První dojmy: Opel Insignia BiTurbo CDTI

Po dlouhém čekání se pod kapotu Insignie usadil i naftový motor se dvěma turbodmychadly. Nabídne výkony šestiválce se spotřebou čtyřválce.

Na Český trh byla dnes uvedena Insignia s dvoulitrovým naftovým motorem přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Ten je svojí konstrukcí poměrně zvláštní, každé turbodmychadlo má svůj mezichladič. Jinak je standardně složené z malého turbodmychadla, které pomáhá v nízkých otáčkách, ve druhé fázi se do hry zapojí obě, a přibližně od 2500 otáček už fouká jen to velké.

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Nový motor odevzdává výkon 195 koní a Insignia je s ním příjemně svižná. Předjíždění je otázkou okamžiku a i na dálnici má motor dostatek síly pro komfortní cestování. Slušně táhne od nízkých otáček až do těch středních, takže nemusíte neustále přeřazovat. V řeči čísel se bavíme o kroutícím momentu 400 Nm, který je k dispozici v rozsahu 1750 – 2500 ot./min. Zrychlení? Na stovce je Insignia s biturbem za 8,7 vteřiny, maximální rychlost je stanovena na 230 km/h.Nový motor je navíc poměrně kultivovaný a při dálničních rychlostech o něm ani nevíte. Jen jestli se mi to ale nezdálo kvůli tomu, že jsem na představení dorazil Citroënem Jumper kombi

Jinak je to Insignia jak ji znáte, pořád nabídne velký kufr, útulný interiér a slušnou výbavu. A ceny? Nejlevnější Insignii koupíte s pohonem předních kol už za 767 400 Kč, za verzi s pohonem všech kol odevzdáte 796 900 Kč. S výbavou Sport pak může být Insignia vaše už od 777 400 Kč jako předokolka, za čtyřkolku si Opel účtuje slušných 781 900 korun.

Ondřej Lilling

24.4.2012 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist