se dá nazvat auto, které nepoužívá klasickou uzávěrku diffu, ale jakousi její el. náhražku, (byť by tato fungovala více než dobře) i když, opět, není to jen Škoda, která podobné systémy v autech využívá. Zmínka o „chování jako HH“ vyznívá tak trochu směšně, byť ano, samozřejmě, jedná se o nadsázku. To že se jízdní vlastnosti posunuly k lepšímu by se svým způsobem dalo očekávat, i když to dnes nebývá pravidlem, bylo by selháním automobilky, kdyby tomu tak nebylo. Závěrem chci jen dodat, že Octavii RS vůbec nepovažuji za špatný stroj, právě naopak, jako auto na běžné cestování by mi nevadil vůbec, ale sportovním bych toto auto nenazval, ani v nejmenším.

    Kuban

    tak, za ty prachy to asi jde… Duvod proc ale chybi mechanicky diferencial je asi zrejmy, cesky blbecek by to hned znicil a spinil by jmeno znacky… Bohuzel mechanicke samosvory trpi to je vseobecne znamo.

    jen me mrzi ze XDS vlastne neprenasi silu na obe kola, ale jen vyrovnava otacky. Tudiz nechci domyslet, jak zacne auto ztracet na zabavnosti, az se tomu zacne kurvit podvozek a bude se auto vice naklanet v zatackach… Tam budou ubytky vykonu znacne, coz potvrzuji dnesni ojetiny s XDS…..

    me to sice mrzi, ale i tak musim uznat, ze tahle oktavka za koupi stoji… Nez kupovat 1.8TSI a podobne, tak tohle je mnohem rozumnejsi volba 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist